زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » امیدواریم دستاوردهای علمی را در فضای صلح و دوستی در اختیار سایر ملل قرار دهیم
تاریخ انتشار : 2020/02/17 - 13:46
 کد خبر: 93279
 174 بازدید

وزیر علوم در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی:

امیدواریم دستاوردهای علمی را در فضای صلح و دوستی در اختیار سایر ملل قرار دهیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این‌که در برنامه توسعه علمی ایران، ارتباطات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم این دستاوردهای علمی را در فضای صلح و دوستی در اختیار سایر ملل قرار دهیم.

امیدواریم دستاوردهای علمی را در فضای صلح و دوستی در اختیار سایر ملل قرار دهیم

دکتر منصور غلامی امروز در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در محل سالن اجلاس سران، برگزاری این جشنواره را از بیش از ۳۰ سال گذشته با هدف ارزش‌گذاری به خدمات علمی و نوآوری اساتید ایرانی و غیر ایرانی دانست و افزود: این جشنواره تلاش دارد تا با معرفی برگزیدگان ایرانی و غیر ایرانی، همکاری‌هایی را میان محققان کشور با سایر کشورها ایجاد کند.

وی هدف همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و همچنین مراکز آموزشی و تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت را در جهت کاربست علوم و تبدیل آن به فناوری ذکر کرد و افزود: این تلاش‌ها به منظور تامین آسایش و صلح در کشور است. از این رو نوآوری‌های که در کشور تولید می‌شود جایگاه خوبی را برای محققان و نوآوران در دنیا فراهم کرده است.

غلامی خاطر نشان کرد: حضور ایران در مجامع علمی دنیا در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته‌های جدید علمی نشان از نشاط جامعه علمی و توجه مسوولان کشور به عرصه علم و فناوری دارد.

وزیر علوم تاکید کرد: بر این اساس، همکاری‌های بین‌المللی از فعالیت‌های جدی جامعه علمی ما بوده است که در این راستا با کشورهای دیگر همکاری‌های مشترکی داشتیم و حاصل آن اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، انتشار مقالات مشترک در مجلات علمی دنیا و تقویت نیروی جوان نوآور و خلاق بوده است.

وی اضافه کرد: کنار هم قرار دادن کشورهای دنیا علاوه بر توسعه علم و فناوری، زمینه‌ساز صلح و دوستی و تبادلات فکری میان مجامع مختلف می‌شود، لذا در برنامه‌های توسعه علمی ایران، ارتباطات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر علوم با تاکید بر این‌که جمعیت جوان کشور ظرفیت‌های بالایی در زمینه کاربست علمی فراهم کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تحولات حوزه علم و فناوری در سال‌های اخیر و ارائه مجموعه دستاوردهای علمی، توانسته‌ایم بسیاری از نیازمندی‌های بخش‌های صنعتی و حوزه‌های توسعه‌ای را تامین کنیم.

به گفته وی، این یافته‌ها ضمن تامین نیازها، جزو ذخایر بشری به شمار می‌رود.

غلامی با بیان این که در این جشنواره تلاش داریم که به توسعه ارتباطات بین‌المللی و ارزش‌گذاری همکاری‌های مشترک توجه ویژه‌ای داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره‌ها مبنای توسعه علم و فناوری ایران با سایر کشورهای دنیا قرار گیرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: امیدواریم این دستاوردهای علمی کشور را در فضای صلح و دوستی در اختیار سایر ملل قرار دهیم و تقدیر از محققان خارجی در این جشنواره بخشی از این تلاش‌ها خواهد بود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه