زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۷
» اسلایدر اصلی » پیشنویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام علیه ایران
تاریخ انتشار : 2022/06/01 - 19:25
 کد خبر: 150497
 133 بازدید

پیشنویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام علیه ایران

در آستانه برگزاری جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمریکا و تروئیکای اروپایی، پیش نویس قطعنامه‌ای علیه ایران را تنظیم کردند.

پیشنویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام علیه ایران

رویترز در خبری ادعا کرد آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای نشست شورای حکام سازمان ملل که هفته آینده برگزار می‌شود، پیشنویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران می‌خواهند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

در این پیش نویس که به همه کشور‌های عضو شورای حکام سازمان ملل ارسال شد، از ایران خواسته شده تا هرچه سریعتر به تعهدات قانونی خود عمل کند و پیشنهاد رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای همکاری بیشتر در راستای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی مانده بپذیرد. این درحالی است که بیشترین بازرسی آژانس و دوربین‌های مدار بسته در سایت‌های هسته‌ای ایران می‌باشد.

در پیش نویس قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که توسط آمریکا و سه کشور اروپایی ارائه شده نگرانی شدیدی مطرح شده است ‏که مسائل مربوط به اورانیوم غنی شده در برخی از سایت‌های اعلام نشده ایران هنوز هم حل نشده باقی مانده است.

این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شد که میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بیش از ۱۸ برابر حد مجازی است که به موجب توافق هسته‌ای اجازه داده شده بود. ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از آخرین گزارش سه ماهه ما به میزان ۶۱۲ کیلوگرم افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که ایران توضیحات صحیحی در خصوص یافتن ذرات اورانیوم در ۳ مکان اعلام نشده ارائه نکرده است.

ادعای مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان در حالی مطرح شده است که ایران همیشه اعلام کرده برنامه هسته‌ای اش، صلح آمیز است. همچنین جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی منتشر شده است که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای، سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی پس از توقف در ماه مارس، همچنان در بن بست مانده است.


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه