زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » بازی نهایی و بدبینانه ترامپ؛ شورش نهایی او سدی محکم مقابل بایدن ایجاد می‌کند
تاریخ انتشار : 2020/11/30 - 14:38
 کد خبر: 123836
 109 بازدید

بازی نهایی و بدبینانه ترامپ؛ شورش نهایی او سدی محکم مقابل بایدن ایجاد می‌کند

یک رسانه آلمانی معتقد است که ترامپ شورش های نهایی را انجام می دهد و بعد قدرت را واگذار می کند.اقداماتی که دست دولت بایدن را در امورات داخلی و خارجی خواهد بست.

بازی نهایی و بدبینانه ترامپ؛ شورش نهایی او سدی محکم مقابل بایدن ایجاد می‌کند

مجله اشپیگل آلمان در تحلیلی با عنوان«بازی نهایی و بدبینانه ترامپ» نوشت: سه هفته پس از شکست در انتخابات، بالاخره رئیس جمهور آمریکا در برابر واقعیت سر خم می کند و از مقابله سرسختانه با جانشین خود دست می کشد، اگرچه هنوز نتیجه را کاملا قبول ندارد. هر کسی که معتقد باشد ترامپ دیگر در پی صدمه زدن به بایدن نیست، در اشتباه است. حتی اگرچه بایدن سرانجام می تواند رسما آماده تحلیف خود شود، ترامپ همچنان مانع های هرچه بیشتری سر راه وی قرار خواهد داد که در نهایت و به ویژه به علت تداوم بحران کرونا، به مردم آمریکا صدمه خواهد زد.

اقتصاد: وزیر خزانه داری آمریکا، بخش اعظم کمک های مالی برای اقتصاد آسیب دیده از کرونا را تا پایان سال لغو کرد. میلیون ها آمریکایی اکنون متحمل مشکلات بیشتری خواهند شد، در حالی که ترامپ جانشین خود را از ابزاری مهم برای کاهش و تسلط بر بحران محروم می کند. همچنین بعید به نظر می رسد کنگره با ارائه کمک های قابل توجهی برای مقابله با آثار کرونا طی سال جاری توافق کند.

محیط زیست: ترامپ عجله دارد تا قبل از تغییر دولت، سیاست های زیست محیطی مضر خود را تثبیت کرده و افزایش دهد. وزارت کشور آمریکا در حال حاضر مجوزهای جدید و کاملا غیر ضروری برای حفاری نفت را به حراج می گذارد. دانشگاه نیویورک تاکنون نزدیک به سی اقدام ضد زیست محیطی جدید را ثبت کرده است. این “شورش” نهایی دولت ترامپ می تواند برای “بایدن” به یک “سد راه” جدی تبدیل شود. طی چهار سال ترامپ بیش از 100 قانون زیست محیطی اوباما را لغو کرده و بایدن به این زودی ها قادر به بازگرداندن همه آنها نخواهد بود.

امنیت و سیاست خارجی: ترامپ اخیرا وزیر دفاع و سایر مقامات ارشد پنتاگون را برکنار کرد. اکنون دلیل آن آشکار شده است: جانشین اسپر، کریستوفر میلر، روند عقب نشینی گسترده نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق را آغاز کرده، امری که دستان بایدن را در سیاست نظامی می بندد. در سومالی نیز به زودی اتفاق مشابهی خواهد افتاد. تحرکات دیگری نیز در سیاست خارجی می توان انتظار داشت، مانند اقداماتی علیه چین. همچنین ظاهرا مشاوران ترامپ به سختی توانسته بودند رئیس خود را از حمله نظامی به برنامه هسته ای ایران منصرف کنند.

قوه قضاییه: جمهوری خواهان در کنگره تلاش دارند هر چه سریع تر آخرین پست های خالی قضات را پر کنند. پیشتر، یک دوره انتظار پس از انتخابات رعایت می شد که اکنون ترامپ آن را نادیده می گیرد. همچنین برخلاف روند ملی، ترامپ اجرای احکام اعدام را در سطح فدرال تسریع کرده است.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه