زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اجتماعی » مهار ناامنی در ۱۰۰ شهر ایران / شناسایی هم دستان زم
تاریخ انتشار : 2019/11/21 - 10:29
 کد خبر: 83192
 220 بازدید

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مهار ناامنی در ۱۰۰ شهر ایران / شناسایی هم دستان زم

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مهار اغتشاشات و نا امنی ها در یکصد شهر ایران و شناسایی هم دستان «روح الله زم» خبر داد.

مهار ناامنی در ۱۰۰ شهر ایران / شناسایی هم دستان زم

سردار رمضان شریف در حاشیه برگزاری یادواره ۱۶۶ شهید شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همواره دشمنان مردم ایران به دنبال فرصت هایی هستند که انتقام ناکامی ها و شکست های خود را از استقامت، پایمردی و پیشرفت ملت ما بگیرند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که ما همیشه منتظر رفتارهای خارج از قواعد و مقررات مدنی از طرف دشمنان باشیم، ادامه داد: ما در چهل سال گذشته هم شاهد این رفتارها بودیم که از دشمنان ثابت رخ داده است.

وی با تأکید بر اینکه این دشمنان هم اکنون، قدرت و سابقه، نفوذ و تشکیلات گذشته را ندارند، افزود: پشتیبانی از اراذل و اوباش که امنیت مردم را به هم ریختند و اموال مردم و اموال عمومی را یا غارت کردند و یا به آتش کشیدند، بر هیچ کس پوشیده نیست.

نقش سلطنت طلبان و منافقین در جریانات اخیر

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه در این جریانات به شکل معمول جریان وابسته به سلطنت طلبان و خاندان منحوس پهلوی و منافقان نقش دارند، تصریح کرد: خاندان پهلوی همیشه به فکر انتقام و بازگشت برای چپاول بیشتر ملت هستند و آنها پول های زیادی را از کشور غارت کرده و برده اند و هر از گاهی برخی هزینه های این اراذل و اوباش را آنها تأمین می کنند که در کشور شرارت ایجاد کنند.

وی در ادامه از گروهک منافقین به عنوان دیگر همراه این اغتشاشات نام برد و گفت: مردم ایران به خوبی تاریخچه شکل گیری آنها و شرارت هایی را که انجام داده اند را می داند که 17 هزار نفر از مردم ایران را اینها برای ایجاد رعب و وحشت و اهداف خود شهید کرده اند.

وی خدمت به صدام و رژیم بعث در دوران هشت سال دفاع مقدس را از مهمترین کارهای این گروه برشمرد که از ذهن مردم ایران پاک نمی شود و اضافه کرد: با استناد به نظر سنجی هایی که در کشور شده، منفورترین گروه نزد ملت ما سازمان منافقین است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها هم اینها را مرتب با چنگ و دندان نگه داشته اند، گفت: منافقین را از پایگاه عراق به فرانسه به عنوان مقر اصلی و آلبانی به عنوان مقر فرعی برده اند تا در حوزه های جنگ نرم، ناامنی و نظامی آموزش بدهند و با پشتیبانی یک جریان صهیونیستی که سرویس های جاسوسی آمریکایی ها و کشورهای حوزه خلیج فارس از قبیل سعودی ها و بعضا اماراتی ها هستند، سازماندهی کنند که برخی از شواهد به دست آمده است، این را تأیید می کند.

عدم اقناع افکار عمومی عاملی بر این حوادث

سردار شریف در بخش دیگر سخنان خود به وقوع ناآرامی ها در پی افزایش قیمت سوخت اشاره و خاطرنشان کرد: این طبیعی است که برخی تصمیمات کلانی که در کشور گرفته می شود، آنها را کمک می کند تا با فرصت ایجاد شده، بر امواج سوار شوند و نمونه های آن را در فتنه سال 88 و دی ماه 96 دیدیم.

وی با تأکید بر اینکه آنها سبب می شوند تا اعتراضات مدنی مردم از مسیر خارج شود، اظهار کرد: به گفته مسئولان مربوطه، مدیریت مصرف سوخت، روند اصلاح اقتصادی است ولی از این طریق باز یک فرصت ایجاد شد تا شاهد اینگونه رفتارها باشیم.

وی با اشاره به اینکه به درست یا غلط با فرهنگ جامعه ما گره خورده و این تصور ایجاد شده که به محض گران شدن بنزین، سایر کالاها هم گران می شود، افزود: این تصمیم مهم که برای آینده کشور به خصوص قشر تهی دست، مستضعف و کسانی که بنزین کمتری مصرف می کنند، منافعی دارد و به عدالت اجتماعی در جامعه ما نزدیک تر است، باید تلاش شود به شکل صحیح اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل عدم تلاش برای اقناع افکار عمومی و اطلاع رسانی دقیق، این موج ایجاد شد و فرصت بیشتری را برای سوء استفاده این گروهک ها ایجاد کرد، یادآور شد: علی رغم سر و صداهای ایجاد شده، در تعداد زیادی از مراکز استان ها و شهرهای کشور هیچ ناامنی را شاهد نبودیم و بر اساس آخرین اطلاعات، از 750 شهر کشور، در حدود یکصد شهر حوادث و اتفاقاتی کوچک و بزرگ رخ داد که در بیشتر مناطق در کمتر از 24 ساعت و در برخی از شهرها در 72 ساعت جمع شد.

دستگیری سرشاخه ها در البرز، شیراز، تهران و خوزستان

سخنگوی سپاه با بیان اینکه در شهرهای استان گیلان هیچ حادثه ای در رابطه با حوادث اخیر رخ نداد، تصریح کرد: مسئولان برقراری امنیت تلاش کردند تا این جریان مردمی تفکیک شود تا صف اراذل و اوباش و ضد انقلاب از صف کسانی که در هیجانات رسانه  ی به آن پیوستند، جدا شوند و با تجریه موجود و هوشیاری مردم کنترل و مهار شد.

وی با تأکید بر اینکه برای اولین بار سازمان های اطلاعاتی کشور توانستند، سرشاخه های اصلی و لیدرهای آنها را دستگیر کنند که کمک بزرگی برای فروکش کردن این ناآرامی ها کرد گفت: در شهرهای البرز، شیراز، تهران و خوزستان سرشاخه های کلیدی تری نسبت به بقیه جاها دستگیر شدند و برخی ها هم از این فرصت به دست آمده برای چپاول و غارت استفاده کردند که هیچ ربطی به این جریانات نداشتند و با تجهیزات موجود در کشور در آینده ای نزدیک به سراغ آنها هم خواهیم رفت.

وی از هوشیاری مردم در برخورد با این حوادث تقدیر کرد و افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و این مؤثرترین دلایل آرام شدن کشور بود و این مطالبه به حق باید باشد که بخش دوم فرمایش ایشان در خصوص تلاش برای کنترل قیمت کالاها محقق شود.

شناسایی هم دستان روح الله زم

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت روح اله زم و هم دستان کانال معاند «آمد نیوز»، توضیح داد: در این پرونده تلاش ویژه ای شده است و هم دستان وی در داخل و خارج کشور چه آگاهانه، یا از سر رقابت های سیاسی و یا عنصر ضد انقلابی که در سیستم ارتباطی با وی بودند، بخش عمده ای شناسایی شدند و به مرور دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل می شود.

وی از ورود همه جانبه سیستم قضایی کشور در این پرونده سخن گفت و افزود: این لطف خداوند است که پیش از این جریانات این شبکه منهدم شد، زیرا یک ظرفیت ایجاد کرده بود که بیش از این می توانستند از آن بهره مند شوند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه