زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اجتماعی » نگهداری توله شیر‌های آفریقایی در کرج
تاریخ انتشار : 2019/12/15 - 11:23
 کد خبر: 86231
 181 بازدید

نگهداری توله شیر‌های آفریقایی در کرج

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به نگهداری توله شیرهای آفریقایی در کرج، گفت: محل نگهداری این توله شیرها با مشکلی مواجه نیست.

نگهداری توله شیر‌های آفریقایی در کرج

حشمت اله کشیری در خصوص مراحل و اقدامات انجام شده برای ورود دو قلاده توله شیر سفید آفریقایی به ایران که اکنون در مرکز حیات وحش پارک شهید چمران کرج نگهداری می شوند، اظهار کرد: در البرز مجتمع هایی مانند ایثار کُردان و یا پارک شهید چمران کرج را داریم که این‌ مراکز مجوز قانونی از محیط زیست برای نگهداری از حیات وحش دارند.

وی ادامه داد: در راستای نگهداری از حیات وحش در پارک شهید چمران مدیریت این‌ مجموعه درخواستی به محیط زیست ارائه شد؛ مبنی بر اینکه می خواهند دو قلاده توله شیر آفریقایی را خریداری کرده و وارد ایران کنند.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه در خصوص این درخواست بررسی های لازم انجام شد، گفت: در ادامه مدارک لازم را به سازمان‌ حافظت محیط زیست کشور ارسال کردیم و پاسخ دادند در صورتی که مرکز نگهداری از حیات وحش پارک شهید چمران کرج مجوز سایتیس و میکروچیپ برای این کار را داشته باشند، سازمان در ادامه نظر خود برای قبول یا رد درخواست فوق را اعلام می کند.

کشیری با اشاره به اینکه از سوی مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران مجوزهای سایتیس و میکروچیپ به محیط زیست ارائه و در ادامه با ورود این دو توله شیر سفید آفریقایی به ایران موافقت شد، گفت: در ادامه کارشناسان‌ محیط زیست نیز محل نگهداری توله شیرها را بازدید کردند و مشکلی از این لحاظ وجود نداشت.

وی اشاره کرد: در حال حاضر در استان البرز هیچگونه مراکز غیرمجاز نگهداری حیات وحش نداریم‌ و اگر موردی مشاهده شود، گونه های حیات وحش از آن مراکز ضبط شده و مدیران این مراکز غیرمجاز نیز به مراجع قانونی معرفی می شوند تا در مورد آنها تصمیم گیری شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه توضیح داد: کارشناسان محیط زیست نیز به طور پیوسته از مراکز مجاز نگهداری حیات وحش در استان البرز بازدید می کنند تا در بحث شرایط نگهداری و تغذیه حیات وحش در آن مراکز مشکلی پیش نیاید.

کشیری گفت: بر اساس ماده ۷ قانون شکار و صید و ماده ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست اگر شخصی یا مرکزی خواهان نگهداری از حیات وحش باشد باید از سازمان حفاظت از محیط زیست مجوز این کار داشته باشد.

وی افزود: همچنین بر اساس مواد ۷ و ۳۱ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید نیز خرید، فروش، نگهداری، حمل و نقل گونه های جانوری بدون اخذ مجوز از محیط زیست تخلف بوده و جرم محسوب می شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی حفاظت از محیط زیست مشتمل بر تعرفه های خدمات آزمایشگاهی و حق الزحمه کارشناسی و بهای جانوران وحشی از نظر ضرر و زیان ابلاغ شده است، افزود: این ابلاغیه در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه سال جاری ابلاغ شده است.

کشیری بیان کرد: در این ابلاغیه شورای عالی حفاظت از محیط زیست به جلوگیری از تخلفات شامل تخریب و آلودگی محیط زیست و همچنین جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز توجه جدی شده است.

وی گفت: بر اساس متن این ابلاغیه جرائم شکار غیرمجاز برخی از گونه های جانوری تا ۳۰۰ درصد نیز افزایش داشته که این مهم بر حفاظت از حیات وحش تاکید دارد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان البرز تشریح کرد: محیط زیست متعلق به دولت خاصی نیست بلکه میراثی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم تا به درستی در اختیار نسل های آینده قرار گیرد.

کشیری در پایان ضمن تشکر از همیاران، جوامع محلی و شکارچیان قانونمند درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ادارات محیط زیست و نیروهای اجرایی همکاری کرده و گزارشات خود در این زمینه را با شماره تلفن ۱۵۴۰ اعلام کنند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه