زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بازار دیجیتال » جهرمی: مقابل سانسور اینستاگرام می‌ایستیم
تاریخ انتشار : 2020/01/05 - 13:14
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 88872
 358 بازدید

جهرمی: مقابل سانسور اینستاگرام می‌ایستیم

آذری جهرمی گفت: برای آزادی بیان در سطح دنیا سکوهایی را ایجاد خواهیم کرد تا مردم دنیا بتوانند آزادانه با سانسورهایی که ایجاد می‌شود، مقابله کنند که این مساله نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

جهرمی: مقابل سانسور اینستاگرام می‌ایستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام آمریکا در سانسور صدای ملت ایران و جهان تنها یک بی‌آبرویی برای آن کشور بوده است که قطعا مقابل این حرکت خواهیم ایستاد.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان این‌که بی‌آبرویی دولت آمریکا و همپیمانانش در سراسر دنیا که البته عده زیادی نیستند، ثابت شده است، اظهار کرد: این بی‌آبرویی در به شهادت رساندن و ترور بزرگترین نماد مقابله با تروریسم در دنیا مشهود است؛ اینها بی‌آبرو هستند و از بی‌آبرو نیز انتظار رفتار معقول نیست.

وی ادامه داد: کسی که بی‌آبروست، اقدامات بی‌آبرویانه خود را ادامه خواهد داد و این افراد همان کسانی هستند که عمری در دنیا فریاد برپا می‌داشتند که ما نماد آزادی بیان و نماد پذیرش حرف‌های منتقد و مخالف خودمان هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که حرکت مردم در سراسر دنیا و پست‌های میلیونی نه تنها از داخل ایران، بلکه از سراسر دنیا و حتی اقدامات چهره‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، فضایی را ایجاد کرد که موجب ایجاد چنین بی‌آبرویی شد، اظهار کرد: ایجاد این فضای منفعلانه، در واقع یک بی‌آبرویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا رقم زد و آنها گمان می‌کنند که با این اقدامات می‌توانند مقابل این حرکت و جنبش بزرگ بایستند.

وی با بیان این‌ یک اقدام بزرگ است و واکنش دولت آمریکا و شبکه‌های اجتماعی که تحت حاکمیت آن‌ها هستند، یک حرکت منفعلانه است، تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا با انجام این رفتار ما را در موضع ضعف نشان دهند و این در حالی است که اکنون ایران و انقلاب اسلامی به برکت خون شهید سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی دنیا، یک بی‌آبرویی بزرگ را برایشان رقم زده است.

آذری جهرمی با اشاره به هشتگ DEARIRAN یا ایران عزیز در ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: در ایالت متحده آمریکا نیز با این هشتگ مردم عکس‌العمل نشان دادند و در فضای مجازی آمریکا مملو از این هشتگ است که این مساله نیز آن‌ها را دچار مشکل کرده و در یک موضع انفعال جدی قرار داده است.

وی با بیان این‌که این جوشش از سمت مردم ایران، منطقه و جهان وجود دارد تا در شبکه‌های اجتماعی یکصدا، راه شهید سلیمانی را فریاد زنند و اقدام آمریکا را محکوم کنند، تصریح کرد: این یک فرصت بی‌نظیر است، چرا که فضایی را ایجاد کرده تا استانداردهای دوگانه آن‌ها را برای همه روشن کند؛ به همین دلیل از این فرصت استفاده شده و خواهد شد.

آذری جهرمی ادامه داد: برای آزادی بیان در سطح دنیا سکوهایی را ایجاد خواهیم کرد تا مردم دنیا بتوانند آزادانه با سانسورهایی که ایجاد می‌شود، مقابله کنند که این مساله نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

روبینو با استقبال بی‌نظیر از سوی مردم مواجه شد

آذری جهرمی با بیان این‌که اپلیکیشن روبینو با استقبال بی‌نظیر از سوی مردم مواجه شده است، گفت: روبینو که یک اپلیکیشن ایرانی است و عملکرد آن به گونه‌ای است که به مرزهای ایران محدود نیست و این حرکت باعث خواهد شد که جوانان ایرانی توجه جدی‌تری به این مساله داشته باشند و طبیعتا ما نیز وظیفه خودمان را حمایت از جوانان در این راستا می‌دانیم.

به گفته وی، هدف ما این است که رسانه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مقابل سانسور را بگیریم و این فضای جریان‌سازی را در آنجا رقم بزنیم البته این به معنای کنار گذاشتن فضاهای دیگر بین‌المللی نیست، چرا که قطعا در این فضاها نیز حضور جدی‌تری خواهیم داشت و برای آن‌ها که قصد چالش در این مسیر را دارند، موانعی را ایجاد خواهیم کرد.

اقدام ایران برای ساخت گوشی‌های داخلی هوشمند

آذری جهرمی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود از اقدام ایران برای ساخت گوشی‌های داخلی هوشمند خبر داد و افزود: حرکتی را در کشور آغاز کرده‌ایم که توسط تولید کنندگان داخلی پیگیری می‌شود البته ابتدای این راه هستیم اما با قدرت و جدیت خوبی این کار آغاز شده و قصد داریم که با استفاده از تولیدکنندگان ایرانی و همکاری شرکت‌های بین‌المللی گوشی‌های هوشمندی را با قیمت متوسط برای ارائه‌ی خدمت به مردم تولید کنیم.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بازار دیجیتال , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه