زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اقتصادی » “ایرانی سازان “بزرگترین رخداد نمایشگاهیِ “صنعت” درایلام
تاریخ انتشار : 2023/10/30 - 17:20
 کد خبر: 162721
 52 بازدید

“ایرانی سازان “بزرگترین رخداد نمایشگاهیِ “صنعت” درایلام

دیباچه // شرکت پتروشیمی ایلام بستر لازم برای حضور شرکت های برتر ایرانی بجهت ارائه توانمندی ها و فناوری های جدید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایلام را فراهم آورده است.

“ایرانی سازان “بزرگترین رخداد نمایشگاهیِ “صنعت” درایلام

 

بزرگترین مجتمع پتروشیمی غرب کشور، این امکان و بستر مناسب را نه تنها برای خود، بلکه برای دیگر شرکت های نفت ، گازو پالایش و فعالین این حوزه بجهت هم افزایی ، معرفی فرصت ها و زمینه های همکاری را ایجاد کرده است. پتروشیمی ایلام با دعوت ازبزرگترین تولید کنندگان قطعات صنعتی داخلی کشور و شرکت های دانش بنیان ، ارائه خدمات مطلوب نمایشگاهی ، غرفه سازی و تشریفات مناسب ، ایجاد فضای معرفی برندها به جهت ارائه اطلاعات برگزار کننده و شرکت کنندها در کنار فضای نشست های تخصصی ،علمی پژوهشی و امکان گفتگوهای چندجانبه، یکی ازمهم ترین فرصت های سرمایه گذاری و رسیدن به اهداف تجاری در استان را ممکن ساخته است.

ایلام میزبان تولید کنندگان برتر قطعات داخلی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور

نمایشگاه “ایرانی سازان ” بی شک بزرگترین رخداد صنعتی در ایلام است که برای اولین باردر استان برگزار شده است.

دراین نمایشگاه بیش از60 شرکت داخلی فعال در زمینه تولید تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی آخرین دستاوردهای  خود را در معرض دید قرار می دهند .

 

غلامحسن گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در حاشیه نمایشگاه ” ایرانی سازان” در گفتگو با روزنامه نقش اقتصاد گفت: با توجه به عملکرد ، توانایی و همچنین چشم انداز شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین مجتمع پتروشیمی غرب کشور،این شرکت اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی تولید کنندگان  صنعتی کشور با تمرکز بر رشد تولید، ارتقای  توان و دانش افزایی شرکت های تولید کننده داخلی ، معرفی تولید کنندگان و حمایت از کالاهای ساخت داخل با موضوع نفت، گاز و پتروشیمی در سطح کشورکرده است .

وی گشایش اولین نمایشگاه” ایرانی سازان” در ایلام را گامی مهم برای حرکت در مسیر توسعه دانست وگفت: با معرفی شرکت های برتر و استفاده ازتجهیزات و قطعات ساخت داخل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ، روزهای درخشانی را برای آینده ی صنعت استان وکشور نوید می دهد.

گرشاسبی  ابراز امیدوارم کرد: که این فرصت 3 روزه در بستر فضای مناسب به شناسایی ، ایجاد تعامل  و گفتگو وعقد قراردادهای چند جانبه به مسیر  رو به رشد و توسعه صنعت ایلام کمک کند.

مهندس گرشاسبی  اقتصادی کردن تولید در کنار تامین و نگهداشت قطعات تولیدی هدف و اولویت اصلی پتروشیمی در برگزاری نمایشگاه  برشمردو اظهار کرد: این مهم می تواند زمینه خود کفایی صنعت و عدم وابستگی به دیگر کشورها را فراهم کند.

وی در ادامه به استقبال چشمگیر شرکت ها و تولید کننده های داخلی از اولین نمایشگاه “ایرانی سازان در ایلام اشاره کرد و افزود: تا این لحظه برپای این نمایشگاه فراتراز انتظار ما بوده است  و می تواند با کیفیت بهتر و گسترده تر و با معرفی  شرکت های بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر دوره های بعدی این نمایشگاهتخصصی صنعت  در سالهای آتی برگزار شود.

 

نمایشگاه “ایرانی سازان “و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری درایلام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با تاکید برایجاد فرصت های سرمایه گذاری در صنعت ایلام در اولین نمایشگاه “ایرانی سازان”گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی به جهت آشنایی با دستاوردهای داخلی ، عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه فروش و مبادلات کالاهای صنعتی و کمک به ایجاد بازارهای جدید است. غلامحسن گرشاسبی،ایجاد فرصت های سرمایه گذاری ،فراهم کردن زمینه فعالیت شرکتهای دانش بنیان و معطوف کردن توجه ویژه به استان ایلام به عنوان یک قطب صنعتی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی را از دیگراهداف این نمایشگاه برشمرد. مهندس غلامحسن گرشاسبی درادامه به مذاکرات وانعقاد قراردادهای دوجانبه با هیئت های عراقی دراین نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مذاکرات در راستای تامین قطعات و فعالیت مشترک صادراتی توافقات بسیار خوبی صورت پذیرفته که در آینده ی نزدیک زمینه گسترش فعالیت های اقتصادی – صنعتی استان را فراهم می کند.وی همچنین به ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع در استان تاکید کرد: چرا که ایلام می تواند مرکزیتی برای معرفی صنایع مختلف به کشور عراق باشد و اینگونه صنایع کشورعراق به صورت پیوسته از ایلام تامین و صادرشود.، که نیجه ای جز توسعه ی روز افزون صنعت و اقتصاد درایلام را در پی ندارد.

 

درخشش پتروشیمی ایلام درمیان هولدینگ های خلیج فارس

گرشاسبی درادامه به درخشش شرکت پتروشیمی ایلام در بین شرکت های هولدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت : پتروشیمی ایلام در سال گذشته توانست رتبه برترساخت قطعات را درمیان 16شرکت هولدینگ خلیج فارس در را کسب کند که خود موفقیت بسیار بزرگی برای صنعت استان به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت پترو شیمی ایلام همچنین به لزوم ایجاد پارس غربی دراستان ایلام تاکید کرد وافزود: این اتفاق خوشایند یک ضرورت مهم برای استان محسوب می شود که امیدواریم هر چه زودتر زیر ساخت های لازم فراهم شود که نوآوری های بسیاری در این زمینه را می تواند فراهم کند.

بهره مندی از اجرای پروژه های علمی و پژوهشی در پتروشیمی ایلام

مهندس گرشاسبی در ادامه از امضای تفاهم نامه همکاری پتروشیمی و دانشگاه آزاد اسلامی ایلام خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه، دانشگاه آزاد ایلام در زمینه تحقیق و توسعه وهمچنین در راستای رفع مشکلات زیست محیطی با انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی همیار این واحد صنعتی خواهد بود. وی با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان در کنار حضور افراد با تجربه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی درحوزه نفت ، گاز و پتروشیمی دارد انتظار می رود که نمایشگاه دائمی از صنایع کشوردر ایلام راه اندازی و هرساله توانمندی ها و محصولات تولیدی در صنایع مختلف را در معرض دید قرار گیرد.

مهندس غلامحسن گرشاسبی در پایان گسترش امکانات زیر ساختی در استان را یادآور شد و بیان داشت: در استان ظرفیت های بی نظیری وجود دارد که با حضور شرکت های بیشتری دراینگونه نمایشگاه ها و ایجاد سمینارهای تخصصی در خصوص رفع مشکلات این حوزه می تواند بسیار کارگشاه باشد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , انرژی
ارسال دیدگاه