زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اقتصاد کلان » خانم‌های خانه‌دار به شمش و طلای آب شده رو آورده‌اند!
تاریخ انتشار : 2018/08/09 - 18:45
 کد خبر: 13794
 244 بازدید

خانم‌های خانه‌دار به شمش و طلای آب شده رو آورده‌اند!

دبیر اتحادیه طلا و جواهر مدیریت دولت و بانک مرکزی را در التهاب بازار بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: وقتی خانم‌های خانه‌دار در بازار تهران طلای آب شده خرید و فروش می‌کنند و برای حفظ دارایی خود به شمش طلا روی می‌آورند، یعنی سرمایه‌های مردم به سمت بازار مولدی هدایت نشده و بعضاً بازار صنف طلا و جواهر را نیز به هم می‌ریزد.

خانم‌های خانه‌دار به شمش و طلای آب شده رو آورده‌اند!

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، نوسان قیمت طلا و سکه در هفته‌های اخیر را کم سابقه عنوان و اظهار کرد: صعود قیمت طلا و سکه موضوعی است که علیرغم تصور عمومی همیشه موجب بی رونقی بازار طلافروشان می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله مصنوعات طلا و سکه از هم جداست، افزود: در نوسانات قیمت‌ها حجم نقدینگی غالبا به بازار سکه و ارز سرازیر می‌شود و با توجه به ممنوعیت معاملات دلار در بازار، سرمایه‌های مردم بیشتر به سمت سکه روانه شد که نتیجه آن حباب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سکه بود.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران آرامش در بازار را برای کسب و کار لازم دانست و تصریح کرد: در آرامش و ثبات حجم فروش و معاملات در همه بازارها از جمله بازار طلا و جواهر بیشتر خواهد شد و هم مردم و هم طلافروش با آرامش و اطمینان به خرید و فروش مصنوعات طلا خواهند پرداخت.

این فعال صنفی با اشاره به رکود بی سابقه در بازار طلا و جواهر خاطرنشان کرد: موضوع مالیات برارزش افزوده سبب بی رونقی صنف طلا و جواهر و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی در این بخش شده و نوسانات قیمتی طلا و سکه و به تبع آن رکود بازار فشار مضاعفی بر همکاران ما در این صنف وارد کرده است.

وی همراهی دولت در رفع مشکلات صنف و صنعت طلا و جواهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: اصلاح قانون آزمایشی ارزش افزوده، تسهیل قوانین و مقررات گمرکی، حمایت بانک مرکزی جهت تامین شمش طلا و نگاه مثبت نمایندگان مجلس به این صنف می تواند زمینه رشد و ارتقای آن را فراهم آورد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , بازار , خبر داغ
ارسال دیدگاه