زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۵
» اجتماعی » هیچ‌گونه سیاست‌گذاری دقیقی در گذشته برای ورزش انجام نشده بود/ لزوم مسئله شناسی در موضوعات شهری
تاریخ انتشار : 2023/10/24 - 11:47
 کد خبر: 162421
 29 بازدید

دو عضو شورای شهر تهران در جلسه شورا عنوان کردند

هیچ‌گونه سیاست‌گذاری دقیقی در گذشته برای ورزش انجام نشده بود/ لزوم مسئله شناسی در موضوعات شهری

دو عضو شورای شهر تهران در تذکری در جلسه امروز شورای شهر تهران بر لزوم سیاست‌گذاری برای ورزش و مسئله شناسی در موضوعات شهری تاکید کردند.

هیچ‌گونه سیاست‌گذاری دقیقی در گذشته برای ورزش انجام نشده بود/ لزوم مسئله شناسی در موضوعات شهری

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این دوره از شورا با کمک نیروهای داخلی شهرداری، برنامه چهارم توسعه به تصویب رسیده است. در گذشته هیچ‌گونه سیاست‌گذاری دقیقی در مورد ورزش انجام نشده بود اما در این دوره طرحی برای ورزش تصویب شد.

وی افزود: در بخش نظارت مالی نیز در دو سال فعالیت دوره ششم تعداد قابل توجهی گزارش حسابرسی قرائت شد و این مصداقی از نظارت مالی است که در دوره قبلی به آن توجه نشد.

آخوندی با تاکید بر اینکه توجه به حوزه حمل و نقل در این دوره از مدیریت شهری بی نظیر است، یادآور شد: سیاست ها و مصوباتی که در شورا داشته ایم، قابل قیاس با دوره های قبلی نیست و باید موارد بررسی شود تا عملکرد زیر سؤال نرود.

بسیاری از موضوعاتی که از شهرداری به مرکز مطالعات می‌رود، از دغدغه‌های بخش‌های مختلف و مردم نیست

مهدی پیرهادی نیز در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: ضعف مطالعاتی در زمینه آینده پژوهی در شهرداری تهران و سطح کشور وجود دارد اگر این موضوع به درستی انجام نشود حتماً در سیاست گذاری‌ها با مشکل روبه رو خواهیم شد. از سویی دیگر مطالعات تطبیقی در دوره‌های گذشته با ضعف جدی روبه‌رو بوده است.

وی ادامه داد: مسئله یابی و مسئله شناسی و اولویت‌گذاری در موضوعات شهری با مشکل روبه‌رو است. اگر مسئله یابی به درستی انجام نشود دچار عارضه می‌شویم لذا نباید جزیره‌ای تصمیم گیری و عمل شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در مدیریت شهری به گونه‌ای عمل می‌کنیم که در نتیجه آن مدیریت شهری، دولت و جامعه مدنی هریک راه خودشان را می‌روند، گفت: بنده به عنوان نماینده شورا در شورای سیاستگذاری شهرداری انتخاب شدم و بارها نامه به شهرداری ارسال کردم ؛اما دریغ از اینکه یک جلسه شورای سیاستگذاری تشکیل شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از موضوعاتی که از شهرداری به مرکز مطالعات می‌رود، از دغدغه‌های بخش‌های مختلف و مردم نیست و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه