زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» تله تایپ » زنگنه: کنگره آمریکا می‌تواند در لغو تحریم‌های پزشکی علیه ایران موثر باشد
تاریخ انتشار : 2020/03/10 - 16:19
 کد خبر: 95778
 132 بازدید

با اشاره به نامه لاریجانی به اتحادیه جهانی بین المجالس

زنگنه: کنگره آمریکا می‌تواند در لغو تحریم‌های پزشکی علیه ایران موثر باشد

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نامه علی لاریجانی به اتحادیه جهانی بین المجالس برای رفع تحریم‌های ایران گفت: کنگره آمریکا عضو اتحادیه جهانی بین المجالس است و نامه آقای لاریجانی از این منظر که صدای ایران را به گوش مقامات آمریکایی می رساند می تواند موثر باشد. علاوه بر این کشورهای عضو اتحادیه می توانند از این طریق برای رفع تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط فعلی رایزنی کنند.

زنگنه: کنگره آمریکا می‌تواند در لغو تحریم‌های پزشکی علیه ایران موثر باشد

صباح زنگنه با اشاره به نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به اتحادیه جهانی بین المجالس درباره رفع سریع همه تحریم‌های مستقیم و غیرمستقیم از جمله تحریم‌های پزشکی ایالات متحده آمریکا علیه مردم جمهوری اسلامی ایران، در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران مواجه هستیم گفت: اتحادیه جهانی بین المجالس یک نهاد مشورتی است و قدرت تصمیم‌گیری قطعی ندارد. البته کنگره آمریکا نیز عضو این اتحادیه است و پیگیری و اهمیت ارسال این نامه می‌تواند موثر باشد به این شکل که دستور لغو مصوبات قبلی و دستورات اجرایی رئیس جمهور را دهد یا در این رابطه اقداماتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا الان به مساله و بحرانی جهانی تبدیل شده است و کشورهای زیادی از جمله آمریکا را درگیر کرده است افزود: آثار سنگین و غیرقابل انکار این پدیده در آمریکا دیده می شود و شاهد هستیم که الان هیات حاکمه آمریکا نیز با این ویروس به طور مستقیم درگیر هستند. حتی خطر ابتلا به این ویروس شخص ترامپ را هم تهدید می کند. از این رو توجه به تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس امری انسانی و جهانی است و تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اش بر تصمیم گیران آمریکایی دیده می شود.

زنگنه با اشاره به نامه علی لاریجانی اظهار کرد: روشن است که ایران درخواست دارد با لغو تحریم ها به ویژه در حوزه دارو در جهت تامین نیازمندی های خود در رابطه با تجهیزات مقابله با کرونا اقدام کند. در حال حاضر کشورهای دیگر هم اگر بخواهند به ایران کمک کنند باید تجهیزات را به ایران بفروشند که در این صورت امکان بانکی و مالی آن فراهم نیست. اکنون که این نامه از ایران ارسال شده همه کشورهای عضو اتحادیه می توانند آن را در چرخه اداری خود عملیاتی کنند و این درخواست جمعی را از آمریکا داشته باشند که با لغو بخش هایی از تحریم ها، ایران بتواند به طور مستقیم با منابع مالی که در بانک های خارجی دارد اقدام به خرید اقلام پزشکی و دارویی کند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه