زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» خبر داغ » چطور برنج رنگی درست کنید؟
تاریخ انتشار : 2020/01/08 - 16:33
 کد خبر: 89318
 731 بازدید

چطور برنج رنگی درست کنید؟

برنج برای ما ایرانی‌ها علاوه‌بر این‌که یک غذای پرطرفدار است، کاربرد تزیینی هم دارد. بسیاری از آشپزها برای تزیین غذاهای مختلف از برنج‌های رنگی استفاده می‌کنند.

چطور برنج رنگی درست کنید؟

در این مطلب آموزش درست کردن برنج رنگی را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر دوست دارید نحوه درست کردن برنج رنگی را یاد گرفته و از آن برای تزیین غذای کودک یا کارهای دیگر استفاده کنید، با ما همراه باشید.

وسایل موردنیاز:

برنج به مقدار لازم
رنگ‌های خوراکی
چند عدد ظرف

مرحله اول

حجم کل برنج‌ را به تعداد رنگ‌هایی مختلفی که برای تهیه برنج رنگی در نظر گرفته‌اید، تقسیم کرده و در ظرف‌های جداگانه بریزید.

مرحله دوم

رنگ‌های مجاز صنعتی که برای تهیه برنج رنگی به آن نیاز دارید، به دلخواه انتخاب کرده مقدار خیلی کمی از آن را با کمی آب رقیق کنید. سپس هر رنگ را به یک ظرف اضافه کرده و خوب برنج‌ها را هم بزنید تا همه برنج‌ها رنگی شده و دانه سفیدی بین آن‌ها نباشد.

مرحله سوم

بعد از این‌که برنج‌ها خوب رنگ برداشتند، کف هر ظرف یک دستمال یا پارچه تمیز پهن کرده و برنج‌ها را داخل آن‌ها بریزید. ظرف‌ها را در گوشه‌ای از خانه بگذارید تا کاملا خشک شوند. لازم است بدانید خشک شدن برنج‌ها به دمای محیط بستگی دارد و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن‌ در نظر گرفت.

پیشنهاد کاغذرنگی این است که عجله نکنید و بگذارید برنج‌ها حداقل یک روز باقی بمانند تا رنگشان کاملا خشک شود. بعد از این‌که برنج‌ها به‌طورکامل خشک شد، آماده استفاده شده و می‌توانید از آن‌ها برای کارهای تزیینی استفاده کنید.

به‌عنوان مثال از برنج رنگی می‌توانید به‌عنوان خاک گلدان‌های گل‌های مصنوعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را داخل کیسه‌های دست‌ساز پلاستیکی بریزید و برای جشن تولد بچه‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

یک کاربرد دیگر برنج‌های رنگی، استفاده از آن‌ها به‌عنوان ابزار بازی کودکان است. می‌توانید برنج‌ها را داخل یک ظرف ریخته و برای بازی در اختیار کودک دلبندتان قرار دهید.

استفاده از برنج رنگی برای دکور بخش‌های مختلف خانه ایده ساده و جذابی است که جلوه دیگری به خانه شما خواهد داد.

رنگ خوراکی را از کجا بخریم؟

رنگ های خوراکی را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی یا عطاری‌ها خریداری کنید.

آیا برنج رنگی را می توان خورد؟

توصیه می‌شود برنج رنگی که با رنگ‌های خوراکی مصنوعی درست شده‌اند، مصرف نکنید. برنج‌هایی که با رنگ خوراکی مصنوعی درست می‌شوند، بیشتر کاربرد تزیینی دارند.

چطور می توانیم برنج رنگی خوراکی درست کنیم؟

کافی است به‌جای استفاده از رنگ های خوراکی مصنوعی، از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. شما می‌توانید با تهیه یک کلم قرمز، گرفتن آب آن و ترکیب کردن آب کلم با بعضی از مواد رنگ‌های طبیعی درست کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید با ترکیب، آب کلم و آبلیمو رنگ صورتی و آب کلم و بیکینگ پودر رنگ آبی را تولید کرده و از ترکیب این دو رنگ باهم رنگ بنفش پررنگ، آبی و زعفران رنگ سبز و صورتی و زعفران رنگ نارنجی درست کنید.


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه