زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۷
» اجتماعی » شهرک حمل و نقل بندرعباس ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار اشتغال را دارد
تاریخ انتشار : 2021/12/16 - 13:04
 کد خبر: 145401
 126 بازدید

شهرک حمل و نقل بندرعباس ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار اشتغال را دارد

نخستین سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک بندرعباس برگزار و در آن بر لزوم تکمیل شهرک حمل و نقل بندرعباس با ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی تاکید شد.

شهرک حمل و نقل بندرعباس ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار اشتغال را دارد

نشست خبری و هم اندیشی با کنشگران رسانه‌ای و افکار عمومی با محوریت شهرک حمل و نقل و لجستیک بندرعباس برگزار شد.

سید محمد حسینی مدیرعامل شرکت نگین ترابران خلیج فارس و همچنین مدیر عامل شهرک حمل و نقل بندرعباس نیز در این نشست تاکید کرد: شهرک حمل و نقل و لجستیک بندرعباس می‌تواند 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کند و باید به آن توجه شود از این رو زیبنده نیست که خیلی از مدیران هرمزگان آدرس و جایگاه شهرک حمل و نقل را نمی‌دانند در حالی که این شهرک پیشانی حمل و نقل کشور است.

وی افزود: امروز 13 سال از اجرای شهرکی که می‌تواند 10هزار شغل ایجاد کند می‌گذرد و 50 درصد از ظرفیت آن هنوز پای کار نیامده است و دردناک است که هنوز این شهرک به دغدغه اصلی مسئولین استان هرمزگان تبدیل نشده است.

حسینی بیان کرد: شهرک حمل و نقل 150 هکتار زمین با 100 شرکت دارد و نیاز است شهرک چهچکور باید به شهرک حمل و نقل منتقل شود و جهت حمایت از بخش خصوصی فقط یک شهرک حمل و نقل در استان وجود داشته باشد چرا که شهرک چهچکور با 28 هکتار وسعت نمی‌تواند جوابگوی نیاز استان باشد.

بهروز گلپاگون رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بندرعباس نیز در این نشست اظهارداشت: بندرعباس محل ورود انواع کالا با شکل‌ها، حجم ها و وزن های متفاوت است و بزرگ ترین و وزین ترین محموله ها از بندرعباس به سایر نقاط حمل می شود و همچنین فضایی از لحاظ حمل نقلی در کشور وجود ندارد و در بحث حمل و نقل بندرعباس همیشه پیشتاز بوده است.
وی افزود: یکی از مسائل مهم حمل و نقل این است که شرکت‌ها بتوانند به صورت مستقل فعالیت‌هایشان را مدیریت کنند بحث ایجاد شهرک حمل و نقل بود که از لحاظ وسعت ما بعد از تهران شهرک دوم کشور هستیم اما از لحاظ عملکرد شهرک اول کشور هستیم.
گلپاگون تاکید کرد: تاریخ حمل و نقل بندرعباس بسیار غنی است، ما برای ایران کار می کنیم و اگر پای کار ساخت شهرک حمل و نقل آمدیم برای آبروی مملکت و کشورمان بوده است.

مهران نجاتی دبیرکل نخستین سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک نیز اظهارداشت: در بحث اشتغال حمل و نقل بیشترین ظریب را دارد و لزوم احداث این شهرک ضروری بود و همه باید دست به دست هم دهیم تا این شهرک به نقطه 100 برسد چرا که اشتغالی که در این حوزه وجود دارد در هیچ حوزه‌ای نیست.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه