زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اجتماعی » زنگ زمین پاک در دبستان دخترانه مروارید به صدا درآمد
تاریخ انتشار : 2022/04/26 - 14:09
 کد خبر: 149606
 155 بازدید

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان

زنگ زمین پاک در دبستان دخترانه مروارید به صدا درآمد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ آیین روز جهانی زمین پاک با حضور مدیرکل […]

زنگ زمین پاک در دبستان دخترانه مروارید به صدا درآمد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ آیین روز جهانی زمین پاک با حضور مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، رئیس هیأت مدیره و معاون اجرایی شرکت پالایش نفت بندرعباس و جمعی از دانش آموزان و معلمان، در مدرسه هیات امنایی مروارید واقع در شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.
🔹مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در این آیین اظهار کرد: برگزاری این مراسم‌ها، یادآور این بوده که ما یک زمین داریم و این زمین میراثی است که از گذشته های دور به دست ما رسیده و در آینده نیز، به دست افرادی دیگر می رسد و سهم ما حفاظت صحیح از این میراث گران‌بها است.
🔹مسیحی تازیانی بر لزوم استفاده صحیح از منابع پیرامونی تاکید و افزود: باید به نحوی از منابع انرژی زمین و انرژی هایی که به دست می آوریم به نحو مطلوب استفاده نماییم که اصراف نشود و با خاموش کردن یک لامپ در هر منزل می توانیم قریب به ۴ نیروگاه را با کاهش فشار مواجه کنیم.
🔹وی دانش آموزان را به عنوان یک سرمایه اجتماعی توصیف و تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان مهندسان و معلمان آینده می توانند چیزهایی را که از معلمان خود یاد می گیرند، برای نسل آینده نیز آموزش دهند.
🔹مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه دانش آموزان به عنوان محافظان زمین می توانند اقدامات خوبی را انجام دهند، ابراز کرد: یکی از اقداماتی که می تواند اثرگذار باشد، تذکر نحوه مصرف پلاستیک به اهل خانواده و تجزیه ناپذیری پلاستیک در زمین می تواند مورد توجه قرار گیرد.
🔹رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این مراسم با تاکید بر این نکته که حفظ محیط زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: دانش آموزان نقشی غیرقابل انکار در توسعه این فرهنگ از طریق خانواده های خود در سطح جامعه دارند.
🔹مهندس جعفری افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان صنعتی سبز، حفظ و صیانت از محیط زیست را در استراتژی خود قرار داده است و اجرای بسیاری از پروژ ها و فرآیند تولید با در نظر گرفتن استاندارهای زیست محیطی اجرا می شود.
🔹معاون اجرایی شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز با تبریک هفته زمین پاک گفت: پایبندی به رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی منطقه ای، ملی و بین المللی، استفاده از فن آوری های جدید برای کاهش پسماندها و کنترل مخاطرات و اثرات زیست محیطی از استراتژی های شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای دستیابی به اهداف زیست محیطی است.
🔹مهندس ذاکری افزود: باید با ارتقای سطح دانش و مهارت دانش آموزان برای افزایش احساس مسئولیت اجتماعی و جلب مشارکت آنها در حفظ محیط زیست و استفاده از توان بالقوه آنان در انتقال آگاهی ها و مهارت‌های زیست محیطی برای ترویج و توسعه فرهنگ زیست محیطی استفاده کرد.
🔹 در ادامه این برنامه دانش آموزان دبستان و پیش دبستانی مروارید دست سازه های خود با موضع زمین پاک و حفظ محیط زیست را در نمایشگاهی به نمایش گذاشتند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه