زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » سازمان ملل: آیت‌الله سیستانی درباره جدی نبودن احزاب سیاسی برای اصلاحات نگران است
تاریخ انتشار : 2019/11/11 - 16:31
 کد خبر: 81965
 223 بازدید

سازمان ملل: آیت‌الله سیستانی درباره جدی نبودن احزاب سیاسی برای اصلاحات نگران است

رئیس هیئت سازمان ملل در عراق پس از دیدار با مرجع عالی قدر شیعیان گفت که مرجعیت دینی عراق نسبت به عدم جدیت احزاب سیاسی برای اجرای اصلاحات نگران است.

سازمان ملل: آیت‌الله سیستانی درباره جدی نبودن احزاب سیاسی برای اصلاحات نگران است

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، جنین هینس پلاسخارت رئیس هیئت سازمان ملل در عراق پس از دیدار با آیت الله سیستانی، مرجع عالی شیعه در نجف در کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاکید بر احترام به حاکمیت عراق، اظهار کرد: توصیه‌هایی را به دولت عراق کردیم و اکنون زمان آن فرا رسیده که دولت چیزی را تقدیم ملت کند.

وی افزود: نباید فضایی برای تسویه حساب‌های سیاسی در عراق به وجود بیاید و ما از دولت می‌خواهیم در این باره تحقیق کند که گازهای اشک‌آور از کجا آمده‌اند.

پلاسخارت درباره دیدار با آیت الله سیستانی نیز عنوان کرد: مرجعیت از عدم جدیت احزاب سیاسی برای انجام اصلاحات ابراز نگرانی کرده و بر این مسأله تأکید کردند که تنها در صورت انجام اصلاحات تظاهرات پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: اگر احزاب سیاسی و سران عراق قادر به انجام اصلاحات نیستند و یا آن را نمی‌خواهند، بنابراین باید راه دیگری را در پیش گرفت. مرجعیت بر ضرورت متوسل نشدن به خشونت علیه معترضان صلح‌جو و توقف بازداشت آنها و همچنین ضرورت انجام اصلاحات تأکید کردند.

رئیس هیئت سازمان ملل در عراق در ادامه با اشاره به موضع آیت الله سیستانی نسبت به بسته پیشنهادی سازمان ملل برای توقف تظاهرات عراق گفت: مرجعیت دینی عراق از بسته پیشنهادی ما استقبال کردند.

پلاسخارت به نقل از آیت‌الله سیستانی گفت: روسای سه گانه قادر به تحقق خواسته‌های تظاهرکنندگان نیستند.

وی افزود، مرجعیت دینی تاکید کردند که تظاهرکنندگان می‌توانند تنها در صورت تحقق همه مطالبات‌شان به خانه‌هایشان بازمی‌گردند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه