زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۸
» اقتصاد کلان » اقتصاددان آمریکایی: تورم ایران در حال کاهش است
تاریخ انتشار : 2020/02/07 - 12:47
 کد خبر: 92201
 177 بازدید

اقتصاددان آمریکایی: تورم ایران در حال کاهش است

اقتصاد ایران تنها در اکتبر سال 2012 (1391) به آستانه ابرتورم نزدیک شد، اما وارد دوره ابرتورم نشد و امروز، ایران حتی نزدیک به آستانه ابرتورم هم قرار ندارد.

اقتصاددان آمریکایی: تورم ایران در حال کاهش است

“استیو هانکه” اقتصاددان آمریکایی در دانشگاه “جانز هاپکینز” که روی تورم در اقتصادهای مختلف دنیا تحقیق می‌کند، پیش‌بینی وقوع “اَبَرتورم” در ایران را رد کرد و گفت برعکس اقتصاد ایران در 1 سال اخیر روند با ثباتی را طی می‌کند و ارزش پول ملی ایران باثبات است.تورم ایران استیو هانکه

به گزارش عصرایران، این استاد اقتصاد با نگارش مطلبی در نشریه “نشنال ریویو”، نوشت تنها موقعی که اقتصاد ایران در آستانه اَبَرتورم قرار گرفت در پاییز سال 2012 (پاییز 91) بوده است.

او با اشاره به اینکه اقتصاد ایران هیچ گاه حتی در آستانه اَبَرتورم نیز قرار نگرفته است، نوشت: “برایان هوک” نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران ، اخیراً ادعا كرد كه تحریم‌های آمریكا علیه ایران باعث ایجاد “ابر تورم” در این کشور خواهد شد. اقتصاد ایران تنها در اکتبر سال 2012 (1391) به آستانه ابرتورم نزدیک شد، اما وارد دوره ابرتورم نشد و امروز، ایران حتی نزدیک به آستانه ابرتورم هم قرار ندارد.

این استاد اقتصاد آمریکایی افزود:” در واقع از سال جدید میلادی، ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی (دلار) در بازار سیاه بسیار پایدار بوده است و نرخ رسمی تورم سالانه 38.6 درصد است. و طبق جدیدترین ارزیابی‌های من ، نرخ تورم ایران در حال کاهش است.”


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه