زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر اصلی » نماینده دادستان: منافقین بعد از پیروزی انقلاب تا ۲۸ ماه سلاح جمع کردند
تاریخ انتشار : 2024/01/02 - 10:42
 کد خبر: 164935
 41 بازدید

در چهارمین جلسه دادگاه مطرح شد

نماینده دادستان: منافقین بعد از پیروزی انقلاب تا ۲۸ ماه سلاح جمع کردند

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۱۲ دی ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی در حال برگزاری است.

نماینده دادستان: منافقین بعد از پیروزی انقلاب تا ۲۸ ماه سلاح جمع کردند

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه امروز، حجت الاسلام دهقانی رییس دادگاه گفت: امروز ادامه جلسه اول دادرسی برای رسیدگی به کیفرخواست واصله از دادسرای تهران در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران به تصدی بنده و مستشاران محترم برگزار می شود.  با توجه به حضور وکلا و شکات و نماینده دادستان و مردم و اصحاب رسانه علنی بودن دادگاه را اعلام‌ می کنم.

در ادامه جلسه نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرایت ادامه کیفرخواست پرونده پرداخت.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه قبل از قرائت کیفرخواست گفت: گروهک تروریستی منافقین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی  به مدت ۲۸ ماه شروع به جمع آوری و اختفای سلاح و مهمات کردند. آنها داشتند توطئه چینی می‌کردند.

وی افزود: این گروهک تروریستی جنایات زیادی را در ۳۰ خرداد ۶۰ مرتکب شدند، از جمله  زخمی کردن مردم و شهید کردن شهروندان و ایراد خسارات به اموال عمومی و خصوصی.

در ادامه کلیپی از جنایات این گروهک تروریستی که در ۳۰ خرداد سال ۶۰ مرتکب شدند، در دادگاه پخش شد.

نماینده دادستان سپس گفت: این گروهک ادعا می‌کرد که مبارزه با امپریالیسم نیاز به اسلحه و شاخه نظامی دارد اما این گروهک در ابتدای سال ۶۰ در خیابان رژه می‌رفت و با مردم در خیابان درگیر می‌شد.  این شاخه نظامی باعث توهم منافقین شد و گمان می‌کرد با چند حرکت سریع می‌تواند قدرت را دست بگیرد. این توهم باعث شورش مسلحانه تروریستی‌ها در ۳۰ خرداد ۶۰ بود که در آن منافقین یک جنایت بزرگ را رقم زد.

وی ادامه داد: ما در اسناد امریکا داریم که اسنادش بدست ما رسیده و ابایی از پخش آن نداریم خود امریکا اعلام می کند نیروهای ایران در مقابل جنایات این گروهک تروریستی مدت ها عکس العمل نشان ندادند و آنها جنایت می‌کردند. این مطلبی است که  دستگاه دیپلماسی امریکا به آن اقرار می‌کند  و باعث روسیاهی این گروهک شد. این گروهک اول سلاح جمع کرد و بعد شاخه نظامی پاره وقت تشکیل داد و نهایتا این شاخه را در خیابان‌ها آوردند. در اسناد امریکا هست که جمهوری اسلامی تا مدت‌ها  فقط با آنها مدارا می‌کند ولی اینها قتل و غارت و ایراد خسارت به اموال عمومی و خصوصی را ادامه می دهند.

نماینده دادستان  پس از پخش تصاویری از واقعه ۳۰ خرداد سال ۶۰ گفت: همه این مستندات از شبکه نفاق هم پخش شده است که حاوی از آن است که «مشت را با مشت و گلوله را با گلوله پاسخ می‌دهیم.» هرچند نیروهای حکومت ایران در مقابل جنایات این گروهک تروریستی مدت‌ها عکس‌العمل نداشتند.

وی افزود: بعد از اقدام مسلحانه گروهک تروریستی منافقین در خرداد سال ۱۳۶۰،مسعود رجوی و چند تن از اعضای گروهک جلسه‌ای را  با محوریت اینکه آیا بعد از اقدامات ۳۰ خرداد ورود گروهک به فاز نظامی را اعلام کنند یا نه؟ که اعلام می‌کنند و پیشنهاد بعدی رجوی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود، تشکیل می‌ دهند.

نماینده دادستان اضافه کرد: پیش از اقدام به اجرای این تصمیم، رجوی به فرانسه سفر می‌کند و بعد از بازگشت وی دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران را با بمب‌گذاری منفجر می‌کنند و بعد از آن با طراحی ابریشمچی، بنی‌صدر، رجوی و چند تن دیگر با ربایش یک هواپیما از ایران به فرانسه فرار میکنند.

نماینده دادستان ادامه داد: جنایت‌های سازماندهی شده منافقین باعث شد تا دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با منافقین برخورد قانونی کنند.

در ادامه کلیپی از  جنایات گروهک تروریستی منافقین  که در تاریخ ۵ مهر ۱۳۶۰ مرتکب شدند، در دادگاه پخش شد.

نماینده دادستان افزود: پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) کشورهای مدعی حقوق بشر این جنایت را محکوم نکردند! مسعود رجوی در دیدار با ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق (استخبارات) فاش کرد که منافقین نه تنها ساختمان حزب جمهوری اسلامی را منفجر کرده بلکه مسئولیت انفجار دفتر نخست وزیری نیز با او بوده است. همچنین  ماموریت توجیه کلاهی به موسی خیابانی سپرده شده بود.

نماینده دادستان گفت:  در پنجم مهر سال ۱۳۶۰ منافقین بار دیگر شاخه پاره وقت نظامی خود را دوباره به خیابان آوردند. در این روز منافقین به صورت علنی سلاح به خیابان آورده و هر کسی که سد راهشان بود را به شهادت رساندند. در این روز تلخ از کودک ۳ ساله تا پیرمردی ۹۰ ساله شهید شدند.

وی افزود: نکته جالب آنکه اسناد و تصاویر این جنایت از شبکه تروریستی منافقین نیز پخش شده است. مسعود رجوی سرکرده منافقین درباره این جنایت گفته است که اول مردم را در میدان شهدا تشویق کردیم با ما همراه شوند اما مشاهده کردیم که تعادل به هم ریخت و مردم حاضر به همکاری نشدند.

نماینده دادستان با بیان اینکه مسعود رجوی اعتراف کرده  که به دلیل اینکه مردم به میلشیای نفاق بی‌توجهی کردند گروهک به سمت مردم عادی و کسبه آتش گشود، افزود: پس از جنایت پنجم مهر سال ۶۰ برخی از اعضای منافقین از کشور فراری و برخی دیگر در هسته‌های عملیاتی و تروریستی در خانه‌های تیمی مخفی شدند.

وی افزود: بخشی از گروهک که در داخل کشور پنهان شده بود توسط رجوی آموزش دوباره دید. رجوی از پاریس به این افراد آموزش ترور و بمب گذاری می‌داد. رجوی کتابچه‌های ترور را از پاریس به تهران می‌فرستاد.

نماینده دادستان ادامه داد: چهار ضربه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه به هسته‌های تروریستی در سال‌های ۶۱ و  ۶۲ و متلاشی شدن باندهای ترور باعث به هم ریختگی گروهک منافقین شد. پس از  ضربه زدن به خانه‌های تیمی منافقین،  این گروهک متوهم برای ایجاد وحشت عملیات مهندسی معکوس را راه انداخت.

وی تصریح کرد: منافقین گمان می‌کردند  که مردم عادی و کسبه خانه‌های تیمی را لو داده‌اند، از این رو مردم را ربوده و در مکان‌های پنهان شکنجه و سپس شهید می‌کرد.

وی اظهار کرد: در واقع  در این برهه تاریخی نهادهای قانونی برآمده از انقلاب وارد می‌شوند و برخورد با اقدامات جنایتکارانه این گروهک تروریستی را در دستور کار قرار می‌دهند و در نتیجه این اقدامات، عده زیادی از اعضای گروهک تروریستی به خارج از کشور متواری می شوند و ته‌مانده‌های این تشکیلات، شبکه‌ای از خانه‌های تیمی ایجاد می‌کنند و مسعود رجوی در قالب نشریه مجاهد یا جزوات کتبی که منتشر می‌کردند آموزش‌هایی با محتوای ترویج خشونت و اقدامات تروریستی را به طرفداران خود یاد می‌دادند.

نماینده دادستان افزود: از نظر مریم رجوی نیز  کسی که ریش داشت، حزب اللهی بود یا کاسبی که در حجره خود عکس امام (ره) را داشت نیز حزب اللهی بود، باید اعدام خیابانی شود.  همچنین در اسناد مربوط به نشریه مجاهد آموزش چگونگی ترورهای خیابانی، فرار و تعقیب و گریز، نحوه گذاشتن قرارهای ملاقات، نحوه ساخت و جابه‌جایی مواد منفجره و نحوه مقابله با دستگیری‌های ناخواسته آموزش داده می‌شد.

نماینده دادستان گفت: پس از آنکه رجوی گروهک تروریستی منافقین را به عراق برد. منافقین با همکاری سازمان استخبارات عراق از مرز عبور کرده و برای عملیات تروریستی شهری وارد ایران می‌شدند. در آن زمان رجوی معتقد بود که عملیات مرزی برای منافقین ارزش افزوده نداشته و برای باقی ماندن نام سازمان مجاهدین خلق لازم است که ترورهای بزرگ انجام شود. منافقین از ستاد داخله خود خواسته بود با عملیات‌های راهگشا دست به ترور مردم در شهرها بزنند. منافقین این اقدامات را به نیابت رژیم بعث انجام داده و به جای آن تضمین ماندن در عراق و گرفتن پنج میلیون بشکه نفت را گرفته بود! منافقین آن زمان خون مردم را با نفت تاخت زده بود.

در ادامه جلسه دادگاه، خواهر یکی از شهدایی که به دست اعضای گروهک منافقین به شهادت رسیده بود، با اجازه رئیس دادگاه در جایگاه قرار گرفت و درباره نحوه شهادت خواهرش توضیح داد: زینب دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای بود که برای نماز جماعت و با اجازه مادرش از منزل خارج شده بود و به دست اعضای گروهک منافقین با چادرش خفه شده بود.

این خواهر شهید افزود: به کدامین گناه خواهرم را به شهادت رساندند؟

خواهر شهید زینب گفت: این دختر نه فرد سیاسی بود نه فعالیت خاصی داشت. فقط یک حزب الهی بود که معتقد بود انسان ها فطرت پاکی دارند. حتی عکس زینب را به عنوان یکی از کشته ها در سایت خودشان منتشر کردند. جرم زینب چه بود؟  زینب با گره اول که با چادرش به او زدند از دنیا رفته بود، سه گره دیگر را برای چه زدند؟

در جلسه امروز دادگاه، کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور دارد.

مروری بر جلسات قبلی دادگاه:

در اولین جلسه دادگاه در ۲۱ آذرماه، نماینده دادستان اتهامات ۴ نفر از متهمان پرونده یعنی تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول، مسعود رجوی متهم ردیف دوم، مریم قجر عضدانلو (رجوی)  متهم ردیف سوم و مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم پرونده را قرائت کرد.

در جلسه دوم دادگاه در  ۲۸ آذرماه، کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۲۳ پرونده اعم از زهره اخیانی، فهمیه اروانی، مهدی براهی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی، مهدی خدایی، عباسعلی داوری فیضی پورآذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، مسعود طریقت، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمیان، محسن سیه گلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم قرائت شد.

در سومین جلسه دادگاه در  ۵ دی ماه، نماینده دادستان کیفرخواست متهمان ردیف ۲۴ تا ۳۳ اعم از ابوالقاسم رضایی،  حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلناز جواهری ساعتچی، مهربان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی و نیکو خائفی اشکذری را قرائت کرد.

این پرونده، ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی -تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) – دارد.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه