زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد
تاریخ انتشار : 2019/12/11 - 20:35
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 85599
 155 بازدید

سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد

مهر نوشت:کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تحریم ترکیه را به بهانه خرید سامانه اس- ۴۰۰ از روسیه تصویب کرد.

سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد

بر اساس اعلام این خبرگزاری، بهانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تحریم ترکیه خرید سامانه پدافند هوائی اس- ۴۰۰ از روسیه عنوان شده است.

سناتور «باب منندز» یک از دموکرات های برجسه این کمیته درا ین خصوص در پیامی توئیتری گفت: این مصوبه نشان می دهد که رفتار ترکیه غیرقابل قبول است.

این در حالیست که با وجود گذشت چند ماه از تنش ها میان آمریکا و ترکیه در خصوص سامانه اس ۴۰۰، جنگ لفظی مقامات دو کشور در این رابطه همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است که «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پیشتر در بیانیه ای تهدید کرده بود: اگر آمریکا به دلیل اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ تحریمی را علیه آنکارا اعمال کند، ترکیه نیز پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل کرده و نظامیان امریکایی از ترکیه خارج می شوند. ما بدترین سناریوی ممکن را بررسی و تصمیم می گیریم. اگر آمریکا تحریمی را علیه ترکیه اعمال کند آنگاه موضوع پایگاه های اینجرلیک و ایستگاه راداری کورجیک در جنوب شرقی ترکیه را مد نظر قرار می دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امروز چهارشنبه وضع تحریم ها علیه ترکیه را تصویب کرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه