زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اجتماعی » عملیات ساخت خط ۱۰ و ۱۱ متروی تهران در سال آینده
تاریخ انتشار : 2021/01/25 - 12:18
 کد خبر: 129876
 174 بازدید

عملیات ساخت خط ۱۰ و ۱۱ متروی تهران در سال آینده

مدیرعامل شرکت متروی تهران، اولویت‌بندی برنامه‌های اجرایی خود را در سال ۱۴۰۰ تدوین و اعلام کرد. در این برنامه، خرید و نصب تجهیزات لازم برای ۵ خط در حال بهره برداری مترو، افتتاح ۳ پارکینگ، افزایش ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی، توسعه خطوط موجود و بهره برداری از پروژه های در حال تکمیل به همراه آغاز عملیات اجرایی خطوط جدید تعریف شده در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت آمده است.

عملیات ساخت خط ۱۰ و ۱۱ متروی تهران در سال آینده

به نقل از روابط عمومی مترو، علی امام مدیرعامل شرکت مترو، اولویت های برنامه تدوین شده برای اجرا در سال آینده را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱- برنامه های مربوط به خطوط ۲ ، ۳ و ۴؛ شامل تکمیل نصب تجهیزات و افزایش ایمنی مسیر، ادامه ساخت ورودی‌های جدید، اجرای آسانسور ها جهت افزایش مسافر پذیری و نیز تسهیل استفاده افراد کم توان جسمی و حرکتی از ایستگاه های موجود.
۲- برنامه های مربوط به خطوط ۶و۷؛ شامل افزایش تعداد سفر در قالب افتتاح ایستگاه های باقی مانده.
۳- برنامه مربوط به پایانه ها و پارکینگ ها؛ شامل افتتاح فاز نخست پایانه آزادگان در خط ۳ و همچنین بهره برداری از فاز نخست پایانه اکباتان و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ به عنوان توسعه زیر ساخت های مترو.
۴- برنامه مربوط به حوزه توسعه ناوگان ریلی؛ شامل جاری سازی و اجرای بخشی از قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن ( بخش اول)، انعقاد قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن (بخش دوم) و همچنین تکمیل تست‌ها و تحویل یک رام قطار ملی به شبکه متروی تهران.
۵- برنامه مربوط به خطوط انشعابی؛ شامل پایان حفاری توسعه جنوبی خط ۶ و پیگیری احداث ۴ ایستگاه جدید در این خط ، افتتاح فاز نخست توسعه غربی خط ۴، اجرای بخشی از توسعه شمال غربی خط ۷، شروع اجرای توسعه شمالی و جنوبی خط ۳ و آغاز توسعه شرقی خط ۴ با تامین منابع مالی.
۶- برنامه مربوط به خطوط جدید؛ شامل پیگیری عملیات اجرایی فاز نخست خط ۱۰ مترو که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن در شهریورماه سال ۹۹ به زمین زده شد. همچنین آغاز عملیات اجرایی خط ۱۱ در صورت تامین منابع مالی، پیگیری و عملیاتی خواهد شد.


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه