زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۷
» اسلایدر اصلی » نخستین سیگنال «ثریا» به زمین مخابره شد
تاریخ انتشار : 2024/01/21 - 12:46
 کد خبر: 165709
 529 بازدید

نخستین سیگنال «ثریا» به زمین مخابره شد

نخستین سیگنال ماهواره «ثریا» با موفقیت به زمین مخابره شده است.

نخستین سیگنال «ثریا» به زمین مخابره شد

به گزارش ایسنا، سازمان فضایی اعلام کرد که نخستین سیگنال ماهواره «ثریا» با موفقیت به زمین مخابره شده است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در فضای مجازی اعلام کرد: «سیگنال‌های ماهواره ثریا دریافت شد و حال ماهواره خوب است.

شب گذشته ایستگاه‌های زمینی ما سیگنال‌های ماهواره ثریا و داده‌های تله متری مربوط به سلامت زیر سامانه‌های تامین انرژی، تعیین موقعیت خودکار، ارتباطی و کنترلی و پردازشگرها و … را دریافت کردند که نشون میده حال ماهواره خوبه.

تبریک و خدا قوت به همکاران دانشمند و پرتلاشم در پژوهشگاه فضایی.»

به گزارش ایسنا، ماهواره «ثریا» متعلق به سازمان فضایی ایران روز گذشته، ۳۰ دی ماه توسط ماهواره‌بر سوخت جامد سه مرحله‌ای «قائم ۱۰۰» نیروی هوافضای سپاه با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار ۷۵۰ کیلومتری تزریق شد.

این ماهواره‌بر قابلیت حمل محموله‌هایی تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در سومین پرتاب آزمایشی خود، یک محموله تحقیقاتی با جرم تقریبی ۵۰KG را در مدار ۷۵۰KMدایروی قرار داد.

قائم۱۰۰ از نوع سوخت جامد است که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران ساخته شده است. این اولین بار است که ماهواره‌برهای ایرانی به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست پیدا می‌کنند.

با پرتاب این ماهواره تحقیقاتی بسیاری از زیرسیستم‌های توسعه یافته شده توسط پژوهشگاه فضایی ایران نیز در شرایط تست مداری قرار می‌گیرند و راه برای توسعه سریع صنعت فضایی بومی ایران هموارتر می‌شود. ضمن اینکه این پرتاب قدمی مهم در راستای افزایش توانمندی تزریق ماهواره در مدارهای بالاتر محسوب می‌شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , علمی , فناوری
ارسال دیدگاه