زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » رصد بیماری‌های تنفسی در کمیته ویژه وزارت بهداشت / کرونای JN.۱ هنوز رسما ثبت نشده است
تاریخ انتشار : 2024/02/17 - 10:52
 کد خبر: 166787
 31 بازدید

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد

رصد بیماری‌های تنفسی در کمیته ویژه وزارت بهداشت / کرونای JN.۱ هنوز رسما ثبت نشده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کمیته‌ای در خصوص بیماری‌های تنفسی در وزارت بهداشت تشکیل شده و درباره میزان ابتلا به آنفلوانزا و کووید گزارش‌ می‌دهد؛ در عین حال گفت: در ارتباط با سویه "JN.۱" کرونا هنوز به طور رسمی موردی در کشور ثبت نشده است.

رصد بیماری‌های تنفسی در کمیته ویژه وزارت بهداشت / کرونای JN.۱ هنوز رسما ثبت نشده است

دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سویه “JN.۱” کرونا در ایران گفت: هنگامی که یک ویروس در نقطه‌ای از جهان کشف می‌شود با توجه به مراودات کشورها، به سایر مناطق جهان نیز منتقل می‌شود. نباید تصور کرد ویروس کشف شده مختص یک منطقه است و بر این اساس، سویه JN.۱ هم مانند سایر مناطق دنیا، وارد کشور می‌شود. 

وی درباره ثبت موارد ابتلا به سویه JN.۱ اظهار کرد: در حال حاضر، موردی در ارتباط با ابتلا به سوش JN.۱ در کشور ثبت نشده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره موارد آنفلونزا نیز توضیح داد: کمیته‌ای در خصوص بیماری‌های تنفسی در وزارت بهداشت تشکیل شده و درباره میزان ابتلا به آنفلوانزا و کووید گزارش‌هایی ارائه می‌دهد. این کمیته بر مبنای اطلاعات مربوط به آزمایش‌ها و میزان موارد بستری شده مبتلایان به آنفلونزا نسبت به تمهیدات لازم اقدام می‌کند و پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهد.

فرشیدی با بیان اینکه اقدمات وزارت بهداشت در ارتباط با بیماری‌های تنفسی محدود به آنفلونزا نمی‌شود، افزود: کمیته بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت فقط به بیماری آنفلونزا توجه نمی‌کند بلکه کووید را نیز در کانون توجه قرار داده و تمهیدات لازم را انجام می‌دهد. وزارت بهداشت، برنامه‌های لازم در ارتباط با کووید را انجام می‌هد که در ارتباط با این بیماری دچار غافلگیری نشویم.

وی ادامه داد: کمیته بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت در ارتباط با میزان بیماری‌های تنفسی، گزارش‌هایی به معاونت بهداشت ارائه می‌دهد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه