زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۴
» اجتماعی » فعلا واردات برق از صادرات بیشتر است/ تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها به سرعت در حال انجام است
تاریخ انتشار : 2021/10/11 - 13:43
 کد خبر: 141833
 74 بازدید

وزیر نیرو پاسخ داد

فعلا واردات برق از صادرات بیشتر است/ تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها به سرعت در حال انجام است

وزیر نیرو با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای افزایش نرخ آب و برق نداریم، گفت: تراز واردات برق کشور بیشتر است.

فعلا واردات برق از صادرات بیشتر است/ تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها به سرعت در حال انجام است

علی اکبر محرابیان در حاشیه امضای تفاهم نامه بین وزارت صمت و نیرو برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف تفاهم‌نامه و احداث نیروگاه جدید توسط بخش صنعت و معدن این است که وابستگی صنایع به برق وزارت نیرو کم شود و بتوانند برای تولید، صادرات و طرح‌های توسعه‌ای خود برنامه‌ریزی کنند. به عبارت دیگر تولید برق در کنار تولید محصولات خودشان به عنوان یک تولید پر سود محسوب خواهد شد.

وی درباره یارانه سوخت به بخش صنایع توضیح داد: اعتقاد ما این است که باید به صنایع کوچک یارانه بدهیم و در همه نقاط دنیا هم به همین شکل است چرا که صنایع کوچک باعث اشتغال بیشتر و رفاه مردم می‌شود اما در مورد صنایع بزرگ خودشان باید برای تولید برق ورود کنند.

وزیر نیرو درباره افزایش تعرفه آب و برق گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش نرخ آب و برق نداریم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره صادرات برق خاطرنشان کرد: اولویت ما تامین برق مردم و صنایع داخل است زمانی که مازاد داشته باشیم راجع به صادرات فکر می‌کنیم البته اکنون مبادله برق داریم از برخی نقاط واردات و در برخی نقاط نیز صادرات داریم اما تراز واردات ما بیشتر است.

محرابیان خاطرنشان کرد: اکنون مجبوریم از چند نقطه برق وارد کنیم کما اینکه در تابستان نیز این کار را کردیم تا برق مورد نیاز مردم تامین شود ولی زمانی که مازاد داشته باشیم حتما به صورت گسترده برای صادرات اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دوم ایلنا درباره تامین سوخت نیروگاه‌ها در فصل زمستان گفت: تامین سوخت نیروگاه‌ها یکی از موضوعات مهم در فصل زمستان است. سال گذشته مخازن پر نشد و مشکلاتی از این بابت به وجود آمد بنابراین تامین گاز هم با اختلال مواجه شد که البته به درستی اولویت به بخش خانگی داده شد اما در هر صورت به بعضی از نیروگاه‌ها سوخت نرسید.

وزیر نیرو تصریح کرد: ما از یک ماه گذشته در یک اقدام مشترک با وزارت نفت تلاش کردیم که ناوگان حمل و نقل کشور را بسیج کنیم و در این راستا مصوبه خوبی هم در دولت داشتیم که صاحبان ناوگان برای انجام این کار تشویق شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سوخت‌رسانی با سرعت خوبی انجام می‌شود اعلام کرد: موجودی مخازن در همین روز بالاتر از ذخایر سال گذشته است و این شرایط تا زمانی که به ذخایر مطمئنی برسیم ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: اگر سوخت‌رسانی مطابق برنامه انجام شود در زمستان مشکلی نخواهیم داشت.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه