نقش انگیزه در موفقیت و حرکت رو به جلو – ارزش خود را بدانید
نقش انگیزه در موفقیت و حرکت رو به جلو – ارزش خود را بدانید
 یکشنبه - 5 آگوست 2018 |   بدون نظر 

اگر موفقیت را به فیزیک تشبیه کنیم ، در واقع انگیزه ، انرژی است که به جسم وارد شده و آن را به حرکت وا می دارد . و تا زمانی که این انرژی تبدیل یا خنثی نشود شیء به حرکت خود ادامه خواهد داد . انگیزه هم در رابطه با موفقیت همین نقش را ایفا میکنند . به این معنی که شما تا زمانی که انگیزه داشته باشید حرکت میکنید ، و زمانی که انگیزه نداشته باشید حرکت برای شما بسیار سخت به نظر میرسد . باور اشتباهی که در این رابطه وجود دارد این است که ابتدا باید انگیزه ی زیادی وجود داشته باشد تا ما عمل کنیم. اما در واقع این موضوع برعکس است. در واقع ما میتوانیم برای اینکه انگیزه کسب کنیم دست به عمل بزنیم و یک قدم کوچک در آن هدف برداریم . این قدم هرچند هم که کوچک باشد باعث ایجاد انگیزه در فرد میشود و انرژی لازم برای انجام قدم های بعدی را در فرد ایجاد میکند .

برای شروع هر کاری ما نیاز به یک انگیزه ی هرچند کوچک داریم . در واقع این انگیزه اولیه میتواند دلیل ما برای انجام آن کار باشد . این دلیل را میتوان در میان نیازهای خود پیدا کنیم . هر هدفی که ما در سر می پرورانیم یک یا چند نیاز را در ما ارضا میکند. هرقدر که یک هدف نیاز بزرگتر و مهمتری را در ما پوشش دهد و ما شانس بیشتری برای تحقق آن در خود حس کنیم انگیزه ی بیشتری برای انجام آن در ما شکل میگیرد ، و هرچه در این مسیر پیش رفته و به هدف نزدیکتر میشویم انگیزه ی ما افزایش میابد. اما شرایط همیشه به این شکل باقی نمیماند و تغییر شرایط و پیشامد های مختلف باعث میشود باور ما نسبت به شانسی که برای تحقق این هدف برای خود قائلیم تغییر کند و انگیزه ی ما کاهش و یا افزایش یابد . مثلا اگر هدف شما خرید یک خودرو باشد ، اگر از محل کار خود اخراج شوید انگیزه ی شما کاهش میابد . اما اگر حقوق شما افزایش یابد و یا خودروی مد نظر شما ارزان شود انگیزه شما افزایش میابد .

در واقع شخصی که انگیزه بالاتری دارد و تلاش بیشتری می کند در مقایسه با کسی که مهارت بالایی دارد ، شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت . انگیزه ی بالا باعث میشود که فرد انرژی بیشتری صرف هدف خود بکند و این انرژی و تلاش است که باعث میشود به آرامی به هدف نزدیک شده و ضمن کسب انگیزه بیشتر بتوانند به مرور مهارت و تجربه بیشتری کسب کنند.
اگر زمانی قصد انجام کاری را داشتید اما نمیتوانستید آن را شروع کنید و مدام آن را به بعد موکول میکردید ، بهترین راه این است که با تلاش و فشار به خود به هر قیمتی شروع به انجام آن کنید و قدم های کوچکی در این مسیر بردارید . موفقیت های کوچک در این مسیر به شما کمک خواهد کرد که کسب انگیزه کرده و ادامه دهید . در آخر برای شما آرزوی موفقیت میکنم . ” من میتونم “


ارسال دیدگاه

فیلم های مشابه
آخرین فیلم ها
21 نوامبر 2022 10085 بازدید
10 جولای 2021 25675 بازدید