زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اجتماعی » تعطیلات برای آلودگی هوا چگونه تصویب می‌شود؟
تاریخ انتشار : 2023/12/01 - 14:59
 کد خبر: 163816
 30 بازدید

تعطیلات برای آلودگی هوا چگونه تصویب می‌شود؟

استاندار تهران گفت:‌برای تعطیلی ناشی از آلودگی هوا گزارش هواشناسی، ضرر و زیان‌ اقتصادی مردم و مساله بلاتکلیفی خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تعطیلات برای آلودگی هوا چگونه تصویب می‌شود؟

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری با اشاره به آلودگی هوا در استان تهران‌ و نحوه تصمیم‌گیری پیرامون صدور دستور تعطیلی مدارس اظهارکرد: براساس قانون هوای پاک، کارگروهی با حضور همه دستگاه‌های متولی که وظیفه و ابزار کنترل آلودگی را دارند، تشکیل و بر اساس استعلاماتی که‌ از اعضای کارگروه اخذ می‌شود، درباره تعطیلی تصمیم‌گیری‌ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تصمیمات براساس شاخص‌های دریافتی از ایستگاه‌های کنترل‌ آلودگی هوا اتخاذ می‌شود، افزود: گاهی ممکن است هواشناسی شرایط ناپایدار، غیرثابت و سیال را پیش‌بینی کند که آلودگی را با خود می‌برد، لذا تصمیم‌گیری‌ها نیز باید بر اساس گزارش هواشناسی انجام شود.

استاندار تهران ادامه داد:‌ دستور تعطیلی مدارس و در ادامه آن سایر دستگاه‌های اداری در آخرین مرحله و در صورت افزایش آلایندگی صادر می‌شود.

وی با اشاره به بروز مشکلات بزرگ و اساسی هنگام تعطیلی مدارس تصریح کرد: در صورت تعطیلی ناگهانی مدارس خانواده‌هایی که شاغل هستند و امکان همراهی فرزندان خود در خانه را ندارند، دچار بلاتکلیفی می‌شوند.

فخاری با بیان اینکه یکی از موانع اصلی تعطیل نکردن شهرها نیز جلوگیری از ضرر اقتصادی است، خاطرنشان کرد: تصمیمات در خصوص کاهش آلودگی با رعایت تمامی جوانب انجام می‌شود، تا از بروز ضرر و زیان‌ جبران‌ناپذیر اقتصادی برای مشاغل و تولیدکنندگان جلوگیری شود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه