زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۶
» اقتصادی » ۴ درصدی هایی که بورس را بهم ریختند!
تاریخ انتشار : 2021/03/22 - 11:32
 کد خبر: 132860
 94 بازدید

۴ درصدی هایی که بورس را بهم ریختند!

اقتصاد کشور به گفته برخی از مسئولان از سوداگری ۴ درصد از افراد جامعه در بازارهای مالی رنج می برد.

۴ درصدی هایی که بورس را بهم ریختند!

اسفند ماه سال ۹۹ بود که محسن رضایی در مورد سوداگری ها در بازار سرمایه گفت: یک عده هستند که زودتر از دولت می‌فهمند که کدام بازار قرار است با رشد مواجه شود. این اشخاص از ۵ یا ۶ ماه قبل که هنوز دستور به کاهش نرخ سود بین بانکی داده نشده فهمیده اند و سرمایه خود را خارج کرده و در جایی‌ گذاشتند که طرف چند ماه سرمایشان دو برابر شود.

سرمایه ۴ درصدی ها تنها در بانک نبوده است!
مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در رابطه با 4 درصدی ها اظهار کرد: اینکه بعضی از اشخاص می‌گویند افرادی که ۹۰درصد از سرمایه‌های مردم در دستشان است طی سال ۹۹ سرمایه هایشان از بانک‌ها خارج کردند و به طور ناگهان به بازار سرمایه آوردند و سبب ریزش بازار سرمایه شدند نادرست است به سبب آنکه ما بجز بانک‌ها بازار‌های پولی و مالی دیگری نیز داریم که این اشخاص می‌توانستند به راحتی سرمایه‌های خود در آن سرمایه گذاری کنند. حتی اگر هم این اشخاص سرمایه‌های خود را در بانک‌ها می‌گذارند و از آن‌ها مالیات اخذ نمی‌شود می‌توان گفت مقصر اصلی سازمان مالیاتی است که تا کنون مالیات بر عایدی را تصویب نکرده است.

نوددرصد سرمایه های مردم در دست اشخاص حقیقی یا حقوقی؟

حسین کرمی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با اشخاصی که در بازار سرمایه با رانت اطلاعاتی سبب ریزش بورس شدند، گفته است: اول باید مشخص شود این چهار درصدی که نود درصد سرمایه در دستشان است که اشخاص حقیقی هستند یا جزو حقوقی به حساب می‌آیند. اگر بخواهیم روند معاملات را در سال ۹۹ بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که روند معاملات حقیقی‌ها خیلی بیش‌تر از حقوقی‌ها بوده پس می‌توان گفت بحث چهارصد در بازار سرمایه صدق نمی‌کند و کذب است به سبب آنکه بازار سرمایه بسیار شفاف است

اگر چه برخی از کارشناسان رانت 4 درصدی ها در بازار بورس را شایعه می دانند اما مساله این است که چرا سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی از این افراد مالیات اخذ نمی‌کنند؟


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , بورس , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه