زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» اجتماعی » استاندار هرمزگان : تحولات و پیشرفت پروژه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بسیار چشمگیر است/من آینده روشن و زیبای این منطقه را از هم اکنون میبینم
تاریخ انتشار : 2021/09/09 - 12:32
 کد خبر: 140601
 140 بازدید

در حاشیه آغاز عملیات احداث ۸ طرح عمرانی و زیر ساختی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان :

استاندار هرمزگان : تحولات و پیشرفت پروژه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بسیار چشمگیر است/من آینده روشن و زیبای این منطقه را از هم اکنون میبینم

عملیات احداث ۸ طرح عمرانی و زیر ساختی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با حضور استاندار هرمزگان،فرماندار پارسیان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی آغازشد.

استاندار هرمزگان : تحولات و پیشرفت پروژه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بسیار چشمگیر است/من آینده روشن و زیبای این منطقه را از هم اکنون میبینم

سید علی اصغر علامه، مدیر عامل این منطقه در آیین کلنگ زنی از ۸ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری این منطقه با حضور استاندار هرمزگان گفت: در مدت فعالیت ۱۰ ماهه من با همکاری همگان در این منطقه، در حوزه زیر ساخت، جذب سرمایه گذار، اصلاح ساختار در منطقه ویژه و صادرات و واردات به صورت ویژه فعالیت صورت گرفته است. وی، با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان در استان هرمزگان غریب بود و در کشور شناخته شده نبود، اظهار‌داشت: اکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کرده ایم، ۱۰ پروژه پیمانش برگزار شده، ۸ پروژه امروز کلنگ زده شده است.

علامه، با اشاره به اینکه در حوزه زیر ساخت ۱۰ پروژه داریم، تاکید کرد: ۴ شرکت مشاوره در حوزه برق، پتروشیمی، مخابرات و سرمایه گذاری وجود دارد تا مطالعات جامع را انجام دهند و براساس این برنامه ها و اعتبارات را ببندیم.

مدیر عامل هاب سوم پتروشیمی ایران، با بیان اینکه همه این زیرساخت ها در جهت مانع زدایی و حرکت درمسیر شعار سال خواهد بود، عنوان کرد: ۱۰ قرارداد سرمایه گذاری بسته شده و ۱۰ قرارداد دیگر در مسیر بسته شدن است و ۲ مجوز فولاد برای منطقه ویژه صادر شده که تا یک هفته دیگر قرارداد آن منعقد خواهد شد.

علامه تصریح کرد: تاپایان سال ۲۰ پروژه سرمایه گذاری فعال خواهد شد، در ۹ ماه گذشته نیز در حوزه بندری ۴۰۰ هزار تن صادرات داشتیم و این پتانسیل وجود دارد که به هدف نهایی که همان ۱۹ پست اسکله است، برسیم.

وی با اشاره به تعطیلی دفاتر تهران بیان کرد: دفاتر تهران تعطیل شده و مدیران و معاونین در منطقه حضور دارند و بلافاصله مشکلات را رفع می نمایند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، از حضور این منطقه در حوزه مسائل اجتماعی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ما موظفیم که در پارسیان و روستاهای آن زیرساخت ها را آماده کنیم، در حوزه اجتماعی ورود کرده ایم و ما مردم را جدای از خود نمی‌بینیم.

وی در پایان آینده این منطقه را روشن دانست و اظهار امیدواری کرد:به زودی شاهد فصل جدیدی از کار و تلاش و ایجاد اشتغال پایدار و حجوم سرمایه گذاران به این منطقه باشیم.

دکتر فریدون همتی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه با پیگیری‌های مجدانه و رفع موانع، رونق خوبی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ایجاد شده است، عنوان کرد: با صدور مجوز برای ساخت پتروشیمی ها، آغاز ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و فعالیت بندر این منطقه، فعالیت‌های خوبی در این مجموعه آغاز شده و آینده صنایع انرژی بر و صنعت نفت ایران، در هرمزگان در حال رقم خوردن است بود.

وی با اشاره به تحول ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن دکتر علامه شاهد فصلی جدیدی از کار و تلاش در این منطقه بودیم،کاری بزرگ در این منطقه صورت گرفته و به رغم همه مشکلات امروز شاهد احیای این منطقه هستیم
دکتر همتی افزود: این منطقه به خوبی اقتصاد مقاومتی را معنا کرد چرا که با وجود تحریم ها ،کرونا و با وجود عدم تحویل اسکله و نبود مجوز بهره برداری شاهد بیش از ۴۰۰هزار تن صادرات بودیم و امروز نیز شاهد کلنگ زنی ۸ پروژه زیر ساختی و عمرانی با عناوین احداث و نگهداری بخشی از توسعه فضای سبز و شبکه ی آبیاری قطره ای سایت شمالی،احداث ساختمان اورژانس،احداث ساختمان اداری و محوطه، احداث ساختمان آتش نشانی واداری HSE ، احداث ساختمان، محوطه و حصارکشی محوطه ساختمان انبار گمرک ،احداث ساختمان باسکول دوم،احداث بلوار اصلی سایت شهرک پردازش،احداث بخشی از بزرگراه دسترسی صنایع بودیم.

دکتر همتی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این ۸ پروژه انجام شد گفت: اسکله شماره ۷ در حال آماده شدن و اسکله شماره ۸ پیشرفت خوبی داشته است و همانطور که می دانید اسکله شماره ۵ نیز سال گذشته به بهره برداری رسید و دو کشتی نیز هم امروز که ما اینجاییم در در آن پهلو گرفته است،اینکه متوقف نشدیم و بروکراسی های اداری ما را متوقف نکرد و همه نهادها همکاری کردند این اتفاق شیرین حاصل شد و ثابت کردیم با همدلی همه چیز ممکن خواهد شد.

وی با دعوت از همه سرمایه‌گذاران برای فعالیت در هرمزگان، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌ای در راستای تکمیل و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر باید مورد توجه قرار گیرد و با همکاری استان های همجوار می‌توانیم با طرحی منطقه‌ای، ظرفیت‌های یکدیگر را در کنار هم بگذاریم و با هم سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را شکل دهیم و استان ها باید با هم کار کنند تا اثرات خوب، اقدامات مشترک منطقه‌ای را شاهد باشیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دکتر علامه با کار جهادی و ایجاد انسجام و همدلی توانسته است کارهای زیادی انجام دهد اظهار داشت:من با تمام وجود از این مجموعه حمایت میکنم، نه تنها من بلکه نماینده محترم غرب هرمزگان،فرماندار جوان و همه مسئولین استانی و شهرستانی باید از این مجموعه حمایت کنند و با ایجاد موج همدلی به روند پیشرفت موجود سرعت بیشتری دهیم.

وی خطاب به مدیران منطقه ویژه تاکید کرد: منطقه ویژه ظرفیت عظیمی نه تنها برای پارسیان بلکه برای غرب هرمزگان و کشور می باشد،نگاه ما به این منطقه باید یک نگاه ملی باشد و باید کاری کنیم که این منطقه تاثیر گذار در اقتصاد کشور باشد.تحولات و پیشرفت پروژه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان چشمگیر است و به زودی این منطقه شاهد تولیدات پتروشیمی، فولاد، پودر آلومینیا و فعال شدن نیروگاه برق، آب شیرین کن و آماده شدن پسکرانه بندر و اسکله‌ها خواهد بود و در کشور خواهد درخشید.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه آب شیرین کن شهرستان پارسیان، افزود: این آب شیرین کن با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته، قرار است، آب مورد نیاز واحدهای ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و این شهرستان را تامین کند و اصل این آبشیرین‌کن متعلق به شهرستان پارسیان است و تنها مازاد تولید آن به استان همسایه، ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر در اولویت بودن اشتغال نیروهای بومی شهرستان پارسیان،گفت: اکنون نزدیک به نود درصد از پرسنل منطقه ویژه بومی هستند و این مایه افتخار است ولی باید جوانان جویای کار بدانند خود منطقه ویژه ظرفیت محدودی دارد و همه نمیتوانید در خود منطقه ویژه مشغول بکار شوند،منطقه ویژه اقتصادی، بستر را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها فراهم می‌کند و اصل کار و اشتغال در شرکت‌ها، انجام می‌شود و همه نیروهای شهرستان پارسیان، می‌توانند در شرکت‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی، مشغول به کار شوند.

دکترهمتی تصریح کرد:با توجه فعال شدن مجموعه عظیمی از شرکت‌های پیمانکار در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و توانمند بودن این شرکت‌ها باید با مشارکت در اجرای پروژه‌های زیرساختی شهرستان پارسیان، مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

استاندار هرمزگان در پایان با بیان اینکه تحولات و پیشرفت پروژه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان چشمگیر است و به زودی این منطقه شاهد تولیدات پتروشیمی، فولاد، پودر آلومینیا و فعال شدن نیروگاه برق، آب شیرین کن و آماده شدن پسکرانه بندر و اسکله‌ها خواهد بود و در کشور خواهد درخشید اظهار داشت:من آینده روشن و زیبای را از هم اکنون برای این منطقه متصور هستم و آنرا میبیمم و امیدوارم جامعه محلی و مردم این شهرستان از منافع این منطقه بهره مند شده و شاهد رفع معضل بیکاری و اشتغال پایدار در این منطقه باشیم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه