زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» اجتماعی » جمع آوری ۱۳۵۰۰ معتاد متجاهر / وجود ظرفیت‌های خالی برای نگهداری معتادان
تاریخ انتشار : 2023/11/24 - 15:17
 کد خبر: 163521
 24 بازدید

استاندار تهران اعلام کرد

جمع آوری ۱۳۵۰۰ معتاد متجاهر / وجود ظرفیت‌های خالی برای نگهداری معتادان

استاندار تهران با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند، گفت: ظرفیت‌های خالی برای نگهداری معتادین داریم که در دوره‌های ۶ تا یک ساله نگهداری می‌شوند.

جمع آوری ۱۳۵۰۰ معتاد متجاهر / وجود ظرفیت‌های خالی برای نگهداری معتادان

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ علیرضا فخاری در بازدید از نمایشگاه مواد مخدر با مثبت ارزیابی کردن چنین نمایشگاه‌هایی اظهار داشت: این نمایشگاه با محتوای آموزنده در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد و راهکارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ترویج مسئولیت اجتماعی با حضور دانش آموزان و دانشجویان قابل توجه بود.

وی در زمینه معتادین متجاهر افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های ارشادی کمک می کند تا فرهنگ‌سازی مناسب جهت شناخت محیطی، جامعه هدف و نظام برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اعتیاد صورت گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: در جلسات حوزه اجتماعی موضوع معتادین متجاهر مورد بررسی قرار می گیرد و از طرفی برای جمع آوری معتادین متجاهر برنامه‌ریزی کلان صورت پذیرفته و ظرفیت‌های خوبی برای نگهداری ایجاد شده است، در این راستا بخش عمده‌ای از معتادین متجاهر در سطح استان جمع آوری شده و در چندین اردوگاه اسکان پیدا کردند و در مرحله بازپروری قرار دارند.

فخاری گفت: مهم ترین رکن در مورد معتادین متجاهر چگونگی بازگرداندن آن‌ها به جامعه است و چرخه بعد از ترک، بازپروری، نقش آن‌ها در خانواده، جامعه و بازار کار و به ویژه مباحث روانشناختی باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه فراجا، سپاه و شهرداری سه سازمانی هستند که اقدامات موثری را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند، افزود: ظرفیت‌های خالی برای نگهداری معتادین داریم که در دوره‌های ۶ تا یک ساله نگهداری می شوند و حتی در اردوگاه شهید زیادیان پیشنهاد نگهداری دو ساله داده شده است.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه