زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » کاخ سفید خبرنگاران چینی را اخراج می‌کند
تاریخ انتشار : 2020/02/25 - 13:31
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 94167
 176 بازدید

کاخ سفید خبرنگاران چینی را اخراج می‌کند

در اقدامی تلافی‌جویانه در پاسخ به اقدام دولت چین مبنی بر اخراج سه خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال، دولت واشنگتن در حال بررسی اخراج خبرنگاران چینی از آمریکاست.

کاخ سفید خبرنگاران چینی را اخراج می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هیل، پایگاه خبری بلومبرگ روز دوشنبه گزارش داد که مقامات دولت واشنگتن قرار بوده جلسه‌ای تشکیل دهند و درباره احتمال اتخاذ اقدامی علیه خبرنگاران چینی مستقر در آمریکا تصمیمی بگیرند تا به دولت پکن نشان دهند که واشنگتن به اخراج خبرنگاران آمریکایی مستقر در چین واکنش نشان می‌دهد. ظاهرا تعدادی از مقامات آمریکا موافقند که بر اساس این تصمیم ده‌ها و یا حتی چند صد خبرنگار چینی مستقر در آمریکا از این کشور اخراج شوند.

جان اولیوت، یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی کاخ سفید از اظهار نظر درباره اقدامات ویژه‌ای که مد نظر قرار گرفته امتناع کرد و تنها اخراج خبرنگاران نشریه وال استریت ژورنال توسط دولت پکن را محکوم کرد.

وی گفت: اخراج این سه خبرنگار آمریکایی تلاشی دیگر از سوی دولت پکن برای کنترل مطبوعات و جلوگیری از خواندن مطالب مهم درباره چین توسط خوانندگان و همچنین سرمایه‌گذاران جهان است.

دولت پکن علت اخراج این سه خبرنگار آمریکایی از چین را انتشار مقاله‌ای با عنوانی نژادپرستانه توسط نشریه وال استریت ژورنال می‌داند که توهینی به خوانندگان چینی بوده است.

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته گذشته گفته بود: مردم چین از رسانه‌هایی که مطالب نژادپرستانه منتشر و به چین حمله می‌کنند، استقبال نمی‌کنند. به همین خاطر پکن تصمیم گرفت تا مجوز فعالیت سه خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال را به دلیل انتشار این تیتر نژادپرستانه در این روزنامه لغو کند.

این اظهارات گنگ شوآنگ فورا از سوی ناشر روزنامه وال استریک ژورنال محکوم شد که تاکید کرده بود هدف این نشریه توهین به خوانندگان چینی نبوده است.

کاخ سفید نیز هنوز درباره این گزارش پایگاه خبری بلومبرگ هیچ اظهار نظری نکرده است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه