زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۶
» اجتماعی » رونمایی از میلاد صلح در برج میلاد
تاریخ انتشار : 2020/08/13 - 20:41
 کد خبر: 110048
 767 بازدید

رونمایی از میلاد صلح در برج میلاد

سپیده کلارستاقی- نمایشگاه گروهی « میلاد صلح » با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی روز جمعه هفدهم امرداد ماه در گالری برج میلاد افتتاح شد. این نمایشگاه تجسمی که شامل 105 اثر از آثار 80 هنرمند ایرانی در حوزه های نقاشی ، تصویرسازی ، کاریکاتور ، حجم و عکاسی بود با حضور جمع کثیری از علاقمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد تا در این روزهای پر تب و تاب کرونایی، پیام صلح و دوستی را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد. حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در کنار پیشکسوتان هنر ایران چون اکبر نیکان پور، آرمان استپانیان ، مهرداد قهرمانی و هنرمندانی چون عماد صالحی ، عیسی چولاندیم ، محمد پهنابی ، ثریا نیکوروش ، سپیده فرامرزی ، منیره نوری و هلیا سلمانی از جمله نکات موفقیت این نمایشگاه طی سه روز برگزاری بود.

رونمایی از میلاد صلح در برج میلاد

در سخنرانی ابتدایی این برنامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه بر لزوم توجه بیش از پیش انسان معاصر به صلح دوستی اشاره کرد و یکی از رسالت های هنرمندان را بسط این اندیشه انسان دوستانه در جوامع برشمرد. احد جاودانی در بخش دیگری از سخنان کوتاهش گفت : « از اینکه امروز این فرصت را داشتم تا در میان جمعی از هنرمندان خوب کشورمان حاضر شوم بسیار خوشحالم و البته از اینکه آثاری چنین زیبا با یک شعار واحد از نقاط مختلف کشور گردآوری شده تا تلنگری ویژه بر روح من و شما بازدیدکنندگان محترم باشد هم بسیار خرسندم».
در بخش های دیگر این برنامه اساتید فعال در این نمایشگاه یک به یک به ایراد سخنرانی پرداختند و سخنان اکبر نیکان پور ، عماد صالحی ، ثریا نیکوروش ، سپیده فرامرزی ، منیره نوری و هلیا سلمانی با استقبال حاضران همراه بود.


در همین ارتباط هلیا سلمانی برگزارکننده و کیوریتور نمایشگاه «میلاد صلح» پیرامون این رویداد گفت : « از ابتدا بر دو هدف این نمایشگاه را استوار کردیم. نخست اینکه ما هنرمندان در کنارهم تلاش کنیم تا بازدیدکنندگان داخلی را به تفکر و تامل در واژه صلح وا داریم و دوم اینکه برای رویدادهای بعدی ما در عرصه بین المللی ، منبع و مجموعه خوبی از آثار تجسمی با پیش زمینه صلح فراهم کرده باشیم تا بزودی در عرصه دیپلماسی هنری بتوانیم هنر غنی ایران را برای مخاطبان خارجی به نمایش بگذاریم.»
همچنین نیما نوربخش روزنامه نگار و مشاور هنری این پروژه طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت : « آنچه که موجب شد در این نمایشگاه و برنامه های آتی این پروژه همگام با هنرمندان قدم بردارم در وهله نخست حس خوب همکاری حرفه ای با گروه هلیا آرت گالری بود و در وهله دوم همراستا بودن عشق و دانش اندک هنری بنده با تخصص اساتید فعال در این گروه است که میل به موفقیت را در قلب آنان به روشنی می توان دید و شنید».
گفتنی است گروه هلیا آرت گالری به مدیریت هلیا سلمانی تاکنون بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی در عرصه هنرهای تجسمی برگزار کرده اند که از جمله آنها می توان به نمایشگاه هایی در لندن ، هانوفر ، استانبول ، کاخ موزه نیاوران ، مجموعه سعدآباد ، کاخ موزه عباسی ، موسسه صبا و بسیاری دیگر اشاره کرد. طراح پوستر این نمایشگاه استاد آرمان استپانیان بود و طراحی و اجرای امور گرافیکی را سعید قره خانی و مشاور هنری پروژه را نیما نوربخش برعهده داشتند.
اسامی هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه « میلاد صلح » : آرمان استپانيان ، ساسان آهي، سعيد آقانژاد، مريم اسماعيل زاده، سحر احمدي، اعظم امامي، عاطفه اسماعيلي، ايليا افشارمند، النا امامي، مينا ايرانشاهي، مرضيه برخوردار، فاطمه بيات، حسين پروندي، محمد پهنابي ، دريا پيرمرادي، منصوره ترشيزي، سحر تابان مهر، اليانا تقوي، نگار جمشيدي نژاد، نيلوفر چاوشي، عيسي چولانديم، ندا حضرتي، آمنه خانلربيك، حورا خاكدامن، پرستو خليفه، آوا دلاك خيلي، مولود راستگو، ثمين رحماني، روژينا روغني كامشگران، روژين روغني كامشگران، آزاده زنديه، بهار سركاي، فهيمه سليم پور، هليا سلماني، خديجه سليميان، حانيه سادات اخروي، مرجان شعراي نجاتي، عماد صالحي، مسعود صالحي، ليلا صباغي، ميترا ظريف كيوان، محمد صحرانورد، عبدالباسط شيخي، سپيده فرامرزي، زهرا فرشچي، آفرين قيومي، حانيه قاسمي، مهشاد قائدي، هانيه قلعه شاهي، مهرداد قهرماني ،حسين قيطاسي، فاطمه كاظمي ، منيره كاظمي، الهام كاوياني، سحر كرمي، آزاده كريمي، ليلا كريمي، مريم كريميان، تارا كشفي، نسرين كياني، فاطمه لچيناني، بهرامشاه محمودي، نرگس محمدي، سحر مصطفوي، زينب ميرزايي، مهديه موسي زاده، عماد ممشلي، شهلا مهاجري، الناز مهاجراني، ساره مهدوي مقدم، موژان نجف زاده، الهام ندايي، سعيده نجيمي، نازلي نظري، منيره نوري، اكبر نيكان پور، ثريا نيكوروش، فائزه وكيلي، مينو وكيلي و فاطمه باقرنسب.

عکس : زینب مهدوی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه