زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اقتصاد کلان » انجام هفت میلیون استعلام از «سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت» از سوی سازمان امور مالیاتی
تاریخ انتشار : 2023/12/11 - 15:23
 کد خبر: 164239
 14 بازدید

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرد

انجام هفت میلیون استعلام از «سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت» از سوی سازمان امور مالیاتی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به انجام حدود ۷ میلیون استعلام از «سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت» توسط سازمان امور مالیاتی تاکنون، اظهار کرد: این سامانه در راستای شفاف‌سازی قراردادها و روابط مالی میان وکیل و موکل در حال فعالیت است.

انجام هفت میلیون استعلام از «سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت» از سوی سازمان امور مالیاتی

به گزارش ایسنا، کاظمی‌فرد  در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه  با اشاره به دو و نیم میلیون استعلام صورت گرفته از سامانه «استعلام اهلیت متعاملین» توسط دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: تاکنون ۳۵ دستگاه اجرایی، دو و نیم میلیون استعلام را از این سامانه انجام داده‌اند که بیشترین استعلام‌ها مربوط به درگاه ملی مجوزها، بانک مرکزی و وزارت صمت بوه است.

وی افزود: سامانه استعلام اهلیت متعاملین که در راستای اجرای سند تحول قضایی ایجاد شده، امکان استعلام «ممنوع‌المعامله بودن افراد»، «محجوریت»، «ورشکستگی»، «محکومیت‌های مالی اجراشده و نشده اشخاص حقیقی و حقوقی»، «عدم اجرای تعهد سند لازم‌الاجرا» و «تحت تعقیب بودن افراد توسط مراجع قضایی» را برای دستگاه‌های اجرایی، سکوهای بخش خصوصی و مردم فراهم کرده است؛ عموم مردم می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی، از خدمات این سامانه استفاده کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، استفاده از سامانه استعلام اهلیت متعاملین را باعث افزایش شفافیت و کاهش ریسک در معاملات عنوان کرد و گفت: استفاده از این سامانه در یک فضای کاملا امن و با رعایت حریم خصوصی افراد انجام می‌شود.

کاظمی‌فرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به انجام حدود ۷ میلیون استعلام از «سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت» توسط سازمان امور مالیاتی تاکنون، اظهار کرد: این سامانه در راستای شفاف‌سازی قراردادها و روابط مالی میان وکیل و موکل در حال فعالیت است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه