زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » خسارت برف به مراکز بهداشتی درمانی گیلان / مراقبت از موارد بیماری‌های مشکوک
تاریخ انتشار : 2020/02/17 - 10:40
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 93234
 153 بازدید

خسارت برف به مراکز بهداشتی درمانی گیلان / مراقبت از موارد بیماری‌های مشکوک

مشاور وزیر بهداشت ضمن تشریح اهم اقدامات وزارت بهداشت در بحران برف استان گیلان، در عین حال از امداد رسانی به ۱۶۵ مادر باردار و زایمان ۲۳ نفر از آنها خبر داد.

خسارت برف به مراکز بهداشتی درمانی گیلان / مراقبت از موارد بیماری‌های مشکوک

دکتر محمد اسماعیل مطلق در خصوص برف اخیر در استان گیلان، گفت: در طی بارش‌های سنگین برف که از عصر روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه آغاز و تا ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ادامه داشت، برف و کولاک شدیدی بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از مساحت استان گیلان را در بر گرفت. میزان این بارش‌ها به حدی بود که ارتفاع برف در برخی از نقاط گیلان به بیش از ۲ متر رسید که علاوه بر مسدود شدن راه‌ها باعث قطعی برق، آب و گاز شد.

وی در همین زمینه افزود: قطع شدن برق ۲۵۰ هزار مشترک، قطع شدن آب ۱۲ هزار مشترک، بسته شدن اکثر راه‌های روستایی استان گیلان، خرابی خطوط تلفن و شبکه‌های موبایل، قطعی اینترنت در سطح استان و… از جمله خرابی‌هایی بود که بارش برف سنگین به دنبال داشت.

وی همچنین به ارائه شرح وضعیت موجود در استان گیلان پیش از وقوع برف اشاره و تصریح کرد: جمعیتی که به سبب بارش برف زندگی‌شان تحت تأثیر قرار گرفته بود دو میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر بودند که مجموعا در ۱۶ شهرستان این استان زندگی می‌کردند. از این تعداد ۷ هزار و ۸۳۸ نفر مادر باردار، هزار و ۱۷۵ نفر نوزاد، ۱۴۰ هزار و ۴۱۶ نفر کودک زیر ۵ سال، ۳۳۱ هزار و ۶۳۰ سالمند، ۷۲ هزار و ۹۱۳ نفر بیمار دیابتی، ۳۳۰ نفر بیماران مبتلا به سل، ۴هزار و ۴۹۵ نفر از بیماران اعصاب و روان شدید و ۴هزار و ۵۲۰ بیمار مبتلا به صرع در این منطقه زندگی می‌کنند.

مطلق با بیان اینکه هزار و ۲۲۴ مرکز ارائه خدمت در این استان فعالیت می‌کردند، خاطرنشان کرد: ۷۵ خانه بهداشت دو آموزشگاه بهورزی، یک ستاد و یک پایگاه بهداشتی و همچنین هفت مرکز تا تاریخ بیست و ششم بهمن ماه دچار آسیب‌هایی شده‌اند.

مطلق در خصوص تعداد مادران بارداری که در هنگام بارش برف سنگین به مناطق امن منتقل شده‌اند، گفت: از ۲۰ تا ۲۴ بهمن ماه ۱۶۵ مادر باردار به مناطق امن منتقل شدند که از این تعداد ۲۳ نفر زایمان کرده و مادران و نوزادان همگی سلامت هستند. همچنین به علت بسته بودن راه‌ها، اعضای تیم سلامت استان از ۱۱ مادر باردار در منازل‌شان ویزیت به عمل آوردند.

وی در خاتمه سخنان خود در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این چند روز بحران در استان گیلان، ادامه داد: ۱۹۴ مورد نمونه برداری میکروبی از شبکه‌های آب آشامیدنی، ۱۵۷۰ مورد کلرسنجی آب، معدوم سازی هزار و ۹۵ کیلوگرم مواد غذایی نامطلوب، بازدید از ۱۸۷۵ مرکز تهیه و توزیع غذا، ثبت سندروم‌های ۱۵ گانه و مراقبت موارد مشکوک( شبه آنفلوانزا ۷۸ مورد، بیماری شدید تنفسی ۷۶ مورد، اسهال حاد ۸ مورد) ، مراقبت از مسافرین در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی ظرف ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان‌های آستارا و انزلی، انجام دو هزار و ۴۴۹ مورد واکسیناسیون در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت و… از اهم اقدامات وزارت بهداشت در مدیریت بحران پیش آمده در استان گیلان بوده است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه