زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» اجتماعی » خطیب‌زاده: در مورد امنیت ملی مان با هیچ کس شوخی نداشته و نداریم
تاریخ انتشار : 2021/10/11 - 12:09
 کد خبر: 141784
 66 بازدید

خطیب‌زاده: در مورد امنیت ملی مان با هیچ کس شوخی نداشته و نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: ایران در خصوص موضوع امنیت ملی خود هیچ گاه با کسی شوخی نداشته و ندارد و همسایگان ما به خوبی این قضیه را می‌دانند و پیام‌های قاطعی در این زمینه از سوی ایران به همسایگانش ارسال شده است.

خطیب‌زاده: در مورد امنیت ملی مان با هیچ کس شوخی نداشته و نداریم

سعید خطیب زاده در نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طی دو روز گذشته مباحثی مطرح شده مبنی بر اینکه فرودگاه بیروت سوخت به هواپیمای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای پرواز به تهران نداده بنابراین هواپیمای او برای دریافت سوخت عازم سوریه شده است،‌ اظهار کرد:‌ این مسائل خبرسازی است و سفر آقای امیرعبداللهیان به سوریه از قبل تنظیم شده بود. اگر به گفت وگوی هفته پیش‌مان دقت کنید من اعلام کردم که بعد از سفر مسکو ایشان در دو ایستگاه دیگر توقف خواهند داشت که برخی از دوستان در مورد این دو ایستگاه نیز از من پرسیدند.

وی افزود: این دو ایستگاه لبنان و سوریه بودند. سفر آقای امیرعبداللهیان به سوریه از قبل تنظیم شده بود. گویی برخی دوست ندارند که این سفرها موفقیت خود را داشته باشد و این حواشی درست می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه در همین ارتباط تأکید کرد:‌ هیچ درخواستی برای سوخت‌گیری در لبنان وجود نداشته و احتیاج به سوخت‌گیری نبوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و تأثیر آن بر روابط تهران-بغداد اظهار کرد:‌ آنچه که دیروز در عراق رخ داد ادامه پروسه مردم‌سالاری در این کشور است. از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم این کشور در مسیر درست دموکراسی قرار دارد.

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با روابط ایران و لبنان نیز گفت:‌ در خصوص گفت‌وگوهای بین ایران و لبنان ما و لبنان رابطمان را هیچ وقت براساس خواست طرف ثالث تنظیم نکرده‌ایم. این سفر و گفت‌وگوهای صورت گرفته در آن درباره این بود که چگونه پروژه های فی مابین را بدون توجه به فشارها و تحریم های طرف ثالث پیگیری کرد. اراده دو پایتخت بر این است که گفت‌وگوها گسترش پیدا کند و لذا تاکنون روابط به سطح خوبی رسیده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با فعالیت برخی از گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان و عراق علیه ایران و اقدامات‌شان علیه تهران گفت:‌ ما بارها به دوستان خود در اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق گفته‌ایم که فعالیت های این گروهک‌های تروریستی با حسن همجواری همخوانی ندارد. من هفته پیش در ارتباط با این موضوع به صورت مفصل صحبت کردم. تأکید کردم که ما پیام قاطعی را از سوی ایران در این زمینه ارسال کرده‌ایم و تأکید کرده ایم که باید پایگاه‌های فعالیت ‌های این گروهک‌های تروریستی جمع شود و این اقدامات با حسن همجواری همخوانی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود:‌ این پایگاه دیگر نمی‌تواند منبع ناامنی علیه ایران باشد و هرجا لازم باشد به این گروهک‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای ظریف در گفت‌وگوی کلاب هاوس اعتراف کردند که سه‌، چهار بار در برجام واژه تعلیق به کار گرفته شده است و این عجیب است که یک مذاکره‌کننده از محتوای آنچه که در یک سند آمده اطلاع دقیقی ندارد،‌ گفت:‌ من همه دوستان را دعوت می‌کنم به عدم انتخاب گزینشی از صحبت‌هایی که گفته می‌شود. وزارت خارجه یک وزارتخانه تخصصی است و تمام امور در این وزارتخانه نیز تخصصی و به صورت دقیق پیگیری می‌شود. آقای دکتر ظریف نیز در مقام وزیر خارجه چند بار در مجلس و در مصاحبه‌های اخیرشان در این زمینه توضیح دادند و برداشت شما، برداشت دقیقی از صحبت‌های ایشان نیست.

خطیب زاده ادامه داد:‌ ما در ادامه مسیر و برای پیشبرد منافع کشور باید از این فضاسازی‌ها عبور کنیم و اجازه دهیم که دولت جدید در مسیر خود گفت‌وگوهای وین را به پیش ببرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه