زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۶
» انتخاب سردبیر » مقاومت ملت‌های اسلامی در موضوع فلسطین خواب راحت را از غاصبان صهیونیست گرفته است
تاریخ انتشار : 2020/05/16 - 11:02
 کد خبر: 102027
 274 بازدید

یک کارشناس غرب آسیا:

مقاومت ملت‌های اسلامی در موضوع فلسطین خواب راحت را از غاصبان صهیونیست گرفته است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، اظهار کرد: در حال حاضر در ارتباط با موضوع آزادی فلسطین و تحقق این آرمان ، امیدی به دولت‌های عربی و اسلامی نیست و تاکنون این ملت‌های اسلامی بوده‌اند که این آرمان را به پیش برده و آن را زنده نگه داشته‌اند.

مقاومت ملت‌های اسلامی در موضوع فلسطین خواب راحت را از غاصبان صهیونیست گرفته است

سید رضا صدرالحسینی با بیان این که از روز جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه هفته موسوم به «هفته قدس» آغاز شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان و این که امکان برگزاری فیزیکی راهپیمایی روز قدس وجود ندارد مدافعان آزادی فلسطین و جریان مقاومت تصمیم گرفته‌اند که به جای گرامی‌داشت روز قدس، هفته قدس را گرامی بدارند و در همین چارچوب از روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه که روز «یوم النکبه» بود، حرکت‌هایی ضد رژیم صهیونیستی و حمایت از تحقق آرمان مردم فلسطین در فضای مجازی آغاز شده است.

وی با بیان این که در واقع نامگذاری هفته قدس ظرفیت جدیدی را به وجودآورده است که مدافعان آرمان فلسطین با استفاده از فضای مجازی، بیشتر از گذشته توجه افکار عمومی جهان را به موضوع قدس و فلسطین جلب کنند، تصریح کرد : این حرکت می‌تواند در آینده نیز ادامه پیدا کند تا مردم فلسطین بار دیگر احساس کنند که ملت‌ها از 5 قاره جهان حامی آرمان آنها هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این، برای اولین بار است که روز قدس به هفته قدس تبدیل می‌شود خاطر نشان کرد: این اولین حرکت است ولی آخرین حرکت نیست. اقداماتی که قرار است در طول این یک هفته از سوی ملت‌های مختلف و جریان مقاومت درارتباط با موضوع فلسطین و آرمان آن انجام شود یک راهنما و نقشه راهی خواهد بود که ملت‌ها از آن برای حمایت از آرمان فلسطین و ابراز نفرت از غاصبان این سرزمین در طول سال استفاده کنند.
صدر الحسینی همچنین به سفر اخیر «پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و مطرح شدن بحث الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت : آمریکایی ها تصورشان این بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا این طرح تجاوز کارانه‌ و اهدافی که از این طرح دنبال می‌کنند در فضای رسانه‌ای یا افکار عمومی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما برخلاف تصور آنها شاهد این بودیم که با این طرح در رسانه‌ها وفضای مجازی به شدت مخالفت شد و تحلیل های گوناگونی در مورد آن ارائه شد.
وی با بیان این که این مخالفت‌ها می‌تواند به انسجام ملت‌ها در حمایت از موضوع فلسطین کمک کند، خاطرنشان کرد : در پی مطرح شدن این موضوع موج تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است.
صدر الحسینی، در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که واقعیت این است که درطول این سالها ملت‌ها و مجاهدان عرصه‌ی مقاومت آرمان فلسطین را زنده نگه داشته اند و در حال مبارزه با غاصبان هستند، گفت: از بسیاری از دولت‌های اسلامی که سران آنها دارای وابستگی به نظام سلطه هستند و به دنبال آشکار سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی می‌باشند امیدی در ارتباط با موضوع تحقق آرمان فلسطین وجود ندارد.
وی با بیان این که اگر در طول این 72 سال که از اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، ملت‌های اسلامی، آرمان فلسطین را پیگیری نمی‌کردند اکنون باید نام فلسطین را صرفا در کتابهای تاریخی می‌دیدیم ، تاکید کرد : مقاومت ملت‌ها علی رغم طولانی شدن آن پیروزی‌هایی را حاصل کرده از جمله این که خواب راحت را از چشم غاصبان صهیونیستی گرفته است.
وی در پایان صحبت‌های خود با بیان این که متاسفانه تعداد بسیار اندکی از دولت‌های اسلامی هستند که آرمان آزادی فلسطین را به صورت جدی پیگیری می‌کنند و تعدادی از کشورهای عربی در حال آشکار سازی روابط پنهانی گذشته خود با صهیونیست‌ها هستند ، خاطر نشان کرد: این ملت‌ها هستند که می توانند مردم فلسطین را و سرزمین‌ آنها را از دست غاصبان صهیونیستی نجات دهند .


برچسب ها : ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه