زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» اجتماعی » اما و اگرهای تاثیرگذاری طرح منع تردد شبانه
تاریخ انتشار : 2021/11/04 - 13:36
 کد خبر: 143292
 100 بازدید

اما و اگرهای تاثیرگذاری طرح منع تردد شبانه

عضو کمیته علمی کرونا گفت: در شرایط کنونی هیچ مستندات علمی مبنی بر تاثیر مثبت منع تردد شبانه در کنترل کرونا مشاهده یا گزارش نشده است.

اما و اگرهای تاثیرگذاری طرح منع تردد شبانه

 

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست و عضو کمیته علمی کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرگذاری منع تردد شبانه در کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ مستندات علمی مبنی بر تاثیر مثبت منع تردد شبانه در کنترل بیماری کرونا در کشور مشاهده یا گزارش نشده و به نظرم این مسئله در کاهش نرخ بیماری نقش خاصی نداشته است.

او در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بیماری آنفلوآنزا ادامه داد: بر اساس تجربه سال گذشته اگر افراد احتیاط‌های لازم شامل استفاده از ماسک، شستن دست، پرهیز از تماس غیر ضروری و عدم حضور در فضا‌های شلوغ و سربسته را انجام دهند نباید مشکلی در زمینه شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور داشته باشیم. گزارشی مبنی بر بحران بیماری آنفلوانزا در سال جاری در کشور ندیده ام، اما به هر صورت کارشناسان هشدار‌های لازم را در خصوص رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنین پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و برگزاری تجمعات می‌دهند.

عضو کمیت علمی کرونا بیان کرد: بسیاری از طرح‌ها در مقابله بابیماری کرونا و کنترل آن روی کاغذ پروژه‌های موفقی جلوه می‌دادند، اما در هنگام اجرای آن طرح‌ها باید مسائل مختلف را در نظر می‌گرفتند که بی‌توجهی به این نکات منجر به شکست نسبی این پروژه‌ها شد. برای اجرای موفق طرح کنترل هوشمند کرونا باید سامانه‌های مختلفی به یکدیگر متصل و به هم اطلاعات لازم را به اشتراک بگذارند و هماهنگی‌های لازم بین نهاد‌های مختلف در کشور انجام شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه