زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » استقرار بخش‌های ایزوله منفی برای مقابله با ورود احتمالی “کرونا” به کشور
تاریخ انتشار : 2020/02/02 - 11:31
 کد خبر: 91614
 321 بازدید

استقرار بخش‌های ایزوله منفی برای مقابله با ورود احتمالی “کرونا” به کشور

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به تمهیدات بیمارستانی وزارت بهداشت برای نگهداری بیماران مبتلا به کرونای احتمالی، گفت: کروناویروس جدید هیچ درمان شناخته شده مستقیم و قطعی ندارد و همه مواردی که برای درمان آن ادعا می‌شود، صرفا ادعا هستند.

استقرار بخش‌های ایزوله منفی برای مقابله با ورود احتمالی “کرونا” به کشور

دکتر کیانوش جهانپور با بیان اینکه در حال حاضر از نظر وزارت بهداشت پروازهای ایران-چین باید متوقف شود، گفت: بعد از اینکه بیماری به نوعی مهار شد، مجددا بررسی انجام می‌شود، اما در حال حاضر باید پروازهای ایران-چین متوقف شود.

وی افزود: برای بازگرداندن دانشجویان قرار بود از یک کشور ثالث استفاده شود که هنوز این اتفاق نیفتاده، حال احتمال دارد از یکی از خطوط هوایی خودمان برای بازگرداندن آنها استفاده کنیم. بعد از بازگشت دانشجویان نیز آمادگی داریم که آنها را در یک مکان اختصاصی اسکان دهیم و قرنطینه شوند تا دوره کمون بیماری بگذرد. بعد از آن در صورتی که مشکلی نداشتند، از قرنطینه خارج می‌شوند.

جهانپور درباره تمهیدات بیمارستانی وزارت بهداشت برای نگهداری بیماران مبتلا به کرونای احتمالی، گفت: در حال حاضر در تمام کلان مناطق کشور حداقل یک بیمارستان و بخش ایزوله منفی وجود دارد. همچنین این موارد در بسیاری از استان‌ها هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در تهران هم بیمارستان شهدای یافت‌آباد برای این کار بخش ایزوله منفی دارد که آماده شده است. فعلا در تهران فقط همین یک بیمارستان در نظر گرفته شده که در صورت نیاز تعداد بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهیم.

جهانپور با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر درمان کروناویروس با گیاهان دارویی یا بعضا مخدر، گفت: تاکید می‌کنم که کروناویروس جدید هیچ درمان شناخته شده مستقیم و قطعی ندارد و همه مواردی که برای درمان آن ادعا می‌شود، صرفا ادعاست و هنوز هیچ مستند علمی مبنی بر اثربخشی هیچ یک از این داروها نداریم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه