زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۵
» بانک و بیمه » وام‌های قرض‌الحسنه بستر مناسبی برای شکوفایی بنگاه‌های تولیدی ایجاد کرده است
تاریخ انتشار : 2023/11/21 - 15:00
 کد خبر: 163451
 77 بازدید

وام‌های قرض‌الحسنه بستر مناسبی برای شکوفایی بنگاه‌های تولیدی ایجاد کرده است

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کردستان اظهار داشت: وام‌های قرض‌الحسنه کمک حائز اهمیتی به چرخه تولید کرده و در رابطه با بنگاه‌های تولیدی بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی آن‌ها ایجاد کرده است

وام‌های قرض‌الحسنه بستر مناسبی برای شکوفایی بنگاه‌های تولیدی ایجاد کرده است

«حسام‌الدین اسعدی» مدیر شعب بانک در استان کردستان، با شرکت در برنامه گفت‌وگوی ویژه رادیو گفت‌وگو به تبیین اهمیت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و تأثیر آن در رونق تولید، اشتغال‌زایی و کاهش تورم پرداخت.
اسعدی اظهار داشت: قرض‌الحسنه، مالی است که فرد به دیگری می‌دهد و بدون دریافت سود و بهره‌ای، عین یا بدل آن را پس از گذشت زمان باز پس می‌گیرد. بنابراین فرهنگ ارزشمند قرض‌الحسنه که در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار است، بر مبنای نیات خیر و عادات ارزشمند و ارزش‌ها و رسوم جامعه ایرانی شکل گرفته است.
وی ادامه داد: ارزش و اصالت قرض‌الحسنه به آن است که هیچ‌گونه سود و بهره‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است. اگر برای آن سود در نظر گرفته شود، حالت ربوی به خود گرفته و ارزش معنوی آن از بین می‌رود. زیرا در قرآن، آیات و احادیث، اصل قرض‌الحسنه در کنار امور ارزشمندی همچون انفاق، زکات و نماز آورده شده که نشان از جایگاه ویژه آن دارد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت گسترش اصل قرض‌الحسنه در جامعه افزود: بهترین و ارزشمندترین کار این است که اگر قصد قرض دادن پولی به دیگری داریم، آن را به صورت قرض‌الحسنه بدهیم تا شخص قرض‌گیرنده را به تلاش و کار و تلاش وادار کنیم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه