زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» تله تایپ » کامیابی‌نیا: دلخوریم؛ بگویند اصلا سه ماه پول نیست / وقتی پول ندارید چطور بازیکن خارجی می‌گیرید؟
تاریخ انتشار : 2020/02/02 - 12:27
 کد خبر: 91668
 8704 بازدید

کامیابی‌نیا: دلخوریم؛ بگویند اصلا سه ماه پول نیست / وقتی پول ندارید چطور بازیکن خارجی می‌گیرید؟

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید مشکلات مالی بازیکنان را اذیت می‌کند و از آن بدتر وعده‌ای است که به آن عمل نمی‌شود.

کامیابی‌نیا: دلخوریم؛ بگویند اصلا سه ماه پول نیست / وقتی پول ندارید چطور بازیکن خارجی می‌گیرید؟

کمال کامیابی‌نیا درباره شرایط پرسپولیس پیش از داربی ٩١ سخن گفت. او اشاره‌ای هم به مشکلات مالی باشگاه داشت و عنوان کرد که بازیکنان پرسپولیس مشکلات زیادی به خاطر دریافت نکردن مطالباتشان دارند.

در ادامه گفت‌وگوی کمال کامیابی‌نیا را می‌خوانید:

برابر صنعت نفت آبادان با انجام یک بازی زیبا به پیروزی رسیدید. ابتدا درباره این بازی صحبت کن.

خوشحالیم که تیم خوبی داریم. آقای گل‌محمدی هم از مربیان با دانش و کاربلد است که در هر باشگاهی کار کرده، توانسته نتایج خوبی کسب کند. من قبلا هم با آقای گل‌محمدی کار کرده بودم و شناخت خوبی داشتم. خدا را شاکریم که توانستیم با حضور آقای گل‌محمدی روند خوب نیم فصل را ادامه بدهیم. از زمانی هم که مربیان جدید آمدند روی شرایط تاکتیکی و همینطور مسائل روحی کار کردند تا بتوانیم شرایط خوبی که داشتیم را ادامه بدهیم. از این بابت هم خوشحالم که توانستیم برابر صنعت نفت بازی خوبی به نمایش بگذاریم و نتیجه بگیریم.

بعد از جدایی کالدرون هواداران پرسپولیس نگران بودند که شرایط فنی تیم دچار مشکل شود اما به نظر می‌رسد بازیکن پرسپولیس به پیروزی عادت کرده‌اند.

بازیکنان ما چند سال است که کنار هم بازی می‌کنند و از یکدیگر شناخت دارند. خوشحالیم که طوری نتیجه می‌گیریم که دل هوادارانمان شاد می‌شود. هدف ما این است که هفته به هفته سه امتیاز بازی‌ها را بگیریم تا در پایان فصل به هدف اصلی‌مان برسیم.

با وجود اینکه تیمتان در خطوط مختلف عملکرد خوبی دارد اما در خط حمله مشکل گلزنی وجود دارد. در دیدار برابر صنعت نفت دیدیم که علیپور چند فرصت خوب گلزنی را از دست داد. فکر می‌کنی مشکل کجاست که مهاجم‌های پرسپولیس در امر گلزنی موفق عمل نمی‌کنند؟

درست است که علیپور در بازی با صنعت نفت موقعیت گلزنی را خراب کرد اما او در بازی برابر تراکتور گل زیبایی به ثمر رساند. همین که علیپور خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد خوب است و در بازی برابر صنعت نفت کمی بدشانس بود که نتوانست گلزنی کند. ان‌شاءالله در بازی‌های آینده علیپور هم گلزنی می‌کند. علیپور بازیکن تاثیرگذاری است و طی چند سال اخیر واقعا به تیم کمک کرده است.

تیم شما شرایط خوبی را در جدول دارد اما به نظر می‌رسد مشکلاتی دارید که در آینده شاید روی نتایج تیم تاثیر بگذارد. چند روز قبل برخی بازیکنان تیمتان پست اینستاگرامی منتشر کردند و نسبت به مشکلات مالی انتقاد کردند. اوضاع مالی چطور است؟

طی چند سالی که در پرسپولیس بودم، چنین شرایطی را تجربه نکرده بودم. من بابت قرارداد امسال پولی دریافت نکرده‌ام. چون مبالغی که به حسابم واریز کردند به نوعی طلب سال‌های قبل من بوده است. اگر بخواهیم با این شرایط کار کنیم، سخت می‌شود. بازیکنان با این شرایط کار می‌کنند اما واقعا کار سخت است. من از سال‌های قبل طلبکارم و هر زمانی گفتم پولم را چه زمانی می‌دهید، گفتند به زودی پرداخت می‌شود اما خبری نشد. من نمی‌دانم اسپانسر یا هیات‌مدیره باشگاه یا مدیرعامل باید پول تهیه کنند یا از جای دیگری منابع مالی تامین شود اما واقعا مشکلات زیاد است. ما طی روزهای آینده بازی‌های سختی در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا داریم.

به غیر از مسائل مالی، مشکلات دیگری هم دارید؟

از نظر کیفیت زمین هم مشکلات زیادی داریم. زمین ورزشگاه شهید کاظمی کیفیت مطلوبی ندارد و هر روز مجبوریم ساک به دست به یک زمین دیگر برویم تا تمرین کنیم. این برای تیم پرسپولیس که قهرمان ایران است، خوب نیست. امیدوارم هرچه زودتر کمک کنند مشکلات حل شود. اگر با همین شرایط پیش برویم، کار خیلی سخت‌تر می‌شود.

بعد از پیروزی برابر تراکتور، محمدحسن انصاری‌فرد به داخل رختکن آمد و با انتقاد بازیکنان روبه‌رو شد. در این زمینه یحیی گل‌محمدی هم گفته است بازیکنان فقط وعده می‌شنوند.

وقتی به بازیکن می‌گویند این هفته پول می‌دهیم و خبری نمی‌شود و بعد می‌گویند هفته بعد پول می‌دهیم و دوباره خبری نمی‌شود، واقعا ناراحت‌کننده‌ است و دلخوری پیش می‌آید. اگر واقعا بیایند بگویند تا سه ماه آینده پولی در کار نیست، بازیکنان هم درک می‌کنند و کار خودشان را می‌کنند. تا به حال بازیکنان با هر سختی بوده تلاش کرده‌اند تا هواداران را خوشحال کنند و از این به بعد هم این کار را می‌کنند اما شنیدن وعده خوب نیست. بازیکن پرسپولیس چه با پول و چه بدون پول با تمام وجودش بازی می‌کند. وقتی می‌گویند هفته آینده پول می‌دهیم، بازیکن هم روی این قول حساب می‌کند و وقتی پرداخت نمی‌شود، برای بازیکنان مشکل ایجاد می‌شود.

در این میان عنوان شده بود بازیکنان به خاطر جذب بازیکن خارجی هم ناراحتند و می‌گویند اگر پولی در باشگاه نیست، چطور بازیکن خارجی جذب می‌شود.

البته در حیطه کاری من نیست پاسخ این سوال را بدهم اما وقتی به بازیکن تیم پولی پرداخت نمی‌شود، اینگونه سوالات در ذهن ایجاد می‌شود. این مسائل باعث دلخوری می‌شود. بازیکنان با خود می‌گویند وقتی پول ما را نمی‌توانند پرداخت کنند، چطور بازیکن خارجی جذب می‌کنند؟ وقتی پول بازیکنان را به‌موقع پرداخت کنند، چنین سوالاتی هم به وجود نمی‌آید. بازیکن برای تیم زحمت می‌کشد و با تمام وجود بازی می‌کند و توقع دارد مطالبات خود را دریافت کند.

پنجشنبه باید در داربی ٩١ به میدان بروید و در ادامه در لیگ قهرمانان آسیا، برابر الدوحیل بازی کنید. با این مشکلاتی که به آن اشاره کردی، به نظر می‌رسد کار سختی پیش رویتان است.

ما قطعا با تمام وجود برای تیم بازی می‌کنیم اما این مشکلات روی روند تیم تاثیر می‌گذارد. این مشکلات تمرکز بازیکن را بر هم می‌زند. ما باید هر چهار روز یک بار بازی کنیم. قطعا در بازی‌های پیش رو به عشق هواداران با تمام وجود بازی می‌کنیم و نباید فراموش کرد مشکلاتی که به آن اشاره کردم، به مرور زمان تاثیرگذار خواهد بود. بازیکنان خانواده دارند و خرج زندگی می‌دهند. شاید بازیکنی چیزی خریده باشد که روی مبلغ قراردادش حساب کرده باشد. وقتی مطالبات پرداخت نشود واقعا اذیت‌کننده است. اگر بخواهیم قهرمان بشویم و نتایج خوبمان ادامه داشته باشد، باید مشکلات را حل کنند تا با یک برنامه‌ریزی درست، برای قهرمانی تلاش کنیم. قبول دارم فوتبال ایران مشکلات مالی زیادی دارد اما واقعا امسال ما از نظر مالی تحت فشاریم.

آیا به غیر از مشکلات مالی و کیفیت زمین تمرین، مشکلات دیگری هم دارید؟

بله، از نظر البسه هم مشکلاتی داریم چون هر شش هفته یک‌بار به ما لباس می‌دهند. لباس ساده‌ترین ابزار یک تیم فوتبال است. از نظر تمرین هم که هر روز در یک زمین تمرین می‌کنیم. زمین ورزشگاه شهید کاظمی اصلا وضعیت خوبی ندارد. تیمی که قهرمان ایران است نباید این مشکلات را داشته باشد. این مسائل باید از ابتدای فصل حل می‌شد.

از مشکلات مالی تیمتان صحبت می‌کنی در حالی که تیم رقیب به گفته سرمربی تیمشان ۴٠ درصد دریافتی داشته‌ است.

واقعا نمی‌دانم اما اگر وزارت ورزش به استقلال کمک کرده تا مطالبات بازیکنان پرداخت شود، امیدوارم به پرسپولیس هم کمک کنند. آقای انصاری‌فرد به ما گفته‌اند هیچ کمکی از وزارت ورزش دریافت نکرده‌اند. با پتانسیل هواداری که داریم باید درآمدزایی کنیم‌. مشکلات مالی زیاد است. الان آقای برانکو و بودیمیر شکایت کرده‌اند و احتمالا به زودی آقای کالدرون هم شکایت می‌کنند. شاید ضربه بزرگی در آینده به خاطر این مسائل بخوریم. آقای انصاری‌فرد تلاش می‌کنند اما به تنهایی نمی‌شود مشکلات را حل کرد.

به عنوان سوال پایانی‌، می‌خواهم درباره داربی پیش رو صحبت کنید.

این بازی برای هواداران و بازیکنان بسیار مهم است. امیدوارم بازی زیبایی را هواداران ببینند و بازی بدون درگیری و جنجال باشد، در نهایت هم با کسب سه امتیاز زمین را ترک کنیم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی , گفتگو
ارسال دیدگاه