زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» بین الملل » چارلز سوم؛ پادشاه بریتانیا رسماً معرفی شد
تاریخ انتشار : 2022/09/10 - 16:11
 کد خبر: 152520
 57 بازدید

چارلز سوم؛ پادشاه بریتانیا رسماً معرفی شد

بیانیه رسمی اعلام پادشاهی چارلز سوم پس از به صدا درآمدن شیپورها و شلیک توپ از سه نقطه مختلف از بالکن کاخ سن جیمز خوانده خواهد شد.

چارلز سوم؛ پادشاه بریتانیا رسماً معرفی شد

شورای جلوس یا انتقال سلطنت در بریتانیا صبح روز شنبه طی مراسمی که برای نخستین بار به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد چارلز سوم را رسما به عنوان پادشاه جدید بریتانیا معرفی کرد.
این شورا جمعی از نخست وزیران پیشین، نمایندگان بلند پایه پارلمان فعلی و سابق پارلما و مجلس اعیان، مسئولان ارشد دولت و سفیران کشورهای مشترک‌المنافع و نیز دیگر صاحب‌منصبان شهری و دولتی و صنفی را در خود جای داده است.

به گزارش یورو نیوز؛ بیانیه رسمی اعلام پادشاهی چارلز سوم پس از به صدا درآمدن شیپورها و شلیک توپ از سه نقطه مختلف از بالکن کاخ سن جیمز خوانده خواهد شد.
چارلز سوم، پادشاه بریتانیا روز جمعه طی نطقی از پیش ضبط شده در نخستین سخنرانی خود به عنوان پادشاه بریتانیا تاکید کرد که به اصول سلطنت و قانون اساسی وفادار خواهد بود.

وی تاکید کرد که ملکه الیزابت برایش الهام‌بخش است و همانند او خود را وقف خدمت به مردم بریتانیا و همه شهروندان ساکن در قلمرو مشترک‌المنافع کند.

چارلز سوم در این خصوص ضمن تاکید بر احترام به سنت‌ها و ارزش‌های دیرین حاکم بر بریتانیا خطاب به شهروندان کشورش تصریح کرد: «هر جای بریتانیا که باشید، هر عقیده یا پیشینه‌ای داشته باشید با وفاداری، احترام و عشق به شما خدمت کنم.»

پادشاه جدید بریتانیا همچنین یادآور شد که ویلیام پسر ارشد خود را رسما به عنوان ولیعهد معرفی خواهد کرد.

بنا به ترتیبات پیش‌بینی شده ویلیام و همسرش کاترین روز شنبه با حضور در مراسم انتقال سلطنت رسما سمت سلطنتی «شاهزادگان ولز» را دریافت می‌کنند.

چارلز سوم همچنین پیش‌تر با لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا در کاخ باکینگهام دیدار و گفتگو کرده و به گفته رسانه‌های بریتانیایی با وی در خصوص مراسم پیش رو برای مراسم بزرگداشت ملکه الیزابت و نیز چگونگی برپایی مراسم تشییع پیکر او رایزنی کرده بود.

ملکه الیزابت دوم به مدت هفتاد سال زمام حکومت در بریتانیا را در دست داشت و در طول این مدت شاهد به قدرت رسیدن پانزده نخست وزیر یا رئیس دولت بود.

وی روز پنج‌شنبه گذشته هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ در پی یک دوره بیماری که نشانه‌هایش از سال گذشته میلادی در میان خبرهای غیررسمی عیان شده بود در سن ۹۶ سالگی در محل اقامت دائمش در اسکاتلند درگذشت.

مرگ الیزابت دوم، ملکه فقید بریتانیا در اندک زمان ممکن با موج گسترده‌ای از پیام‌های تسلیت و ادای احترام از درون کشور و سراسر جهان همراه شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه