زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اسلایدر اصلی » تریبون‌ عمومی محل طرح و حل مسائل اختلافی نیست
تاریخ انتشار : 2021/01/25 - 13:13
 کد خبر: 129889
 135 بازدید

رییس قوه قضاییه:

تریبون‌ عمومی محل طرح و حل مسائل اختلافی نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: تریبون‌ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است بلکه این «جلسات خصوصی مسئولان» است که محل طرح و رفع مسائل اختلافی است.

تریبون‌ عمومی محل طرح و حل مسائل اختلافی نیست

به نقل از قوه قضاییه، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که امروز دوشنبه (۶ بهمن) برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت مقام مادران، همسران و خانواده معزز شهدا، گفت: امروز شهدا چراغ راه هدایت همه انسان‌ها هستند و پیام آن‌ها برای ما پیام عبودیت و بندگی، اخلاص و مقاومت در راه حق است.

رئیس قوه قضاییه «توجه به خداوند متعال» و «ساختن زندگی بر اساس دین و آموزه‌های دینی» را از جمله اهداف بلند شهیدان دانست و افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم که جامعه ما در توجه به اهداف و مقاصد عالی شهیدان، توفیق بیش از پیش پیدا کند.

رئیسی در ادامه با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب به دلیل شیوع بیماری کرونا، ضمن تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران برای برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی، حرکت ارزشمندی است که در راستای افزایش سطح اخلاق، معنویت و کاهش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی، بسیار نقش آفرین بوده و می‌تواند روحیه عدالتخواهی را در مردم افزایش دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه عنوان کرد: کتاب یک وسیله هدایت برای انسان‌ها در جهت انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی است. به هر میزان که آگاهی اجتماعی بالا برود آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد و به هر میزان افراد جامعه بیشتر از حقوق خود اطلاع پیدا کنند، اقدامات سوءاستفاده گران در جهت پایمال کردن حقوق مردم کاهش می‌یابد.

رئیس قوه قضاییه افزود: توجه به حق، حق خواهی و عدالتخواهی از جمله آثار فرهنگی توجه به کتاب و کتابخوانی است که گسترش آن‌ها در جامعه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم و جنایت همراه خواهد بود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت وجود انسجام در جامعه و همچنین مسئولان تاکید کرد و گفت: تریبون‌ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است بلکه آنچه محل طرح و رفع مسائل اختلافی است «جلسات» هستند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود جلسات در همه سطوح در کشور، عنوان کرد: تریبون‌ها باید محل امیدآفرینی و رفع نگرانی مردم و نشان دادن انسجام و آهنگ واحد در کشور باشد. تریبون‌ها اگر به جای رفع نگرانی به ایجاد نگرانی بپردازد در جهت خلاف خواست رهبری و مردم حرکت کرده است.

رئیسی ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم که گاهی جلسات به محل خوش‌وبش و تریبون‌ها به محل طرح مسائل اختلافی تبدیل می‌شوند در حالیکه این موضوع باید برعکس باشد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که آهنگ امروز کشور توانمندسازی هرچه بیشتر ایران اسلامی و خنثی سازی و رفع همه تحریم هاست، افزود: همه کسانی که دارای تریبون و جایگاه اجتماعی و مسئولیت هستند به این نکته توجه کنند که ما برای داخل و خارج از کشور باید پیام انسجام و برای دشمنان نیز یک آهنگ واحد داشته باشیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به تصویب قانون شوراهای حل اختلاف، از دولت و همچنین مجلس که با دو فوریت این قانون را به تصویب رساند تشکر کرد و گفت: نیروهای شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور تا کنون زحمات بسیار زیادی کشیده و منشا خدمات بسیار زیادی بوده اند و عدد پرونده‌ها و صلح و سازش ها، گواهی بر تلاش ها، زحمات و اخلاص این عزیزان است.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه‌هایی از سوی مرکز شوراهای حل اختلاف، ستاد قوه قضاییه و همچنین استان‌ها برای تبدیل وضعیت پرونده‌های شوراهای حل اختاف و همچنین تغییر وضعیت نیروهای فعال در این شوراها، گفت: باید برنامه ریزی‌ها به شکلی انجام شود که پرونده‌های قضایی سیر قضایی خود را ادامه دهند و پرونده‌های مربوط به شوراهای حل اختلاف با محوریت سازش و حل اختلاف و با توجه به شکل جدیدی که قانون تصویب کرده است، در این شوراها مطرح شوند.

رئیسی تغییر وضعیت نیروهای انسانی فعال در شوراهای حل اختلاف را نیازمند انجام بررسی‌ها و کارهای مقدماتی لازم دانست و تاکید کرد: تغییر وضعیت نیروهای انسانی شوراهای حل اختلاف باید به نحوی انجام شود که حتی یک روز وقفه هم در کار این شوراها ایجاد نشود چرا که وقتی قانون قطعیت پیدا کرد و قرار بر اجرای آن شد، باید همه مقدمات کار برای اجرای قانون انجام شده باشد.


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه