زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » روحانی در جلسه هیات دولت: در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد/با شعور مردم بازی نکنید
تاریخ انتشار : 2021/06/09 - 12:31
 کد خبر: 136671
 127 بازدید

روحانی در جلسه هیات دولت: در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد/با شعور مردم بازی نکنید

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به این که ایام مهم انتخابات برای […]

روحانی در جلسه هیات دولت: در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد/با شعور مردم بازی نکنید

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به این که ایام مهم انتخابات برای مردم در پیش رو است اظهار کرد: انتخابات همیشه به طور طبیعی و برخی از مواقع غیر طبیعی حواشی و مسائلی را به همراه دارد. اما اساس انقلاب ما برای این بود که یک نظام اسلامی سر کار باشد که بخش مهم آن اخلاق است. نظام اسلامی برای این درست شد که اخلاق حاکم شود، اما متاسفانه در این روزها این بخش صدمه جدی دیده است.

وی افزود: آغاز اخلاق راستگویی و وفای به عهد است و این است که حقیقت ها را تحریف نکنیم. حقیقت که هیچ حداقل واقعیت هایی که روی زمین اجرا و عمل شده را تحریف نکنید. اگر خدای نکرده واقعیت ها بر عکس و ناصحیح گفته شود و اذهان مردم را به گونه ای مشوش کند که نسبت به اصل نظام مشوش شوند اخلاق زیر پا گذاشته شده است. انتخابات مهم است اما اخلاق از انتخابات مهمتر است.

رئیس جمهور با بیان این که مردم سالاری بخش دیگری از ماجرای انتخابات است تاکید کرد: توجه و نگاه به مردم و جدی گرفتن مردم بسیار مهم است. ما که نمی توانیم با افکار عمومی مردم و حضور مردم شوخی کنیم. ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم. در همه مراحل انتخابات از روز ثبت نام تا روزی که آراء خوانده و اعلام می شود و تا روز تنفیذ و تحلیف باید مردم سالاری حاکم باشد و همه جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد. وقتی می گوییم مردم یعنی مردم باید احساس امید کنند تا از نظام و کشور دفاع کنند. مردم باید ببینند نظام برای آنها ارزش واقعی قائل است.

وی اضافه کرد: در این انتخابات جفاها و ظلم های بسیار بدی شد یک مورد آن را مقام معظم رهبری درباره احراز نشدن صلاحیت ها اشاره فرمودند. که ایشان هم دستور دادند باید جبران شود. حالا این که جبران شد یا نه مساله دوم است. اما به هر حال جفاهای فراوانی شد که بدترین جفا جفای به خود نظام است. اگر بناست تمام ۴۲ سال گذشته زیر سوال برود و همش بگوییم نقض قانون، فساد ، زیر پا گذاشتن حقوق، اجرا نکردن مصالح مردم، و اقدامات بر خلاف مصلحت کشور و جامعه صورت گرفته پس چرا اصلا انقلاب کرده ایم.

روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: حالا اگر از دوره امام که حکومت شکل خاصی داشت و رئیس جمهور و نخست وزیر یک سری وظایفی داشتند بگذریم بعد از اصلاح قانون اساسی که همه اختیارات اجرایی در اختیار رئیس جمهور قرار داده شد ما چند دوره انتخابات داشته ایم و این جوری که می گوییم انگار همش ایراد داشته است پس انقلاب چیست؟

روحانی افزود: از یک طرف دارد به نظام ظلم می شود و از یک طرف دارد به مردم ظلم می شود. اینکه می گویید هیچ کاری در ۸ سال گذشته نشده دارید به مردم ظلم می کنید. کشاورزی ، صنعت ، بخش زیادی از زیر ساختها و فضای مجازی در دست مردم است. وقتی می گویید کاری نشده یعنی ملت کاری نکرده است، چرا به ملت توهین می کنید.

رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: ۴ میلیون کشاورز، ۴ میلیون کاسب و ۱۵ میلیون کارگر در این مدت کارهای خوبی کردند. اما می گویید همه این ها بد بوده است در حالی که بخش مهمی از کار کشور در اختیار همین کشاورزان و کاسبان و کارگران است. از طرفی ظلم و جفا به کارگزاران نظام صورت گرفت. دولت که یک نفر نیست صدها هزار نفر در سراسر کشور به عنوان مدیر ، کارشناس و کارمند همه با هم میلیون ها نفر هستند که در کنار هم می شوند دولت. وقتی ما توهین می کنیم در واقع به میلیون ها نفر توهین می شود. بر چه مبنایی توهین می کنید لااقل باید آمارتان درست باشد. وقتی آمار از مبالغ داخل بانکها می دهید می بینیم که آمارتان از کل نقدینگی کشور بیشتر است و این آمار دروغ است.

وی ادامه داد: وقتی می گویید رشد اقتصادی صفر بوده این دروغ است ما که نمی توانیم دروغ بگوییم شاید حقیقت را قلب کنیم اما واقعیت ها را که نمی توان به هم زد. آیا ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی که ما در سال ۹۹ افتتاح کردیم را می شود منکر شد. آیا هزاران کیلومتر جاده و راه آهن و صدها طرح مهم افتتاح نشد؟ بعد می گویید هیچ کاری نشده است. بر چه مبنایی این حرفها را می گویید.

وی با بیان این که البته در این انتخابات مشخص شد خوبی هایی هم بوده است تصریح کرد: مثلا معلوم شد بعضی از دستگاهها در کشور خیلی هم خوب هستند قوه قضاییه، قوه مقننه و نیروهای مسلح الحمدلله بی ایراد هستند و فقط یک جا ایراد دارد که آن هم دولت است که ان شاء الله این دولت هم تغییر می کند پس الحمدلله کلا همه چیز خوب می شود. چون بقیه اش که درست است دیگر .

وی در ادامه یادآور شد: در این انتخابات مشخص شد اگر در کشور ایرادی وجود دارد این ایراد فقط مال دستگاه اجرا است! یعنی دستگاه قانون گذار و مجمع تشخیص و قوه قضاییه ایراد ندارد! هیچ جا ایراد ندارد؟ خب الحمدلله خیلی خوب شد که لااقل در این انتخابات فهمیدیم همه جای کشور خیلی خوب ، خیلی سالم و بی نقص و بی ایراد است و فقط اشکال در این دولت است که این هم ان شاء الله در این انتخابات عوض می شود. حالا انتخابات هم نباشد به هر حال دوره ما تمام می شود و به هر صورت دولت بعدی می آید و ان شاء الله کل کشور درست می شود.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین بیان کرد: از طرفی ما چیزهای بهتری هم در این روزها می شنویم مثلا چقدر خانمها در این چند روز خوب شده اند! به به باید به حقوق خانمها احترام بگذاریم، چه شد که در این مدت خانمها نبودند و فقط این روزها خانم ها پیدا شده اند؟ و خیلی مورد احترام هستند؟ از طرفی می بینیم اقوام و اقلیت ها چقدر خوب شده اند و شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شده اند! الحمدالله این روزها چه چیزهای خوبی می بینیم.

وی با تاکید بر این که با شعور مردم بازی نکنید عنوان کرد: ملت ایران ملت بزرگی است و ملتی است که می داند که چه گذشته است و می داند که چه کسانی بوده اند. این هایی که امروز می خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند اگر در ایران نبودند و از کره مریخ آمده بودند خب خیلی خوب بود. اما همه این ها بوده اند و همه شان هم در بخش هایی مسئولیت داشتند. خب اگر همه چیز خراب است برای آنها هیچ ایراد و اشکالی نبوده است؟ ما باید به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل فهم و پذیرش باشد و مردم بدانند که ما داریم به راستی و درستی با آنها حرف می زنیم.

بر اساس این گزارش، روحانی ادامه داد: آیا ما در دوره جنگ بودیم یا در صلح؟ باید این موضوع روشن شود، اما گویی اصلا جنگ اقتصادی وجود نداشت و ترامپی نبود و ظلمی نکرد و آمریکا علیه ما کاری نکرد و انگار هر چه مشکل است فقط به خاطر دولت بوده است. این موضوع نه در سوالات بود و نه در جواب ها!

وی بیان کرد: آدم هایی که افتخار می کنند و می گویند ما در جنگ حضور داشته ایم باید بهتر از بقیه بفهمند که ما از سال ۹۷ وارد یک جنگ بی نظیر در تاریخ شدیم.

رییس جمهور تاکید کرد: قصد همه ما این است که خادم مردم باشیم اما چرا واقعیت ها را انکار می کنید؟ آن هم در این شرایط همزمانی کرونا و جنگ اقتصادی! یک کلمه جواب بدهید که آیا ما کشور را از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل خارج کردیم یا نه؟ بگویید با برجام موافقید یا مخالف؟

روحانی اظهار کرد: دولت در این هشت سال در مسائل مختلف تحولات بزرگی ایجاد کرد. یکی از این تحولات این بود که هیچ کسی امروز جرات نمی کند بگوید که با فیلترینگ موافق است. کسانی که سینه به سینه من ایستادند و پرونده سازی ها کردند که فلان چیز باید فیلتر شود حالا امروز مخالف فیلترینگ شده اند! امروز همه الحمدلله با تحریم مخالفند و می گویند باید به برجام برگردیم.

وی خاطرنشان کرد: این حرف ها و تخریب ها نمی تواند روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را تضعیف و تخریب کند. ما باید راه خود را ادامه دهیم و وزرا و مسئولان وظیفه دارند به دروغ ها و تحریف ها پاسخ بدهند. حالا صداوسیما می خواهد پخش کند می خواهد پخش نکند. به هر حال تاریخ پخش خواهد کرد چرا که تاریخ سعه صدر دارد و مثل صداوسیما نیست.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه