زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » آخرین وضعیت جوی و جاده‌ها
تاریخ انتشار : 2020/01/20 - 12:40
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 90305
 157 بازدید

آخرین وضعیت جوی و جاده‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور اعلام کرد: تردد در جاده‌های لغزنده تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

آخرین وضعیت جوی و جاده‌ها

سرهنگ نادر رحمانی:

* در حال حاضر تردد در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است.

* محور فیروزکوه دارای بارش پراکنده برف و باران و مه گرفتگی در ارتفاعات و محور هراز، چالوس و آزادراه قزوین-رشت دارای مه گرفتگی در ارتفاعات هستند.

* در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین-کرج-تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و محور شهریار-تهران محدوده شهرقدس نیمه سنگین است.

* در محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قم، کرمان و گلستان بارش پراکنده برف و باران و در محور‌های استان‌های خراسان جنوبی و گیلان بارش پراکنده باران را شاهد هستیم.

* جهت تردد در محور‌های کوهستانی و برفگیر کشور به همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

هوای کشور همچنان برفی و بارانی است

* بارش برف و باران در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و در جنوب شرق کشور شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

* هواشناسی درباره آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کولاک، مه‌گرفتگی و کاهش دید هشدار داد.

شدت بارش‌ها ادامه خواهد داشت

فریبا گودرزی، دیگر کارشناس هواشناسی گفت: «شرایط نشان می‌دهد در موقعیت ترسالی هستیم؛ چراکه میزان بارش‌ها از حد نرمال بیشتر شده است. چندسالی در کشور خشکسالی داشتیم اما اکنون با افزایش بارش‌ها مواجه شده‎ایم. البته این مساله را در برخی استان‌ها بیشتر مشاهده کرده‌ایم. به‌طور کلی این هفته شدت بارش‌ها ادامه خواهد داشت و شاید میزان آن تا حدی تغییر کند.

در هفته آینده هم سامانه بارشی دیگری وارد منطقه می‌شود و بارش‌ها در هفته آتی هم به همین صورت با شدت ادامه خواهد داشت. در مناطق سیل‌زده مانند سیستان و بلوچستان هم در آخر هفته با افزایش بارش‌ها مواجه خواهیم بود. بخش‌های جنوب و جنوب‌غربی در این مساله با افزایش بارش‌ها مواجه خواهند شد.

میزان بارش‌ها در سال جاری با اندکی کاهش مواجه شده است، به‌طوری که میزان در سال گذشته 119 میلی‌متر و در سال جاری به 115 میلی‌متر رسیده اما متوسط آن در بلندمدت حدودا 91 درصد افزایش داشته است. ازجمله دلایل این مساله می‌توان به تغییرات اقلیمی اشاره کرد که این مساله هم تنها به ایران محدود نیست و در کل جهان با چنین پدیده‌ای مواجه است.»


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه