زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۹
» اسلایدر اصلی » ترامپ اسناد محرمانه موشکی ایران را در خانه اش نگه می داشت
تاریخ انتشار : 2022/10/22 - 12:31
 کد خبر: 153830
 57 بازدید

ترامپ اسناد محرمانه موشکی ایران را در خانه اش نگه می داشت

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی مدعی شده دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا، اسنادی حساس درباره برنامه موشکی ایران را از کاخ سفید به ویلایش برده و در آنجا نگه می داشته است.

ترامپ اسناد محرمانه موشکی ایران را در خانه اش نگه می داشت

بنا به این گزارش، در میان اسناد محرمانه‌ ای که پلیس فدرال آمریکا (اف. بی .آی) در اقامتگاه شخصی ترامپ در فلوریدا (عمارت مارالاگو) یافته است اسناد اطلاعاتی بسیار حساسی درباره ایران و چین وجود داشته است.

بر اساس این گزارش، دستکم یکی از اسنادی که در اقامتگاه ترامپ وجود داشته یک سند اطلاعاتی بسیار حساس درباره برنامه موشکی ایران بوده است.
اقدام ترامپ در بردن اسناد محرمانه دولتی به اقامتگاه شخصی اش، خلاف موازین قانونی آمریکا بوده چون به نوشته واشنگتن پست ممکن بود در صورت افشای این اسناد محرمانه، روش‌های جمع‌آوری اطلاعات و افرادی که در گردآوری این اطلاعات نقش داشته‌اند لو بروند ، اتفاقی که می‌توانست افراد درگیر را در معرض خطر قرار داده و به اقدام‌های تلافی‌جویانه سایر کشورها بینجامد.

ترامپ اخیرا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، با رد اتهام‌ها درباره نگهداری اسناد محرمانه، مدعی شده اسنادی که او در اقامتگاه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد اسناد محرمانه نبودند.

ترامپ اسناد محرمانه موشکی ایران در ویلایش نگه می داشت

ترامپ اخیرا در مصاحبه ای تلویزیونی مدعی شده، او در مقام رییس‌جمهوری آمریکا این اختیار تام را داشته که این اسناد دولتی را از حالت طبقه‌بندی‌شده خارج کند.

گفتنی است در جریان بازرسی پلیس فدرال آمریکا از اقامتگاه شخصی ترامپ در فلوریدا در 8 اوت سال جاری، در مجموع حدود 13 هزار سند به‌ دست آمده است.

از میان این هزاران سند، 103 سند طبقه‌بندی‌شده و 18 سند نیز مهر کاملا محرمانه داشته است.

برخی از این اسناد طبقه بندی به قدری مهم و حساس بوده اند که حتی بسیاری از مقام های ارشد امنیتی آمریکا از محتوای آنها اطلاعی نداشته اند و تنها تعداد معدودی از افراد کابینه ترامپ و مقامات نزدیک به دولت او، از جزییات آنها خبر داشته اند.

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه