زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۳
» بین الملل » قرنطینه کامل یک کشور بعد از کشف یک مورد کرونا
تاریخ انتشار : 2021/08/18 - 14:52
 کد خبر: 139700
 103 بازدید

قرنطینه کامل یک کشور بعد از کشف یک مورد کرونا

پس از کشف یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در نیوزیلند پس از 6 ماه، نخست وزیر نیوزیلند از قرنطینه سراسری 3 روزه در این کشور خبر داد.

قرنطینه کامل یک کشور بعد از کشف یک مورد کرونا

“جسیندا آردرن” نخست وزیر نیوزیلند دیروز (سه شنبه) در یک نشست خبری با اعلام 3 روز قرنطینه سراسری در کل کشور در شهر “اوکلند” که محل کشف بیمار کرونایی است، یک هفته قرنطینه کامل اعلام کرد.

مورد کشف شده کرونا مثبت نخستین مورد داخلی کرونا در نیوزیلند در 6 ماه گذشته محسوب می شود. او مردی 58 ساله و ساکن شهر “اوکلند” است که هیچ رابطه ای با خارج از کشور نداشته است و هنوز دلیل ابتلای او و سویه ویروسی که به آن آلوده شده، در دست بررسی است.

نخست وزیر نیوزیلند در نشست خبری دیروز گفت مقامات نیوزیلند سویه جدید کشف شده را سویه دلتا فرض کرده و بر این مبنا تصمیم به اعلام قرنطینه سراسری 3 روزه در کل کشور و یک هفته ای در شهر “اوکلند” گرفته اند. سویه دلتا از قدرت سرایت پذیری فوق العاده بالایی برخوردار است و هم اینک سویه غالب در همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان است.

“اشلی بلومفیلد” وزیر بهداشت نیوزیلند نیز دیروز اعلام کرد که فرد مبتلا به مناطق دیگر کشور سفر کرده بود اما هیچ ارتباط مشخصی با خارج از کشور نداشته است. او گفت که فرد مبتلا در شهر اوکلند (بزرگترین شهر نیوزیلند) ساکن بوده و به شبه جزیره “کوروماندل” (در شمال نیوزیلند) هم سفر کرده است و به همین خاطر این دو شهر به مدت یک هفته قرنطینه سراسری خواهند بود.

نیوزیلند نخستین و یکی از معدود کشورهای دنیاست که سال گذشته با به صفر رساندن موارد ابتلا و بستری کرونا، عبور از بحران کرونا را جشن گرفت.

این کشور 5 میلیون نفری که در دورافتاده ترین قسمت جنوب اقیانوس آرام و در 2 هزار کیلومتری قاره اقیانوسیه (استرالیا) واقع شده، یکی از بهترین عملکردها را در مهار ویروس کرونا داشته است که یکی از دلایل این موفقیت سخت گیری در اجرای کامل قرنطینه سراسری بوده است.

جسیندا آردرن دیروز در توجیه اعلام قرنطینه سراسری در کشور به خاطر وجود یک فرد کرونا مثبت گفت: “ما یکی از آخرین کشورهای جهان هستیم که سویه دلتا ویروس کرونا به آن راه می یابد . ما در موقعیتی هستیم که از تجربیات خارج از کشور بیاموزیم، و اینکه چه اقداماتی موثر است و چه عملی موثر نیست.”

نخست وزیر نیوزیلند در نشست خبری دیروز برای اعلام قرنطینه سراسری کشور/ آسوشیتدپرس

کشف یک مورد مثبت کرونا یک کشور را قرنطینه کرد

او افزود:” سویه دلتا به عنوان تغییر دهنده بازی شناخته شده و چنین هم هست. این بدان معناست که ما باید دوباره سخت و سریع تلاش کنیم تا گسترش ویروس را متوقف کنیم. پیامدهای وخیم دیر اقدام کردن را در دیگر کشورها دیده ایم. ما فقط یک فرصت داریم .”

نیوزیلندی ها در قرنطینه سراسری 3 روزه که سطح 4 اعلام شده تنها مجاز به خروج از خانه برای خرید مصارف ضروری، درمان و یا ورزش هستند و طی این مدت همه ادارات دولتی و خصوصی و مراکز تفریحی بسته خواهد بود.

در کشور 5 میلیون نفری نیوزیلند تاکنون 3 هزار مورد ابتلا و تنها 26 مورد مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

اما نیوزلند در واکسیناسیون کند عمل کرده است. این کشور تاکنون تنها 20 درصد از جمعیت خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کرده است.

استرالیا به عنوان نزدیکترین همسایه نیوزیلند که پیشتر به دلیل مدیریت خوب ویروس کرونا مورد تحسین قرار گرفته بود، در چند هفته اخیر با شیوع سویه دلتا به دردسر جدی افتاده است و همه دستاوردهای پیشین خود در مبارزه با ویروس کرونا را در معرض تهدید می بیند. هم اینک با شیوع سویه دلتا در استرالیا بیش از نیمی از جمعیت این کشور در قرنطینه هستند و شهر سیدنی به عنوان پرجمعیت ترین شهر این کشور از ماه ژوئن در قرنطینه است.

در اوایل ماه جاری میلادی دولت نیوزلند برنامه های خود را برای آغاز بازگشایی مرزهایش به روی مسافران واکسینه شده از کشورهای کم خطر از اوایل سال 2022 اعلام کرده است.

یک سوپر مارکت در شهر اوکلند نیوزیلند/ آسوشیتدپرس

کشف یک مورد مثبت کرونا یک کشور را قرنطینه کرد

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه