زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » کدام سس‌های مایونز باعث سرطان می‌شوند؟
تاریخ انتشار : 2020/02/13 - 21:05
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 92913
 206 بازدید

کدام سس‌های مایونز باعث سرطان می‌شوند؟

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره سس مایونز گفت: سس های مایونز مخصوصا آنهایی که تجارتی یا صنعتی هستند معمولا با چربی ناسالم درست شده و ارزش افزوده بسیار کمی دارند.

کدام سس‌های مایونز باعث سرطان می‌شوند؟

او افزود: توصیه بنده به افراد استفاده از سس های خانگی است چرا که سس های کارخانه ای یا صنعتی دارای روغن گیاهی بوده و مقدار بسیار زیادی از امگا ۶ را برای بدن تامین می کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به امگا 6 موجود در روغن های گیاهی اظهار کرد: نسبت امگا۶ موجود در سس های صنعتی به نسبت امگا ۳ بسیار زیاد است و می تواند مقاومت بدن انسان را در مقابل بیماری های التهابی کاهش دهد.

روغن گیاهی موجود در سس مایونز باعث بروز کدام بیماری ها می شود؟
رحمانی درباره روغن گیاهی موجود در سس های مایونز گفت: سس های مایونز به علت اینکه حاوی مقدار بسیار زیادی روغن گیاهی هستند می توانند باعث تشدید بیماری های گوناگونی مانند بیماری های قلبی_ عروقی، بعضی سرطان ها بیماری های خود ایمنی، دیابت نوع ۲ و پوکی استخوان در افراد شوند و اینگونه افراد بهتر است از مصرف سس های مایونز خانگی و کارخانه ای پرهیز کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: روغن های گیاهی در برنامه غذایی روزانه افراد هم مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه این روغن ها به قدری مضر هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را از همه جهات کم توان کرده و افراد را با مشکلات جدی رو به رو سازند.

رحمانی درباره نوع روغن انتخابی برای پخت و پز گفت: روغن زیتون از آنجایی که امگا 3 بیشتری نسبت به بقیه روغن ها دارد اما حاوی مقدار زیادی هم امگا 6 است و بهتر است افراد در مصرف این روغن حد تعادل خود را رعایت کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به شکر موجود در سس های مایونز اظهار کرد: در یک قاشق غذا خوری سس های کم چرب یا معمولی یک گرم شکر و در سس های پر چرب بیش از 4 گرم شکر (یعنی معادل یک قاشق چای خوری) وجود دارد. بنابراین؛ افرادی که به فکر سلامتی خود هستند نباید از این ماده غذایی خطرناک و مضر استفاده کنند.

رحمانی درباره مواد نگهدارنده موجود در سس های مایونز گفت: کارخانه ها نگهدارنده های موجود در سس های مایونز را به علت عمر طولانی و جلوگیری از خراب شدن به آنها اضافه می کنند و مصرف زیاد آنها باعث بروز حالت تهوع، سردرد و زخم های عفونی می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مواد جایگزینی به جای مصرف سس مایونز گفت: بهترین جایگزین برای سس های مایونز استفاده از مواد غذایی سالم و کم کالری مانند ماست، لیموی تازه، نارنج تازه و مقدار بسیار کمی روغن زیتون همراه با مصرف سالاد است.

رحمانی درباره مضرات سس های مایونز بر جنین گفت: مصرف سس های مایونز به مراتب بر گروه های حساس و آسیب پذیر مانند خانم های باردار، شیرده یا جنین تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دریافت مواد مغذی سالم و انرژی زا در آنها می شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه