زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» انتخاب سردبیر » زنگنه: سال 2019 فاشیسم و نژادپرستی در جهان رشد کرد
تاریخ انتشار : 2019/12/15 - 10:42
 کد خبر: 86211
 260 بازدید

مهم‌ترین اتفاق سال 2019 از نگاه کارشناسان

زنگنه: سال 2019 فاشیسم و نژادپرستی در جهان رشد کرد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، می گوید:‌ یکی از مهمترین اتفاقات در سال 2019 گسترش خطر افراطی گرایی در دنیا از نوع نژادی و قومیتی بود.

زنگنه: سال 2019 فاشیسم و نژادپرستی در جهان رشد کرد

صباح زنگنه، در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهم‌ترین اتفاق در عرصه بین الملل در سال 2019 چه اتفاقی بود؟ با بیان این که در سال 2019 شاهد این بودیم که ناسیونالیسم و ملی گرایی در برخی از کشورهای دنیا رشد کرد و عملا جهان را به سمت یک نوع فاشیسم و نژاد پرستی سوق داد، گفت: پیش از این نمود این موضوع را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیده بودیم ولی اکنون این موضوع درحال گسترش است که نمونه آخر آن نتایج انتخابات اخیر پارلمانی در انگلستان است.

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف جهان شاهد گسترش چنین نگاهی هستیم، گفت: در این کشورها با رشد احساسات ناسیونالیستی و حتی بعضا نژادپرستی شاهد ایجاد تغییراتی در نظام‌های سیاسی هستیم که این موضوع همراه با پوپولیسم و عوام زدگی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در واقع جهان در حال حاضر با خطر افراطی گرایی از نوع نژادی و قومیت گرایی روبروست چنانچه احزاب دست راستی و ناسیونالیستی در حال افزایش هستند و قطعا این آینده جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه