زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » چه کسانی مشکوک به کرونا هستند؟
تاریخ انتشار : 2020/03/13 - 13:31
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 96128
 368 بازدید

چه کسانی مشکوک به کرونا هستند؟

یک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نحوه شناسایی افراد مشکوک به کرونا را تشریح کرد.

چه کسانی مشکوک به کرونا هستند؟

دکتر پیرصالحی با بیان اینکه بیماری کرونا علائمی دارد، گفت: ما افرادی را مشکوک تلقی می‌کنیم که دچار علائمی مانند سرماخوردگی اما شدیدتر باشند. علائمی مانند سرفه خشک، گلو درد، بدن درد، تعریق و در نهایت تنگی نفس که علائم یک عفونت ویروسی است را از خود نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کسی که این علائم را دارد، مشکوک به کرونا تلقی می‌شود، اظهارکرد: حال باید پرسید آیا هر کس که دچار این علائم شد، کرونا دارد؟ خیر. زیرا در فصلی قرار داریم که آنفلوآنزای نوع B و سرماخوردگی هم شایع است. حال چگونه تشخیص دهیم که آیا علائمی که داریم مربوط به کرونا است یا خیر و آیا نیاز به درمان بستری یا سرپایی دارد یا خیر؟

این متخصص داخلی تصریح کرد: اگر افرادی که علائمی مانند گلودرد، تب، سرفه خشک، خستگی، بدن درد و … دارند و البته ممکن است به میزان کمتر هم علائمی چون عطسه و آبریزش بینی دیده شود، با افرادی که کرونا مثبت بودند، تماس داشتند، افراد محتمل از نظر ابتلا به کرونا در نظر گرفته می‌شوند.

پیرصالحی در پایان گفت: اگر این افراد مشکوک به نقاطی مسافرت کردند که کرونا در آن‌جا شایع است مانند قم، استان‌های شمالی و… این‌ها هم افراد محتمل در نظر گرفته می‌شوند. همچنین افرادی که ممکن است دچار علائم تنفسی شدید شوند که به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند نیز محتمل در نظر می‌گیریم.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , سلامت , شهری
ارسال دیدگاه