زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» بانک و بیمه » رشد درآمد بیمه معلم با تراز مثبت 83 درصد
تاریخ انتشار : 2024/01/27 - 16:28
 کد خبر: 165999
 28 بازدید

تغییر ریل در کارنامه 9 ماهه رصد شد

رشد درآمد بیمه معلم با تراز مثبت 83 درصد

کارنامه 9 ماهه بیمه معلم نشان از رشد درآمد تا مرز 50 هزار میلیارد ریال و ثبت تراز مثبت 83 […]

رشد درآمد بیمه معلم با تراز مثبت 83 درصد

کارنامه 9 ماهه بیمه معلم نشان از رشد درآمد تا مرز 50 هزار میلیارد ریال و ثبت تراز مثبت 83 درصدی دارد و این تنها بخشی از نتیجه تغییر ریل صورت گرفته در کمتر از یک سال به شمار می‌رود. حفظ بیمه‌گذاران قدیمی و جذب بیمه‌گذاران جدید و خارج کردن بیمه‌گذاران پر ریسک و هزینه ساز، از جمله اصلاحاتی است که به تدریج آثار خود را در صورت‌های مالی بیمه معلم نمایان می‌سازد.
به گزارش روابط عمومی بیمه معلم ، شرکت بیمه معلم در آذرماه امسال موفق به کسب درآمد حدود 9.3 هزار میلیارد ریالی از محل حق بیمه صادره شده که نسبت به آذرماه سال گذشته 119 درصد رشد را نشان می‌دهد و البته 62.درصد کل پرتفوی این شرکت به رشته درمان اختصاص داشته است. مفید امینی، مدیرعامل شرکت در یک اطلاعیه مهم و رسمی شفاف اعلام کرده که این شرکت موفق به تمدید ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﯿﻤﻪ‌ﺍﯼ شرکت کشتیرانی ج.ا.ایران شده که ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ ﻋﺎﯾﺪﯼ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ آن ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ 7500 ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺭﯾﺎﻝ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ می‌شود. روشن است که این قرارداد بر ترکیب پرتفوی شرکت اثر می‌گذارد که باعث شده در نگاه نخست سهم درمان به 45 درصد در 9 ماه نخست امسال شود. اما نکته اینجاست که رشد سهم درمان ناشی از یک تمدید قرارداد بوده و تاثیر مثبت بر رشد سودسازی شرکت خواهد داشت.
تغییر ریل بزرگ بیمه معلم
بیمه معلم در دوران مدیریت مفید امینی، اصلاحاتی را کلید زده که نتیجه آن در یک روند میان‌مدت بهتر و شفاف‌تر آشکار خواهد شد چرا که هدف هیات مدیره در حوزه حق بیمه صادره این است که سودآوری شرکت بیشتر شود و پرتفوی شرکت تغییر کند و به همین سبب افزایش سهم از بازار بیمه معلم به یک قاعده مهم دیگر هم گره خورده به این معنا که در تولید حق بیمه و ایجاد درآمد باید شبکه نمایندگان و کارگزاران نقش اصلی را ایفا کنند.

چرا بیمه معلم تصمیم دارد که از قاعده رایج در صنعت بیمه یعنی رشد ناموزون و نامتعادل حق بیمه فاصله بگیرد و سهم شبکه فروش از درآمد را بیشتر کند؟ این بیمه‌گر بر اساس سالنامه آماری صنعت بیمه در سال گذشته 3.1 درصد از بازار بیمه سهم داشته و حق بیمه‌ای بالغ بر 54 هزار و 206 میلیارد ریال تولید کرده است. اما نکته اینجاست که در سال 1401 تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده توسط بیمه معلم کاهشی 13.9 درصدی داشته است.

در واقع در تحلیل شرکت‌های بیمه تنها نباید به رشد عدد فروش تکیه زد؛ چرا که ممکن است این رشد ناشی از تکیه به یک یا چند قرارداد خاص، در حوزه یا رشته خاص و البته تمرکز ریسک در یک جغرافیای محدود و سهم بالای حق بیمه تولیدی مستقیم باشد. بر اساس سالنامه آماری صنعت بیمه آنچه در کارنامه سال گذشته بیمه معلم قابل مشاهده است، 17.5 درصدی حق بیمه مستقیم از کل فروش یا درآمد است که هرچند نسبت به میانگین صنعت بازهم رتبه بهتر و قابل قبولی دارد، اما تیم جدید مدیریتی بیمه معلم به یک تغییر ریل بزرگتر می‌اندیشند.

این تغییر یعنی اینکه باز هم سهم شبکه فروش بیشتر شود، توزیع ریسک در جعرافیای سرزمینی صورت گیرد و به همین دلیل در گام نخست تمرکز بر استان‌های دارای ظرفیت بالا نظیر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و … خواهد بود و هم برای کنترل ریسک در رشته‌های خاص، هدف بیمه معلم، نرخ‌دهی واقعی و حفظ و جذب بیمه‌گذاران باکیفیت و وفادار خواهد بود.

نشانه‌هایی از تغییر ریل یک سال اخیر بیمه معلم را البته می‌توان در یک افق شفاف‌سازی این بیمه گر مشاهده کرد و افزایش سرمایه و بهبود و مولدسازی دارایی‌ها هم در همین راستا صورت می‌گیرد. چرا که چالش‌های بیمه معلم شناسایی و راهکارها بر اساس یک راهبرد روشن طراحی شده و آرام آرام فرصت‌ها و تمایزها نمایان خواهد شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه