زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۵
» بانک و بیمه » نامگذاری رسمی کوچه شهدای بانک ملت با حضور رییس شورای شهر تهران و رییس هیات مدیره بانک ملت
تاریخ انتشار : 2023/10/17 - 16:47
 کد خبر: 162158
 22 بازدید

نامگذاری رسمی کوچه شهدای بانک ملت با حضور رییس شورای شهر تهران و رییس هیات مدیره بانک ملت

با حضور رییس شورای شهر تهران، شهردار منطقه 12 تهران و رییس هیات مدیره بانک ملت، یکی از کوچه های خیابان سعدی تهران به نام شهدای بانک ملت نامگذاری شد.

نامگذاری رسمی کوچه شهدای بانک ملت با حضور رییس شورای شهر تهران و رییس هیات مدیره بانک ملت

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در آیین نامگذاری این کوچه با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای بانک ملت از اهتمام ویژه مدیران این بانک برای پیگیری نامگذاری این کوچه به نام شهدا سپاسگزاری کرد و گفت: تجلیل از شهدا و خانواده های معظم آنان، یک وظیفه ملی است زیرا اگر شهدا در جبهه های دفاع مقدس جانفشانی نمی کردند شاهد امنیت و آرامش کنونی در کشور نبودیم.

وی با بیان این نکته که حرکت های انقلابی آغاز شده در اقصی نقاط دنیا برگرفته از روحیه جهاد و شهادت طلبی شهدا در طول دفاع مقدس است، ادامه داد: شهدا، طلایه دار همه آزادگان جهان هستند و باید این راه را همیشه زنده نگه داریم چون زنده نگه داشتن یاد شهدا، زنده نگه داشتن آزادی است.
مسعود نصر اصفهانی، رییس هیات مدیره بانک ملت هم در این مراسم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که ” امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست” از تمامی دست اندرکاران پیگیری نامگذاری کوچه به نام شهدای بانک ملت قدردانی کرد و افزود: اگر اکنون امنیت، سیستم اقتصاد، نظام بانکی و بانکی به نام بانک ملت وجود دارد مرهون جانفشانی شهدا است که با نثار خون خود، نهال انقلاب را آبیاری کردند.
وی با تاکید بر این نکته که شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در کل دنیا نهادینه کردند، یادآور شد: اول بودن بانک ملت و مطرح بودن نام آن به عنوان بزرگ ترین بانک جهان اسلام، به دلیل وجود تفکر جهادی در این بانک است که باعث شده است تا با اقتدار رتبه نخست را در بخش منابع و تسهیلات از آن خود کند.
نصر اصفهانی تعداد ایثارگران بانک ملت را 9.648 نفر و در رتبه دوم نظام بانکی، تعداد شهدای این بانک را 55 نفر و شمار جانبازان را 272 نفر اعلام کرد و افزود: در یک اقدام سازنده، اعضای خانواده های ایثارگران که به صورت شرکتی با بانک ملت در ارتباط بودند، تبدیل وضعیت شدند و به استخدام بانک درآمدند.
به گفته وی، رتبه کارمندان شهید بانک ملت نیز که در زمان شهادت در استخدام بانک ملت بودند، تا 30 سال ارتقا یافته است و هم اکنون خانواده این شهدا در وضعیت بهتری از لحاظ اقتصادی قرار دارند.
رییس هیات مدیره بانک ملت درباره عملکرد این بانک در اقتصاد کشور هم با بیان این نکته که تسهیلات خرد، 40 درصد از کل تسهیلات بانک ملت را به خود اختصاص می دهد، افزود: این بانک در بخش اعطای تسهیلات جهش مسکن، فرزندآوری، ازدواج و … نقش فعالی داشته و در بهره برداری از مگاپروژه های بزرگ کشور نقش اصلی را ایفا کرده است.
وی خودکفایی در بخش بنزین را مرهون نقش آفرینی بانک ملت در کمک به راه اندازی پالایشگاه های بزرگ کشور خواند و گفت: این بانک 18 میلیارد دلار در حوزه انرژی کشور سرمایه گذاری کرده و در اکثر پروژه های بزرگ پارس جنوبی حضوری فعال و پررنگ داشته است.
نصر اصفهانی در عین حال از شورای شهر و شهرداری منطقه 12 تهران بابت موافقت با نامگذاری کوچه شهدای بانک ملت قدردانی کرد.
در این مراسم که با مجری گری مهدی آقابیگی مجری مطرح صدا و سیما برگزار شد، ذاکری طراح برجسته کشور و مجری طرح بازسازی پورتره های شهدای بانک ملت نیز درباره مراحل اجرای این طرح سخنانی را ارائه کرد.
همچنین با حضور مسوولان شورای شهر، شهرداری و بانک ملت، از تعدادی از خانواده های شهدای بانک ملت تجلیل شد.
بر اساس این گزارش، کوچه شهدای بانک ملت به همت اداره کل مدیریت و روابط عمومی و با همکاری ادارات کل مهندسی ساختمان و تدارکات و با دریافت مجوز از شورای شهر تهران و موافقت شهرداری منطقه 12 تهران نامگذاری شد.

برچسب ها : , ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه