زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » سلطانی‌فر: فشارها برای سلب میزبانی، با پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌هاست
تاریخ انتشار : 2020/01/20 - 14:58
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 90365
 218 بازدید

سلطانی‌فر: فشارها برای سلب میزبانی، با پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌هاست

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ایران با وجود تهدیدات سیاسی رشد چشمگیری داشته است.

سلطانی‌فر: فشارها برای سلب میزبانی، با پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌هاست

مسعود سلطانی‌فر صبح دوشنبه در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: از مدیران و رییسان فدراسیون‌ها تشکر می‌کنم. به اذعان مسوولان IOC ورزش ایران رشد چشمگیری داشته است اگر چه تهدید هم شده که به دلیل مسائل سیاسی است. فشارهای زیادی که امروز به ورزش ایران وارد می‌شود متاثر از شرایط سیاسی است که امروز کشور با آن درگیر است. ناعادلانه‌ترین و سنگین‌ترین تحریم‌ها به ایران تحمیل می‌شود.

او ادامه داد: جنگ واقعی و تمام عیار بین ما و جبهه‌ای که در راس آن آمریکا جنایت کار است وجود دارد و از تمام ابزارها استفاده می‌کنتد تا ما را به زانو درآورد. فشارهایی که امروز به ورزش کشور وارد می‌شود متاثر از شرایط سیاسی است که کشور امروز با آن درگیر است. ناعادلانه‌ترین تحریم‌های ۴۱ سال گذشته به کشور وارد شده است. در دنیا ما هیچ گاه تا این حد از ابعاد مختلف تحت فشار اقتصادی و سیاسی نبودیم. فشارهای سیاسی در روزهای آینده گسترش هم خواهد یافت. عرصه ورزش، هنر، گردشگری و … به تبع این فشارهای اقتصادی و سیاسی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. یک جنگ واقعی بین ما و جبهه آمریکاست که از ضربه زدن به کشور ما با تمام ابزارها پرهیز نمی‌کند.

سلطانی‌فر هم‌چنین گفت: ملت هم در این ۴۱ سال گذشته آب دیده شده است. آن‌ها عرصه را تنگ می‌کنند تا مردم خسته شوند اما ملت ایران پاسخ این سختی‌ها را در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی دادند و عاشقانه پای ارزش‌های‌شان ایستادند. شاهد از دست دادن سردار رشید اسلام بودیم و فکر می‌کنم مثل شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی و مطهری سخت است نبود او جبران شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر گفت: امیدواریم خون شهدا باعث شود شاهد رویش‌های بی‌شماری در عرصه مقاوت و جهاد و شهادت باشیم. حادثه سقوط هواپیما اوکراینی بسیار جانگداز بود و همه آن‌ها فرزندان ما بودند و موظف هستیم از حقوق آن‌ها دفاع کنیم. برخی سعی کردند سوء استفاده‌هایی داشته باشند و این را تعداد معدود شاید چند صد نفری در تظاهرات یکی دو روزه می‌خواستند تبدیل کنند به مقابله با نهادی ارزشمند؛ در حالی که با هوشیاری مردم این توطئه هم خنثی شد و این نهاد انقلابی مانند گذشته مورد حمایت مردم است. اشتباه یکی دو نفر باعث نمی‌شود دستاوردهای این نهاد انقلابی زیر سوال برود.

سلطانی فر خطاب به روسای فدراسیون ها تاکید کرد: ما باید با درک شرایط فعلی کشور خود را با شرایط مالی و اعتباری کشور تطبیق دهیم. اینکه می بینم مسئولان فدراسیون ها با وجود اینکه اعتباراتشان نسبت به گذشته افزایش نیافته و اعزام ها تقلیل پیدا کرده اما با صلابت کار را اداره می کنند، خوشحالم. از فدراسیون ها که با وجود همه محدودیت ها و مشکلات با تدبیر اجازه ندادند امور جاری با مشکل روبرو شود باید تشکر کرد.

او در مورد جلسه با توماس باخ گفت: ما تلاش کردیم دقیق ترین اطلاعات را به آنها بدهیم. تصورمان بر این است به نکات و توافق کلی در مورد مسائل مختلف در مورد برخی رشته ها و ورزشکاران رسیدیم. نهایتا رویکردی که مسئولان IOC داشتند خوب بود. ملاحظات دو طرف مطرح شد و انتظاری که از طرف مقابل داشتیم مطرح شد و فکر می کنم به نقاط خوبی رسیدیم اما باید مراقبت هایی داشته باشیم تا ان شاءالله این دوره فشار خاص را پشت سر بگذاریم. البته نشست هایی که قبلا صالحی امیری با مسئولان IOC داشت بسیار کارساز بود.

سلطانی فر در مورد سلب امتیاز میزبانی از باشگاه های فوتبال ایران گفت: ما یقین داریم این فشارها توسط آمریکایی‌ها با جنایت و پشتیبانی رژیم صهونیستی و سعودی ها انجام می شود. AFC نامه زد که یک مسئول دولتی امنیت مسابقات را ضمانت کند و ما پاسخ دادیم و امنیت برگزاری مسابقات را تضمین کردم. اما از فردای آن روز رسانه های سعودی زمزمه هایی مطرح کردند مبنی بر اینکه شرایط ایران خوب نیست. جمعه بعد از ظهر از سوی AFC نامه رسمی دریافت شد مبنی بر شرایط خاص ایران و ناامنی در ایران و اینکه امنیت برای پروازهای بین المللی وجود ندارد و پیشنهاد بر این است که مسابقاتی که ایران میزبان است در کشور ثالث برگزار شود.

او ادامه داد: فدراسیون بلافاصله جواب داد و حتی سازمان هواپیمایی تایید کرد که مشکلی وجود ندارد و فضای ایران نرمال است و این را هم فرستادیم. اعتراضات فرستاده شد. تاج هم نظر منفی خود را اعلام کرد و من هم پیام کتبی برای شیخ سلمان فرستادم که تجدید نظر کند. پس از جلسه باشگاه ها در فدراسیون، آنها حاضر نشدند ذلت را بپذیرند. من هم شنبه شب گفتگوی تلفنی با شیخ سلمان داشتم و اعتراض کردم و خواستم تجدید نظر کند و پس از 45 دقیقه گفتگو او گفت که بررسی می کند. دیروز هم دوباره هم نامه کتبی فرستادم.
او ادامه داد: مجلسی ها هم از تصمیم چهار باشگاه که تن به این ذلت نمی دهند حمایت کردند و خواستار این شدند با همین رویکرد از حیثیت ایران و فوتبال ایران دفاع شود. با مسئولان دیپلماسی کشور هم نشست خوبی داشتیم که آنها هم از ظرفیت های خود استفاده کنند تا از حق و حقوق فوتبال ایران دفاع کنیم. خوشبختانه برای اولین بار در یک موضوع ورزشی اجماع خوبی به وجود آمده است. همه مردم، رسانه ها و مسئولان متفق القول هستند این تصمیم ناحق است. کشورهای دیگر هستند که وضعیت بدی دارند اما در ایران از امنیت و ثبات خوبی برخوردار هستیم اما به بهانه نبود امنیت می خواهند میزبانی را از ما سلب کنند.

او گفت: ما از حیثیت ورزش و مردم ایران که مورد اهانت قرار گرفت دفاع می کنیم. از تلاش برادرم صالحی امیری که یار پرتوان و محور مهم برای توسعه ورزش است تشکر می کنم.

سلطانی‌فر در ادامه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنیم می توانیم از حمایت آنها استفاده کنیم. امیدوارم با پیگیری هایی که انجام شده بتوانیم تغییری در تصمیم AFC ایجاد کنیم. ایران کشور امن و با ثبات است. ما در ظرف یک ماه آینده میزبان هفت رویداد بین المللی هستیم و هیچ مشکلی برای حضور ورزشکاران و کشورهای خارجی نداریم.

سلطانی فر در پاسخ به این پرسش که فعالیت کمیته ملی المپیک در دو سال گذشته را چطور می بیند، تصریح کرد: فکر می کنم اتفاقات خوبی در کمیته ملی المپیک رخ داد به خصوص در بحث شفافیت مالی و بودجه ای. تعاملی که کمیته ملی المپیک با بخش های مختلف داشته بسیار خوب بوده است. نتایج این اقدامات را در رویدادهای مختلف می‌بینیم. به صورت مشترک با کمیته ملی المپیک در ستاد عالی بازیها نشست هایی را داریم که عملکرد و فعالیت فدراسیون ها را رصد می کنیم و تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم. در دو سه روز آینده کمک هزینه شش ماه اول را به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته اند می‌دهیم.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می کند جایگاه ایران در المپیک توکیو نسبت به ریو چگونه باشد، تصریح کرد: فقط اطمینان دارم ورزشکاران تلاش ویژه ای در المپیک توکیو خواهند داشت.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه