زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اسلایدر اصلی » دشمن بر ورزش به عنوان یک میدان جنگ نرم دست گذاشته است
تاریخ انتشار : 2023/09/18 - 12:25
 کد خبر: 161122
 27 بازدید

وزیر پیشنهادی ورزش:

دشمن بر ورزش به عنوان یک میدان جنگ نرم دست گذاشته است

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ضمن تشریح برنامه‌هایش پر حوزه جوانان به خصوص ازدواج آن‌ها گفت: قائل به کار و عمل جهادی در سایه برنامه محوری و نگاه علمی هستم.

دشمن بر ورزش به عنوان یک میدان جنگ نرم دست گذاشته است

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی در جلسه علنی امروز و در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گفت: قائل به کار و عمل جهادی در سایه برنامه محوری و نگاه علمی هستم؛ اکنون زمان کار بی وقفه و با شتاب مناسب در ریل صحیح و هدفمند است.

وی با اشاره به سابقه ۳۰ ساله اش در سطوح مختلف مدیریتی ورزش گفت: این شناخت عمیقی از ساختارهای حوزه ورزش و همراهی پیشکسوتان، نخبگان و جوانان و مدیران خودم انقلابی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به برنامه‌ها و اهداف تعیین شده برسد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان این‌که شناخت مساله نیمی از راه‌حل مساله است، گفت: به نمایندگان این اطمینان را می‌دهم که بیشتر از قبل شناخت، انگیزه و اراده برای رسیدن به ایران اسلامی توام با پیشرفت در حوزه ورزش و جوانان را داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به برنامه‌هایش در حوزه جوانان اظهار کرد: جوانان به تعبیر رهبری نعمت خدا برای دلسوزان نظام هستند با توجه به فرمایش رهبری و بیانیه گام دوم این انقلاب مرهون اعتماد به جوانان بود. اکنون هم قطار انقلاب با جهاد و همت در سایه اعتماد به جوانان و با قدرت حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که باید هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای توجه به جوانان و رفع مشکلات آنها وجود داشته باشد، تصریح کرد: چالش‌های حوزه جوانان یک بعدی نیست و یک مساله فرابخشی و چند بعدی است که رفع آن نیازمند درک صحیح و دقیق از نیازهای جوانان و اجرای به هنگام طرح‌های قانونی است. نمی‌توان تنها با مصوبات بدون ضمانت اجرایی و بدون مشارکت و همراهی و جوانان در مشکلات فائق آمد.

به گفته وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تشکیل شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور برگزاری جلسات ستادهای ملی و استانی، ساماندهی امور جوانان، پیگیری و اجرای مصوبات شوراها و ستادها توسط وزارت ورزش و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در بالاترین سطح حداقل انتظار در حوزه جوانان وزارتخانه است.

هاشمی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: اطمینان می‌دهم این وزارتخانه در اجرای همه وظایف مسئولیت پذیر باشد. انتظار حداکثری نیز ایجاد رضایت قلبی در جوانان است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ارتقاء هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان را از جمله برنامه‌هایش برشمرد و گفت: دشمنان و معاندان تهاجمی علیه ارزش‌ها و دستاوردها راه انداخته و به دنبال تزریق ناامیدی هستند. قطعا همکاری منسجم دستگاه‌ها در جهت ساخت و نهادینه‌سازی هویت دینی و انقلابی مهم است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از سامانه‌های سمن جوانان و تشکل‌های دانش آموزی و دانشجویی گفت که باید از الگوهای اجتماعی و فعالیت جوانان و نوآوری آنها حمایت کرد و سازمان‌های مردم نهاد جوانان با محوریت دانش افزایی و ارتقاء مهارت، توانمند شود.

هاشمی همچنین بر لزوم اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای اشتغال جوانان و تطبیق نیازهای بازار با مهارت جوانان تاکید کرد و گفت که با برنامه‌محوری می‌توان از دبیرستان تا دانشگاه به سمتی رفت که مشکل اشتغال جوانان رفع شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: اتخاذ سیاست‌هایی برای حمایت از ازدواج جوانان و استفاده از ظرفیت قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد. ترویج ازدواج آسان جوانان و تقویت مشاوران ازدواج و خانواده با رویکرد اسلامی مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار قرار دارد. امیدواریم با همکاری نمایندگان شاهد تصویب احکامی ظرفیت‌ساز در برنامه هفتم توسعه باشیم که در کنار برنامه محوری و عمل گرایی به تحقق هرچه بهتر اهداف حوزه ورزش و جوانان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امروز یکی از میدان‌هایی که به عنوان جنگ نرم دشمن بر روی آن دست گذاشته است میدان ورزش است. سرمایه گذاری سنگینی انجام شده تا با اثرگذاری بر این میدان و تحمیل ارزش‌های غربی و تلاش برای مرزبندی خودی‌ها و غیرخودی‌ها بر روی جوانان ما از این حوزه تاثیر بگذارد، اما آن روی دیگر سکه نیز قهرمانان ما هستند که در میادین بین‌المللی حضور پیدا کرده و برای کشور با عزت افتخارآفرینی می‌کنند. حضور دختران و بانوان ما با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی نشانگر عزت زن مسلمان ایرانی است. قهرمان بدون اخلاق و معنویت برای نظام جمهوری اسلامی فاقد اعتبار است.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های شجاعانه و عزتمندانه می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده همان طور که حاج قاسم فرمودند فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت نیست. مسئولیت راهبری سازمان‌ها و نهادهای ورزشی مسئولیت حساسی است توجه به وظایف و ملاحظات فرهنگی در حوزه ورزش و جوانان همان طوری که رهبری تاکید کردند اگر محیط ورزشی، دینی و معنوی باشد جوانان ما به طور طبیعی ارزشی می‌شوند. حکمرانی عالمانه در فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی از دیگر محورهایی است که بنده به آن پرداخته‌ام. استفاده از ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ‌ها و مقابله با جریان سازی‌های دشمن و بهبود وضعیت معیشتی پیشکسوتان و ورزشکاران از دیگر محورهایی است که در برنامه‌های بنده وجود دارد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: براساس بیانیه گام دوم انتظار رهبر معظم انقلاب این است که مدیران این حوزه باید انسان ساز باشند و گام‌های عملی برای اجرای هرچه بهتر تمدن سازی نوین اسلامی برداشته شود. ضروری است که ورزش همگانی در زندگی مردم نهادینه شود. در حوزه ورزش قهرمانی نیز برای کشور عزت آفرینی خواهد داشت حکمرانی عادلانه و نگاه اخلاق مدارانه در این حوزه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: شیوع کم تحرکی در جامعه و در سبک زندگی مردم قابل قبول نیست، مردمی سازی و تقویت جایگاه ورزش در زندگی مردم و آگاهی بخشی به مردم و دسترسی عادلانه با کمترین هزینه به امکانات ورزشی در تمام مناطق کشور از دیگر اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود و زمینه کاهش بسیاری از بیماری‌ها را فراهم می‌کند. در حوزه تعلیم و تربیت نیز باید ورزش از دوران دانش آموزی و از سنین پایین در زندگی دانش آموزان نهادینه شود. ارتقای سواد حرکت جسمانی دانش آموزان موضوع مهمی است که باید در مدارس کلید بخورد نباید هیچ دانش آموزی در کشور به دلیل کمبود تجهیزات ورزشی از موهبت ورزش بی‌بهره باشد. توسعه و ارتقاء ورزش قهرمانی با نگاه به تمام نقاط کشور از دیگر اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه خاطر نشان کرد: ساماندهی و گسترش ورزش در سه محور همگانی و قهرمانی حائز اهمیت است. توسعه باشگاه‌ها و فضاهای ورزشی و ایجاد اشتغال در حوزه ورزش از رسالت‌های دیگری است که باید دنبال شود. ترویج فرهنگ اخلاق و معنویت در حوزه ورزش یک رویکرد راهبردی است. اخلاق و معنویت باید جهت تمام حرکت‌های فردی و اجتماعی باشد. ارتقاء جایگاه ورزش بانوان و فراهم کردن زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی برای حضور بانوان از دیگر رویکردهایی است که مورد توجه قرار گرفته است. ارتقاء بهره‌وری اماکن ورزشی و توسعه ورزش همگانی موضوع حائز اهمیتی است پیگیری تکمیل پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش و اجرای طرح‌های زودبازده با مشارکت مردمی از دیگر برنامه‌های بنده است.

وی در پایان بیان کرد: اعلام می‌کنم که در تمام بخش‌های ورزشی و امور جوانان پاسخگوی نمایندگان بوده و با تمام توان تلاش خود را برای اجرای کامل احکام برنامه هفتم و قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان به کار خواهم بست.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه