زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۷
» تله تایپ » تغییر و انتخاب رییس هیات مدیره و مدیرعامل سرخابی‌ها بر عهده کیست؟
تاریخ انتشار : 2023/07/06 - 14:38
 کد خبر: 159544
 24 بازدید

تغییر و انتخاب رییس هیات مدیره و مدیرعامل سرخابی‌ها بر عهده کیست؟

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی درمورد روند انتخاب یا تغییر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را ارائه کرد.

تغییر و انتخاب رییس هیات مدیره و مدیرعامل سرخابی‌ها بر عهده کیست؟

حسین امیررحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند انتخاب اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیح داد: طبق آخرین توافق، قرار شد دو نفر از اعضای هیات مدیره باشگاه‌ها توسط وزیر ورزش و سه عضو نیز توسط سازمان خصوصی سازی انتخاب شود. همچنین قرار شد مدیرعامل یا رییس هیات مدیره نیز توسط وزارت ورزش و جوانان انتخاب شود.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان خصوصی سازی دو نفر عضو را انتخاب کرد اما برای انتخاب هیات مدیره یا مدیرعامل ورود نمی‌کند. البته بعد از انتقال مالکیت تیم استقلال به وزارت اقتصاد و باقی ماندن پرسپولیس در وزارت ورزش و جوانان ممکن است روند مذکور تغییر کند و در این خصوص تصمیم جدیدی گرفته شود. یعنی سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی نفرات استقلال و وزارت ورزش و جوانان نفرات پرسپولیس را تعیین کنند.

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه طبق قانون تجارت اعضای هیات مدیره باید رییس هیات مدیره را تعیین کنند، اظهار کرد: با این حال فعلا این موضوع در اختیار وزارت ورزش و جوانان است.

امیررحیمی همچنین به این سوال که آیا سازمان خصوصی‌سازی به موضوع قراردادهای بازیکنان ورود می‌کند یا خیر، پاسخ داد: در این مورد کمیته نظارتی وجود دارد اما سازمان خصوصی سازی به صورت فرد به فرد بررسی نمی‌کند؛ زیرا نه توانمندی آن را دارد و نه این موضوع جزو سیاست‌های سازمان است. سازمان خصوصی سازی فقط یک گزارش کلی از وضعیت هزینه‌ها و درآمدهای باشگاه‌ها دریافت می‌کند.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه